Вплив конструктивних параметрів шасі на керованість автомобіля.

Автор: Лесь Дмитро Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Лесь Д.О., Кіндрацький Б.І. (керівник) Вплив конструктивних параметрів шасі на керованість автомобіля. Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ «Львівська політехніка», Львів, 2020. На більшість характеристик криволінійного руху впливають конструктивні та експлуатаційні параметри автомобіля, а також водій, як елемента ланки керованості автомобіля. Тому дослідження впливу конструктивних параметрів шасі на керованість автомобіля є актуальним для розуміння динамічних властивостей системи автомобіль – дорога. Oб’єкт дoслідження – керованість легкових автомобілів Ford Focus III 1.6 TDCi та Nissan 370 Z при неусталеному режимі руху. Предмет дослідження – вплив зміни параметрів шасі автомобіля на його керованість при русі на криволінійних участках дороги. Мета дослідження – проаналізувати оцінювальні показники і способи забезпечення керованості автомобіля на повороті та дослідити вплив конструктивних параметрів шасі легкових автомобілів Ford Focus III 1.6 TDCi та Nissan 370 Z на їхню керованість. Розкрито питання впливу конструктивних параметрів шасі на керованість автомобіля. У першому розділі наведено перелік експлуатаційних властивостей автомобіля та їхній вплив на безпеку руху. Розглянуто конструктивні параметри автомобіля та їхній вплив на експлуатаційні властивості. Проведено аналіз такої експлуатаційної властивості автомобіля як керованість. Розглянуто процеси, які пов’язані з коченням еластичного автомобільного колеса та проаналізовано сили й моменти, що діють на нього. Стійкість руху автомобіля на повороті розглянуто з врахуванням впливу сили бічного відведення коліс. Розкрито питання впливу бічного відведення еластичного автомобільного колеса на керованість автомобіля, а відповідно й безпеки руху. З врахуванням цього наведено вимоги та умови випробування автомобілів на керованість. У третьому розділі розроблено методику розрахунку впливу параметрів шасі автомобіля на його керованість. В якості дослідження вибрано два автомобілі з різними типами приводу коліс: передньопривідний Ford Focus III 1.6 TDCi і задньопривідний Nissan 370 Z. Запропонована методика розрахунку полягає в аналізі порівняльних автомобілів за конструктивними та технічними параметрами. Розраховано сили та реакції зі сторони дороги, що діють на автомобіль, побудовано діаграму стійкості автомобіля при русі на повороті. Також розглянуто питання впливу геометричних параметрів шасі автомобілів на критичну швидкість руху автомобіля, який рухається по криволінійній траєкторії. На основі проведеної дослідницької роботи пояснювальна записка містить загальні висновки та рекомендації щодо впливу конструктивних параметрів шасі на керованість автомобіля. Ключові слова – автомобіль, керованість, параметри шасі, експлуатаційні властивості. 1. ГОСТ Р 51709-2001. Автотранспортні засоби. Вимоги безпеки до технічного стану та методи перевірки. - М .: Стандартинформ, 2010. - 42 с. 2. Діагностування автомобілів. Практикум: навч. посібник // під ред. А.Н. Карташевіча. - Мінськ: Нове знання; М .: ИНФРА-М, 2011. - 208 с. 3. Засоби діагностики і контролю автотранспортних засобів [електронний ресурс]. URL: http://ktc256.ts6.ru/index.html. 4. Технічне обслуговування та ремонт автомобілів: підручник для студ. // В. М. Власов, С. В. Жанказіев, С. М. Круглов та ін. – М.: Видавничий центр Академія, 2003. – 480 с. 5. Волков В.П., Вільський Г.Б. Теорія руху автомобіля. – Суми: Університетська книга, 2010. – 320с. 6. Вікович І.А. Теорія руху транспортних засобів: підручник / І. А. Вікович. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 672 с. 7. https://www.dexpens.com/Article/9955/peredniy-abo-zadniy-privid-shcho-krashche-i-nadiynishe-osnovni-vidminnosti. 8. http://www.autonet.ru/auto/. 9. https://studfile.net/ 10. https://cyberleninka.ru/article/n/doslidzhennya-kerovanosti-avtomobilya-na-modeli-z-troma-stupenyami-svobodi/viewer.