Організаційно-педагогічні умови управління адаптацією молодшого школяра

Автор: Приступа Христина Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Приступа Х. А. Організаційно-педагогічні умови управління адаптацією молодшого школяра. (Матеріально-технічне забезпечення на базі НУ «Львівська політехніка»). Робота (рукопис) на здобуття кваліфікаційного рівня магістра за спеціальністю 073 «Менеджмент» спеціалізації «Управління навчальним закладом», Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Робота складається з вступу, 3-х розділів, висновків, списку літератури з 42 найменувань і 3 додатків, 6 таблиць. Обсяг роботи – 74 сторінки (з них 52 сторінка основного тексту). Важливим етапом у житті є школа, тобто вступ дитини в новий соціум, в якому потрібно адаптуватися. Адаптація є важливим чинником в становленні дитини як особистості в навколишньому середовищі, оскільки в ньому розкриваються їхні психічні й біологічні фактори. Потрібно молодшим школярам допомогти адаптуватись так, щоб вони не відчували жодних психологічних натисків та почували себе комфорт. Від рівня адаптації дитини до навчання в школі залежить всебічний розвиток особистості. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена актуальній темі, а саме організації адаптації молодшого школяра. В роботі подано дослідження впливу застосування організаційно-педагогічних методів управління адаптацією молодших школярів, а також практичні рекомендації щодо управління адаптацією молодших школярів. Встановлено фактори впливу на рівень адаптації молодших школярів у навчально-виховному процесі на основі дослідження особливості молодших школярів. Охарактеризовано методики дослідження зі застосування організаційно-педагогічних методів управління адаптацією молодших школярів. Визначено процедуру дослідження впливу застосування організаційно-педагогічних методів управління адаптацією молодших школярів Проаналізовано отримані результати дослідження щодо визначення рівня адаптації учнів молодшої школи. Викладачі університету «Львівська політехніка» досліджували явище адаптації з різних сторін. Доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування, Інституту економіки і менеджменту, Національного університету «Львівська політехніка» Захарчин Г. М. та Гладун С. О. (2018) описали основні чинники успішної адаптації [3]. Дослідник Сокол А. (2018) розглянув теоретичні аспекти перебігу процесу адаптації першокласників, їх готовність вчитись [5]. Ячменьова В. М. Узагальнила сутність понять «адаптація» та «адаптивність» та висвітлила їх важливість в управлінні (2010) [7]. Особливості навчання учнів початкової школи, психологічні аспекти організації учнів під час навчання досліджували доценти Вихрущ В. О. [1] та доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти , Інституту права, психології та інноваційної освіти Швай Р. [6]. Об’єкт дослідження роботи є шкільна адаптація молодшого школяра. Предмет дослідження роботи є організаційно-педагогічна діяльність по адаптації учнів молодших класів. Мета дослідження полягає у визначенні організаційно-педагогічних умов управління адаптацією молодшого школяра в школі нині. За результатами експериментального дослідження варто зазначити, що адаптація молодших школярів залежить від правильної організації та створених відповідних умов, в яких дитина буде почувати себе комфортно. Ключові слова: адаптація ,школа , управління, молодший школяр. Посилання: 1. Вихрущ В.О. Психодидактика початкової школи: учіння молодших школярів / В.О.Вихрущ, А.А.Пушинська. – Тернопіль: Крок, 2014. – 292 с.http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?C21COM=S&I21DBN=EC&P21DBN=EC&S21FMT=briefwebr&S21ALL=(%3C.%3EA=%D0%92%D0%98%D0%A5%D0%A0%D0%A3%D0%A9$%3C.%3E)&Z21ID=&S21SRW=AVHEAD&S21SRD=&S21STN=1&S21REF=10&S21CNR=20&FT_REQUEST=&FT_PREFIX 2. Григорович В. Г. Семантичний Веб: інформаційно-комунікаційна складова соціальної адаптації / В. Г. Григорович // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 805 : Інформаційні системи та мережі. – С. 87–95. – Бібліографія: 34 назви. http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/26639/1/011-087-095.pdf 3. Захарчин Г.М., Гладун С.О. Чинники успішної адаптації. 2018.- Т.28.вип.8(73).С.75-78. 4. Кримчак Л. Адаптація учнів-сиріт до навчання у професійно-технічних навчальних закладах: технологічний аспект / Людмила Кримчак // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 5. – С. 167–174. – Бібліографія: 4 назви. http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/23987/1/23-167-174.pdf 5. Сокол А. Інтелектуальна готовність та адаптація дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі / Артем Сокол // Психологічні виміри культури, економіки, управління : науковий журнал. — Львів, 2018. — Том 12. — С. 125–130. http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/42307/2/2018v12_Sokol_A-Intelektualna_hotovnist_ta_125-130.pdf 6. Швай Р.І. Психологія та педагогіка творчості: навч. посібник/Роксоляна Швай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 200 с. https://www.vlp.com.ua/node/13303 7. Ячменьова В. М. Сутність понять «адаптація» та «адаптивність» / В. М. Ячменьова, З. О. Османова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2010. – № 684 : Проблеми економіки та управління. – С. 346–353. – Бібліографія: 21 назва. http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/1837