Державне управління митною діяльністю

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Доктор економічних наук, професор Георгіаді Неллі Георгіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – розкриття сутності та методичних засад формування структур органів управління митною діяльністю.; формування у студентів сучасного мислення та спеціальних знань у галузі управління митною діяльністю; набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень органів управління митною діяльністю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральної: здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК3 - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4 - Здатність працювати в команді. фахових: ФК6 - Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК8 - Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. фахових компетентностей спеціалізації: ФКС3.1 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, що дозволяє формувати висновки (діагноз) для різних типів складних економічних задач, здійснювати планування, аналізування, контролювання та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб, діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю; ФКС3.3 - Здатність вести документообіг та здійснювати митне оформлення об’єктів міжнародних економічних відносин з використанням сучасного інструментарію.
Результати навчання: РН 5 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН 7 Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН 8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. УМ1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності; Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: Соціальна відповідальність; Глобальні проблеми світового господарства і міжнародних економічних відносин.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність органів управління митною діяльністю. Правове регулювання функціонування органів управління митною діяльністю. Функції та організаційні структури органів управління митною діяльністю. Міжнародне співробітництво органів управління митною діяльністю. Корупція в органах управління митною діяльністю.
Опис: Особливості структур органів управління митною діяльністю. Суб’єкти, що виконують специфічні функції у сфері державної митної справи. Правове регулювання функціонування органів управління митною діяльністю. Діяльність митних органів управління. Інформаційне забезпечення діяльності митних органів управління. Міжнародне співробітництво органів управління митною діяльністю. Корупція в органах управління митною діяльністю.
Методи та критерії оцінювання: -поточний контроль (30%): виконання і захист лабораторних робіт, усне опитування, виконання і захист контрольних робіт для заочної форми навчання - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усне опитування (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: • підготовка презентації і виступ з нею на лекції – 10 балів; • виконання і захист лабораторних робіт (5 лабораторних робіт по 4 бали кожна, разом 20 балів) За виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента). Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38. 2. Георгіаді Н. Г. Технологія формування механізмів експортно-імпортної діяльності підприємств / С. В. Князь, Н. Г. Георгіаді, І.О.Красілич // Науковий вісник Полісся . – Чернігів: ЧНТУ, 2017. – № 3 (11). Ч. 2. – С. 34-42. 3. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM). 4. Митна справа : підручник / Н.В. Мережко, П.В. Пашко, О.В. Рождественський; за ред. П.В. Пашка. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 572 с. 5. Митнe пpaвo Укpaїни: нaвч.пociбник/ за зaг. рeд. В. В Чeнцoвa, Д. В. Пpиймaчeнкo / Вид. 2. – К.: Icтинa, 2008. – 328 c. 6. Правове регулювання митних відносин в Україні та в країнах Європейського Союзу : фінансово-правовий аспект : монографія / Ю. В. Оніщик ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. – К. : Вид-во : КТ «Забєліна-Фільковська Тетяна Сергіївна і компанія «Київська нотна фабрика», 2013. – 480 с. 7. Budz, O. and Budynskyi, R., 2020. Factors of impact on the customs service of enterprises’ business projects. European Journal of Economics and Management, 6(1), pp. 83-93. 8. Buxbaum, Peter, 2017. Canadian customs’ modernization efforts: Three programs traders should know about. American Journal of Transportation, [online] February 13/642. Available at: [Accessed 14 July 2018]. 9. De Wulf, Luc and Sokol, Jose. 2005. Customs Modernization Handbook. N.-Y.: World Bank Publications. 10. Limbach, Kathrin. 2015. Uniformity of Customs Administration in European Union. Bloomsbury Publishing. 11. Nestoryshen, I. and Berezhnuk, I., 2017. International vectors of institutional reforms of customs. In: Transformations in Contemporary Society: Economic Aspects. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 196. Office for Official Publications of the European Communities, 2007. 12. Vimbai, Jana and Michellle, Lisa. 2017. Adopting a Harmonized Regional Approach to Customs Regulation for the Tripartite Free Trade Agreement. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 13. The Customs law of EC. – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 1992. – 174 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Державне управління митною діяльністю (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Доктор економічних наук, професор Георгіаді Неллі Георгіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета виконання курсового проєкту – застосування на практиці методичних засад формування структур органів управління митною діяльністю; формування у студентів сучасного мислення та спеціальних знань у галузі управління митною діяльністю; набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень органів управління митною діяльністю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральної: здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК3 - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4 - Здатність працювати в команді. фахових: ФК6 - Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК8 - Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. фахових компетентностей спеціалізації: ФКС3.1 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, що дозволяє формувати висновки (діагноз) для різних типів складних економічних задач, здійснювати планування, аналізування, контролювання та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб, діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю; ФКС3.3 - Здатність вести документообіг та здійснювати митне оформлення об’єктів міжнародних економічних відносин з використанням сучасного інструментарію.
