Забезпечення екологічної безпеки на шляхах залізничного транспорту за допомогою екотонів захисного типу.

Автор: Семененко Дмитро Геннадійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Прикладна екологія та збалансоване природокористування
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Семененко Д.І., Хомко Н.Ю. Забезпечення екологічної безпеки на шляхах залізничного транспорту. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, 2020. Розширена анотація. Спорудження земляного полотна та інших об’єктів відбувається переважно під впливом геомеханічно-екологічних перетвореннь природного середовища при порівняно незначному хімічному забрудненні ґрунтів і природних вод. Основними забруднювачами від діяльності підприємств залізничного транспорту є нікель, цинк, мідь і нафтопродукти, разом з тим залізниця є джерелом надходження в навколишнє середовище широкого ряду інших важких металів. Нафтопродукти концентруються, як правило, в тілі насипу або поблизу неї. Значна частина залізничних колій, а саме понад 40,6% розташована на території адміністративних областей, що перебувають в умовах карстових загроз. Особливо небезпечними з погляду карстових загроз є залізничні колії, що перетинають територію Донецької, Луганської, Львівської, Волинської, Миколаївської та Рівненської областей. Результати оцінок також свідчать, що близько 19,8% довжини залізничних колій перетинають території областей, у яких імовірні прояви підтоплення. Особливо небезпечними є Житомирська, Донецька, Рівненська, Волинська, Дніпропетровська, Миколаївська та Одеська області. Крім того, 11,7% залізничних колій розташовано на території областей, у яких можлива активізація зсувних процесів – насамперед Харківська, Луганська, Вінницька, Закарпатська, Львівська та Дніпропетровська області. Об’єктом дослідження – процес встановлення ролі ЕЗТ у зменшенні акустичного навантаження на шляхах залізничного транспорту Львівської залізниці. Предметом дослідження є рівень зменшення шуму на шляхах залізничного транспорту Львівської залізниці, їх взаємозв’язок та методи оцінювання. Мета дослідження – в даній роботі пропонується оцінити структурні параметри екотонів захисного типу (ЕЗТ) у забезпеченні екологічної безпеки на прилеглі агроценози та селітебні території і вивести рівняння, що дозволяють розрахувати його зниження на шляхах залізничного транспорту. Ключові слова: екологічна безпека, шум, екотони захисного типу, лісові насадження, залізничний транспорт. Перелік використаних літературних джерел Алексеев С.В., Кадыскина Е.Н. Медико-биологические аспекты профилактики шумовой патологии. Звукопоглощающие и звукоизолирующие конструкции в практике борьбы с шумом. – Л.: Лениздат, 1977. – С. 4-7. Арнольд Ф.К. История лесоводства в России, Франции и Германии. – СПб., 1895. 73 с. Беднова О.В. Нормирование рекреационных нагрузок на лесные экосистемы городских особо охраняемых природных территорий: традиции и реальность // Использование и охрана природ. ресурсов в России. – 2012. – № 1. – С. 47–51. Берфина Г.П. Шумозащитные свойства зеленых насаждений и их эффективное использование в конструкциях при магистральных посадок в городах Нечерноземной зоны: Автореф. дис. … канд. с./х. наук. Брянск, 1986. 13 с. Бессонова В. П., Зайцева І. А. Вміст важкиx металів у листі дерев і чагарників в умоваx теxногенного забруднення різного поxодження // Питання біоіндикації та екології. – Запоріжжя: ЗНУ, 2008. – Вип. 13, № 2. – С. 62-77.