Дослідження конкурентоспроможності потенціалу ПрАТ “АСК Скарбниця”

Автор: Далибожик Андрій Мар'янович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Далибожик А.М., Грибик І.І. (керівник). Дослідження конкурентоспроможності потенціалу ПрАТ «АСК «Скарбниця». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Страхування є важливою галуззю економіки, яка надає населенню та суб’єктам господарювання страховий захист, а також формує значні за обсягом інвестиційні ресурси для розвитку економіки. Основною умовою забезпечення здатності страхового сектору здійснювати власні функції, зокрема виконувати зобов’язання перед клієнтами, є наявність у страхових компаній достатнього обсягу капіталу та операційних потужностей для вирішення та задоволення потреб та проблем клієнтської бази. А. Ю. Юданов трактує конкурентоспроможність підприємства як здатність випускати конкурентоспроможну продукцію, а також конкуренто-стійкості підприємства і можливість його адаптації до постійно змінюваних умов конкуренції [11]. Питання оцінки конкурентоспроможності підприємства, фірми чи будь-якого суб’єкта господарювання є доволі дискусійним і стосується низки проблем, пов’язаних із встановленням переліку відповідних показників, їх систематизації та інтегрування. В останні роки у вітчизняній науковій літературі з’явилася низка досліджень, присвячених теоретичним і практичним питанням оцінки конкурентоспроможності. Зокрема, І. Должанський, Т. Загорна, Л. Кобиляцький, Н. Тарнавська, С. Клименко, І. Піддубний, Т. Омельяненко, В. Адамик, Д. Барабась, О. Дубенко та інші у свої працях піднімають методичні проблеми оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств і фірм [1; 3; 6; 9; 10]. Ці питання є надзвичайно важливим у площині системи управління конкурентоспроможністю. Об’єктом дослідження є чинники конкурентоспроможності потенціалу ПрАТ «АСК «Скарбниця». Предметом дослідження є практики та методи підвищення конкурентоспроможності потенціалу підприємства. Метою дослідження є проаналізувати конкурентоспроможність потенціалу ПрАТ «АСК «Скарбниця» та запропонувати шляхи підвищення його. Для того щоб підвищити операційний потенціал та конкурентоспроможність страхової компанії, необхідне розроблення визначеної стратегії у вигляді ряду управлінських рішень. У межах розглянутої мети системний підхід припускає: формулювання мети управління; описання об’єкта управління; описання і вибір керуючих впливів; вироблення критеріїв оцінки якості управління; формування оптимального алгоритму управління; перевірку результативності керуючих впливів [1]. Результатом роботи є аналіз дев’яти показників конкурентоспроможності потенціалу підприємства, а також визначення взаємозв’язку між ними. Виявленні сильні та слабкі взаємозв’язки використані для пропозиції шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства. В результаті розгляду двох обраних пропозиції, найсильніший вплив на конкурентоспроможність знайдено у підвищенні технологічного забезпечення підприємства [4; 5]. Запропоновані зміни та пропозиції щодо впровадження нових технологічних розробок дозволять підприємству збільшити конкурентоспроможність потенціалу вдвічі від теперішніх показників. Ключові слова: конкурентоспроможність, потенціал підприємства, технологічне забезпечення, стратегічний розвиток Перелік використаних літературних джерел 1. Адамик В. Оцінка конкурентоспроможності підприємства / Вікторія Адамик, Галина Вербицька // Вісник ТНЕУ. – 2008. – № 1. – С. 69–78. 2. Вашків О.П. Методичні аспекти оцінки та аналізу конкурентоспроможності підприємства / О.П. Вашків // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2010. – № 2. – С. 88–95. 3. Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: Навч. посібник. – К.: ЦНЛ, 2006. – 384 с. 4. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика : навч.-метод. Посібник для самост. вивч. дисц. – К. : КНЕУ, 2000. – 124 с. 5. Кныш М.И. Конкурентные стратегии: Учеб. пособие. – СПб., 2000. – 284 с. 6. Кобиляцький Л.С. Управління конкурентоспроможністю : навч. посібник. – К. : Зовнішня торгівля, 2003. – 304 с. 7. Коно Т. Стратегия и структура японских предприятий / Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1987. – 384 с. 8. Плескач В.Л. Інформаційні технології та системи. Підручник для студ. екон. спец. / В.Л. Плескач, Ю.В. Рогушина, Н.П. Кустова – К.: ?КНИГА?, 2004. 520с. 9. Тарнавська Н.П. Управління конкурентоспроможністю підприємства: теорія, методологія, практика. – Тернопіль: Економічна думка, 2008. – 570 с. 10. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навч. посібник /С.М. Клименко, Т.В. Омельяненко, Д.О. Барабань, О.С. Дуброва, А.В. Вакуленко. – К.: КНЕУ, 2008. – 520 с. 11. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика. – М.: Изд-во ГНОМ и Д, 2001. – 304 с.