Результати навчання: РН 5 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН 7 Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН 8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. УМ1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності; Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: Соціальна відповідальність; Глобальні проблеми світового господарства і міжнародних економічних відносин.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність органів управління митною діяльністю. Правове регулювання функціонування органів управління митною діяльністю. Функції та організаційні структури органів управління митною діяльністю. Міжнародне співробітництво органів управління митною діяльністю. Корупція в органах управління митною діяльністю.
Опис: Історія створення та етапи розвитку органу управління митною діяльністю (за варіантом). Особливості правового регулювання діяльності органу управління митною діяльністю. Аналізування організаційної структури та особливостей діяльності органу управління митною діяльністю. Особливості міжнародної співпраці органу управління митною діяльністю. Визначення проблем в діяльності органу управління митною діяльністю та напрямів їх вирішення.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (80%), захист курсового проекту (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38. 2. Георгіаді Н. Г. Технологія формування механізмів експортно-імпортної діяльності підприємств / С. В. Князь, Н. Г. Георгіаді, І.О.Красілич // Науковий вісник Полісся . – Чернігів: ЧНТУ, 2017. – № 3 (11). Ч. 2. – С. 34-42. 3. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM). 4. Митна справа : підручник / Н.В. Мережко, П.В. Пашко, О.В. Рождественський; за ред. П.В. Пашка. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 572 с. 5. Митнe пpaвo Укpaїни: нaвч.пociбник/ за зaг. рeд. В. В Чeнцoвa, Д. В. Пpиймaчeнкo / Вид. 2. – К.: Icтинa, 2008. – 328 c. 6. Правове регулювання митних відносин в Україні та в країнах Європейського Союзу : фінансово-правовий аспект : монографія / Ю. В. Оніщик ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. – К. : Вид-во : КТ «Забєліна-Фільковська Тетяна Сергіївна і компанія «Київська нотна фабрика», 2013. – 480 с. 7. Budz, O. and Budynskyi, R., 2020. Factors of impact on the customs service of enterprises’ business projects. European Journal of Economics and Management, 6(1), pp. 83-93. 8. Buxbaum, Peter, 2017. Canadian customs’ modernization efforts: Three programs traders should know about. American Journal of Transportation, [online] February 13/642. Available at: [Accessed 14 July 2018]. 9. De Wulf, Luc and Sokol, Jose. 2005. Customs Modernization Handbook. N.-Y.: World Bank Publications. 10. Limbach, Kathrin. 2015. Uniformity of Customs Administration in European Union. Bloomsbury Publishing. 11. Nestoryshen, I. and Berezhnuk, I., 2017. International vectors of institutional reforms of customs. In: Transformations in Contemporary Society: Economic Aspects. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 196. Office for Official Publications of the European Communities, 2007. 12. Vimbai, Jana and Michellle, Lisa. 2017. Adopting a Harmonized Regional Approach to Customs Regulation for the Tripartite Free Trade Agreement. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 13. The Customs law of EC. – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 1992. – 174 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).