Дослідження середньої затримки транспортних засобів залежно від дозволених напрямків руху на підходах до регульованих перехресть
Автор: Сиротич Максим Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Протягом останніх трьох років рівень автомобілізації України зростав поступовими темпами. Станом на 2019 рік, рівень автомобілізації сягав 218 авто на 1 тис. жителів. У 2021 році ця цифра зросла до 245 авто на 1 тис. жителів. Також більше 2 мільйонів осіб зареєструвалися як внутрішньо-переміщені. Це означає, що також буде змінюватись і чисельність населення в містах України. Там де вона буде зростати, зростатиме і чисельність автопарку. Також варто зазначити про різкий ріст ввезення автомобілів з-за кордону, через тимчасову відміну сплати мита. За період 09.04.2022р ¬ 19.05.2022р в Україну завезено 94 420 автомобілів. Ці чинники вказують на ріст автомобілізації на заході України. Тому важливо, оптимізувати транспортний рух у цих містах [1-3]. Щодо застосунків, за допомогою, яких можна виконувати імітаційне моделювання, то їх застосування можна класифікувати кількома способами.[4] Деякі основні класифікації поділяють на мікроскопічний і макроскопічний, а також на стохастичний та детермінований підхід. При мікроскопічному підході ведений транспортний засіб впливає на рух інших транспортних засобів. При макроскопічному ¬ транспортний потік розглядається як рух газоподібної чи рідкої матерії. У детермінованому підході до моделювання існують та враховуються залежності між показниками дорожнього руху. Стохастичний метод бере показники дорожнього руху імовірнісним методом. Одним з таких програмних забезпечень є PTV Vissim. Особливістю цієї програми є те, що вона виконує мікросимуляцію. Це означає, що кожен об’єкт симуляції, будь то пішохід, велосипед або механізований транспорт, зі своїми характеристиками представляється окремо в модельованій системі руху транспорту. Не дивлячись на те, що PTV Vissim вперше було розроблено в 1992 році, цей пакет програмного забезпечення набув ширшої популярності з початком минулого десятиліття і не втрачає популярності.[5] Дослідження показали, що транспортна затримка збільшується навіть при невеликій частці автомобілів, якщо немає окремо виділених смуг для повороту лворуч та праворуч.[6] У роботі проведено аналіз умов на регульованому перехресті вулиць Любінська-Яворницького-Петлюри. Встановлено присутність та розташування виїздів з прилеглих територій, таких як подвір’я та АЗС, на підходах до досліджуваного перехрестя. Досліджено інтенсивності пішохідних зон біля перехрестя у піковий та міжпіковий періоди. Виміряно інтенсивність та склад руху транспортних потоків перехрестя, а також швидкість на підходах до перехрестя. Проведено аналіз світлофорної сигналізації для смуг руху та пішохідних переходів на регульованому перехресті. Також створено модель регульованого перехрестя програмному забезпеченні PTV Vissim, встановлено датчики замірів довжини заторів та часу проїзду перехрестя та проведено аналіз зміни черг в залежності від зміни інтенсивності транспортного потоку. Після дослідження впливу дозволених маневрів руху на головній дорозі перехрестя на затримки транспортних потоків, оптимізовано роботу перехрестя. Об’єкт дослідження – регульоване перехрестя вулиць Любінська-Яворницькаого-Петлюри в м. Львів. Предмет дослідження – дослідження зміни затримок на підходах до перехрестя за різних дозволених напрямів руху. Мета дослідження: зменшення довжини черг на підходах до регульованого перехрестя. В результаті проведених досліджень та зміни дозволених маневрів на головній дорозі ¬ вулиці Любінській, зменшено середню та максимальну довжину заторів на підходах до регульованого перехрестя. Також зменшено кількість зупинок в заторі та ліквідовано чергу на смузі руху на підході до перехрестя. Ключові слова – перехрестя, довжина черг, транспортний потік, затор на підході до перехрестя, зміна дозволених напрямів руху. Література 1. Автопарк України досяг 10 мільйонів одиниць: який середній вік авто? [Електронний ресурс] // Auto24. – 2021. 2. Понад 2 мільйонів людей зареєструвались як внутрішньо переміщені особи після впровадження воєнного стану [Електронний ресурс] // Міністерство соціальної політики України. – 2022. 3. Бриль Р. В Україну за пільговим розмитненням завезли майже 100 000 авто. 10 популярних моделей [Електронний ресурс] / Роман Бриль // Ліга.Бізнес. – 2022. 4. Pursula M. Simulation of Traffic Systems - An Overview / Matti Pursula. // Journal of Geographic Information and Decision Analysis. – 1999. – №3. – С. 3–4. 5. Kucera T. Design of the City Logistics Simulation Model Using PTV VISSIM Software / T. Kucera, J. Chocholac. // Transportation Research Procedia. – 2021. – №53. – С. 260. 6. Datta, S., Rokade, S., & Rajput, S.P. (2020). Delay and driver turning time evaluation for uncontrolled intersections under diverse traffic operational situations. Journal of Transportation Engineering, Volume 2