Психологічне консультування в організації

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: канд. психол. наук, доцент Партико Неоніла Вікторівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни “Психологічне консультування в організації” є вироблення у слухачів розуміння поняття психологічне консультування в організації, основні етапи психологічного консультування в організації, види та напрямки психологічних консультувань, відмінності між поняттями психологічне та психотерапевтичне консультування, оволодіння основними техніками психологічного консультування в організаціях.
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. -Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. -Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік. -Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології. -Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію. -Вміння здійснювати психологічну діагностику персоналу відповідно до запиту. -Здатність володіти основними принципами та особливостями функціонування організації та проводити психологічні консультації у її межах, відповідно до запитів. -Здатність володіти методологією організації та проведення бізнес-тренінгу в організації.
Результати навчання: -Використовувати методи організаційної психології у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес діагностики, консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці). -Проводити психопрофілактичні,консультативні та тренінгові заняття із персоналом організації, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій. -Здійснювати соціально-психологічний супровід змін в організаціях, шляхом імплементації бізнес-тренінгу та тренінгу фасилітація в організаціях. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навча
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Етнопсихологія Соціальна психологія Супутні і наступні навчальні дисципліни: Написання магістерської роботи Дизайн наукового дослідження
Короткий зміст навчальної програми: Психологічним консультуванням називається особлива область практичної психології, пов'язана з наданням з боку фахівця-психолога безпосередньої психологічної допомоги людям, які потребують її. Метою навчальної дисципліни психологічне консультування є отримання інформації щодо видів психологічних консультувань, отримання знань про основні етапи та техніки психологічного консультування. Вивчення міжкультурної взаємодії відбувається у форматі лекційного матеріалу та інтерактивних практичних занять (стратегічних та тренінгових вправ).
Опис: 1. Цілі та завдання психологічного консультування 2. Відмінність психологічного консультування від психотерапії. 3. Контракт в психологічному консультуванні. 4. Етапи психологічного консультування 5. Поняття резилентності в психологічному консультуванні. 6. Основні техніки психологічного консультування. 7. Типові помилки психолога-консультанта. 8. Оцінка результатів психологічного консультування. 9. Основні причини недостатньої результативності психологічного консультування в організації. 10. Умови результативності психологічного консультування
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на дисципліні «Психологічне консультування» здійснюється за допомогою вибіркового усного опитування; оцінення виступів на практичних заняттях, оцінки активності у дискусіях, тестування, оцінки індивідуальних проєктів та контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів, які може отримати студент під час навчання 100 (ПК), що включає в себе виступи на практичних заняттях, аналіз фахової літератури, участь у дискусіях, виконання індивідуального завдання, результати тестування за кожною із тем. Система за якою студент набирає бали – накопичувальна. Мінімальний бал з яким студент допускається до екзамену – 0 балів. Відпрацювання на дисципліні можливі за умови індивідуального графіку навчання здобувача.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Абрамова, Г. С. Практикум з психологічного консультування. - Єкатеринбург: Ділова книга, 1995. 2. Альошина, Ю. Є.Індивідуальне та сімейне психологічне консультування. - М.: Изд. центр консорціуму "Соціальне здоров'я Росії", 1994. 3. Основи психоконсультування : навч. посіб. / упоряд. і ред. Т. Л. Надвинична. – Тернопіль : ТНЕУ, 2019. – 200 с. – 4. Піз, Аллан. Мова рухів тіла. Як читати думки інших по їхніх жестах. - Нижній Новгород: "Ай Кью", 1992. 5. Титаренко Т.М. Кризове прсихологічне консультування/ Т. М. Титаренко ; Академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – К. : Міленіум, 2009. – 64 с. 6. Титаренко Т.М. Життєві кризи. Технології консультування У 2-х ч. / Тетяна Титаренко. – К. : Главник, 2007. – Ч. 2 – 176 с. – (Серія "Психологічний інструментарій"). 7. Титаренко Т.М.Життєві кризи: технології консультування : [навч. посіб.]. У 2-х ч. / Тетяна Титаренко. – К. : Главник, 2007. – Ч. 1 – 144 с. – (Серія "Психологічний інструментарій"). 8. Титаренко Т. М. Кризове психологічне консультування : [наук.-метод. посіб.] / Т. М. Титаренко. – К. : Главник, 2004. – 96 с. – (Серія "Психологічний інструментарій").
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).