Концепція сталого розвитку державної кліматичної політики

Спеціальність: Екологічний контроль та аудит
Код дисципліни: 7.101.02.M.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Вронська Наталія Юріївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є вивчення концепції сталого розвитоку державної політики в умовах змін клімату. Загальні концепції реалізації державної політики у сфер кліматичного менеджементу.Пріоритетні напрямки раціонального використання природних ресурсів в умовах глобальних змін клімату,законодавча база державної політики України та міжнародна стратегія адаптації до змін клімату.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. фахові компетентоності: К10. Здатність застосовувати міждисциплінарні підхожи при критичному осмисленні екологічних проблем.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог. ПР17. Критично осмислювати теорії, прнципи, методи і поняття з різних предметних галузей для вирішення практичних задач і проблем екології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегія адаптації до змін клімату; Законодавство України в галузі природокористування.
Короткий зміст навчальної програми: Глобальні зміни клімату є процесом адаптації у відповідь на фактичні або очікувані кліматичні впливи. Вивчення змін клімату дозволить знизити негативні наслідки на екосистеми та людську діяльність, а також попередити ризики та прогнозувати наслідки. Зміна клімату на території України підвищує ризики для здоров’я населення, екосистем, водних, лісових ресурсів, сталого функціонування енергетичної інфраструктури та агропромислового комплексу, що може завдати і вже завдає великих збитків. В даному курсі наведений матеріал спрямований на формування у майбутніх спеціалістів знань та умінь у сфері сталого розвитоку в умовах змін клімату, концепції реалізації державної політики зміни клімату на період до 2030 року, міжнародний досвід адаптації до зміни клімату і можливості його застосування в Україні, вплив глобальної зміни клімату на земельні ресурси, сільське господарство, лісове господарство, водні ресурси, енергетику, інфраструктуру, біорізноманіття, здоров’я населення, надзвичайні ситуації, а також пріоритетні напрями державної політики в Україні у сфері адаптації до змін клімату.
Опис: Тема 1. Сталий розвиток: сутність, актуальність, причини та його передумови. Актуальність проблеми сталого розвитку. Причини виникнення ідей сталого розвитку. Сутність сталого розвитку. Передумови сталого розвитку. Взаємозв’язок людини і людства з природою. Основні засади кліматичного менеджементу і управління. Тема 2. Вплив кліматичних факторів на галузі (сектори) промисловості. Клімат. Кліматоутворюючі фактори. Характеристика та класифікація. Земельні ресурси, сільське господарство, лісове господарство. Водні ресурси. Енергетика. Промисловість. Інфраструктура. Біорізноманіття. Здоров’я населення та міграція. Надзвичайні ситуації. Тема 3. Роль ООН у визначенні засад сталого розвитку. Система Організації Об’єднаних Націй. Конференція ООН з навколишнього середовища і розвитку в Ріо-де-Жанейро (1992р.). Саміт тисячоліття та цілі розвитку тисячоліття. Світовий саміт зі сталого розвитку в Йоганнесбурзі (2002р.). Саміт ООН з питань Цілей розвитку тисячоліття (2010 р.). Тема 4. Кліматична політика України. Суть кліматичної політики. Складові кліматичної політики. Формування та здійснення державної кліматичної політики. Фінансова складова кліматичної політики. Тема 5. Міжнародний досвід адаптації до зміни клімату і можливості його застосування в Україні. Стандартизація діяльності з адаптації до глобальної зміни клімату. Загальні підходи адаптації до зміни клімату. Тема 6. Зелена економіка як механізм реалізації концепції сталого розвитку. Поняття про зелену економіку, чинники її формування. Структура зеленої економіки. Стимулювання трансформацій в напрямі зеленої економіки на глобальному та міжнаціональному рівнях. Бізнес-ініціативи щодо розвитку зеленої економіки. Зелені міста, перспективи їх розвитку в світі та Україні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання практичних робіт; виконання і захист контрольної роботи; тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальна практична робота – 20 балів Контрольна робота – 20 балів Тестові питання за кожну тему лекцій – 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с. 2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с. 3. Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь. К: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. – 176. 4. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К. : НІСД, 2020. – 110 с. 5. Бабець І.Г. Сталий розвиток і безпека регіону: навч. посібник / І.Г. Бабець - Львів : ЛДУВС, 2015. - 268 с. 6. Національна парадигма сталого розвитку України / Нац. акад. наук України, Держ. установа / За заг. ред. Б. Є. Патона. - К.: Держ. установа "Ін-т економіки природокористування та сталого розв. Нац. акад. наук України", 2012. - 71 с. 7. Сталий розвиток: світоглядна ідеологія майбутнього / За ред. акад. НААН України М. А. Хвесика. - К.: ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розв. НАН України», 2012. – 465 с. 8. Стан виконання в Україні положень «Порядку денного на ХХІ століття» (2012-2012) / За ред. Руденко Л.Г. – К.: Академперіодика, 2014. – 359 с. 9. Стратегія сталого розвитку: підруч. для вищ. навч. закл. / Боголюбов В. М. - Херсон : Олді-плюс, 2012. - 444 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).