Дослідження та удосконалення методів планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Гошко Ксенія Любомирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гошко К.Л., Тодощук А.В. (керівник). Дослідження та удосконалення методів планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. З огляду теорію, методи й інструменти, описані у сучасній економічній літературі з точки зору їх реалізації, при розробці планів можна поділити на дві групи. Перша група – це теорії, методи, які дозволяють пізнати сутність ринкових відносин, складну взаємодію складових її елементів. Ці методи дають можливість зрозуміти, як ринок стихійно, поза залежністю від нашої свідомості, формує попит, пропозицію, ціни та інше. Це допомагає підприємцям приймати усвідомлені рішення в унікальних неповторюваних умовах і обставинах. Причому рішення приймаються переважно швидше на інтуїтивному рівні, ніж на формальному, що піддається точним розрахункам [1]. Друга група – це теорії, методи й інструменти, які дозволяють використовувати їх у так званому формальному плануванні, базованому на досить точних розрахунках для прийняття управлінських рішень [1]. Тим часом в економічній літературі не акцентується увага на цих відмінностях та вся сукупність наявних методів і інструментів рекомендується до безпосереднього формального плану- вання, для прийняття конкретних управлінських рішень. Проведений аналіз ряду методів і інструментів, що рекомендується до застосування у сучасній економіці, виявив, що багато з них мають досить обмежений характер застосування, а їх використання без урахування цих обставин може призвести до одержання недостовірної інформації і, відповідно, прийняття необґрунтованих рішень [2-5]. Отже, підсумовуючи вищевикладене, під методикою планування слід розуміти конкретизацію методу у формі інструкцій, правил дій, чіткого опису способів існування. Український вчений проф. Орлов О.О вважає, що методика планування характеризує склад застосовуваних на тому чи іншому підприємстві методів, способів, при- йомів обґрунтування окремих показників, а також зміст, форму, структуру і порядок розробки плану [2]. Під методом планування розуміють конкретний спосіб, технічний прийом, за допомогою якого вирішується яка-небудь проблема планування, розраховуються числові значення показників пропозицій, стратегічних програм і планів. Методи планування повинні відповідати зовнішнім умовам господарювання, особливостям різних станів процесу становлення та розвитку ринкових відносин: врахувати специфіку діяльності об’єктів планування та різноманітних засобів і шляхів досягнення основної підприємницької мети – збільшення прибутку [3]. Об’єкт дослідження: ТзОВ «Техніка для бізнесу». Предмет дослідження: методи планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Мета роботи: удосконалення методів планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. В процесі виконання роботи за проблемою удосконалення методів планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності виявлено низку проблем. Серед них є такі: відсутність оцінювання якості методів планування в ТзОВ «Техніка для бізнесу»; відсутність поєднання методів і моделей планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. При складанні планів ТзОВ «Техніка для бізнесу» необхідно дотримуватися низки принципів, серед яких можна назвати такі: ефективність, результативність, збалансованість, інформативність, цілісність, наукова обґрунтованість. Принцип збалансованості плану передбачає оцінку за різними параметрами, а саме: збалансованість цілей та завдань (дослідження планів різних підрозділів та різних видів планів), фінансових інтересів різних користувачів власників, кредиторів, постачальників, покупців, персоналу, держави тощо. Метод планування підприємства має забезпечувати збалансований фінансовий розвиток підприємства, а не тільки позитивний фінансовий результат. Збалансованого фінансового розвитку підприємства можна досягти шляхом дотримання збалансованості параметрів фінансової діяльності. Тобто ТзОВ «Техніка для бізнесу» має при плануванні орієнтуватися на досягнення високого рівня рентабельності інвестованого капіталу при високому рівні фінансового ризику, бути платоспроможним та фінансово стійким. У роботі були запропоновані такі рекомендації: впровадження схеми оцінювання якості методів планування в ТзОВ «Техніка для бізнесу»; поєднання методів і моделей планування діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Для оцінки рівня якості методу планування ТзОВ «Техніка для бізнесу» доцільно застосовувати максимально спрощену методику бальної оцінки. Алгоритм оцінювання якості фінансового плану підприємства складається з таких етапів: оцінка рівня якості фінансового плану за допомогою узагальнюючого показника якості фінансового плану; визначення балів та висновки. Планування у ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності повинно постійно удосконалюватися. Застосування сучасних моделей планування має велике значення для економічного зростання. Запропоноване поєднання моделей та методів планування дасть змогу ТзОВ «Техніка для бізнесу» набути фінансової стійкості та рентабельності, більш детально опрацьовувати фінансову складову діяльності підприємства. Ключові слова – планування, методи планування, оцінювання, якість планування, модель планування. Перелік використаних літературних джерел. 1. Бухалков М.И. (2000). Внутрифирменное планирование. Учебник. – [2-е изд., испр. и доп.]. – М.: ИНФРА. – 400 с. 2. Орлов О.О. (2002). Планування діяльності промислового підприємства. Підручник. – К.: Скарби. – 336 с. 3. Морозова Т.Г. (1999). Прогнозирование и планирование в условиях рынка. Учеб. пос. для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА. – 318 с. 4. Петрович Й.М. (2000). Економіка виробничого підприємства. Навч. посібник для студ. вузів / [за ред. Й.М. Петровича ; 2-ге вид., перероб. і доп.] – Київ. – 526 с. 5. Покропивний С.Ф. (2008). Економіка підприємства. Підручник КНЕУ. URL: htpp://knigi.tr200.ru/ f.php?f=%F1