Дизайн інтер’єрів та обладнання експозиційних просторів плівкової фотографії

Автор: Красно Євгенія Дмитрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У дипломній роботі визначено поняття мистецького простору, як відкритої території, створеною з метою творчого самовираження людей, вільної взаємодії митців між собою і відвідувачами, а також самовдосконалення власних робіт за рахунок критики і загальної оцінки інших. Виставковий простір найчастіше створюється в якості багатофункціонального приміщення на базі громадських культурно-видовищних та дозвільних установ. Досліджено будівельні норми чинного законодавства з приводу створення інтер’єру виставкового простору для експозиції плівкової фотографії . Проаналізовано міжнародні та вітчизняні аналоги арт-просторів, побудованих на базі громадських приміщень які в теперішній час не функціонують. Розроблено концепцію дизайн-проекту експозиційного простору на основі комбінації різних стильових течій. Визначено основні підходи до їх об’ємно-просторових та стилістичних рішень. Фотовиставки вважаються одним з найперспективніших напрямків у розвитку сучасної арт діяльності за своєю змістовною тематикою та дизайном . В результаті досліджень мною було обрано концепцію експозиціонування саме плівкової фотографії та визначено її актуальність в теперішній час серед сучасної молоді та старих митців, в умовах розвитку новітніх технологій і загальносвітового цифрового навантаження. Обраний арт-простір базується на виставках унікальних фоторобіт зроблених на плівку і також старими експонатами ретрофото і відеотехніки. Фотографічна експозиція складається з багатьох різноманітних компонентів і узагальнень, в результаті синтезу яких, створюється єдиний складний організм. Галереї сучасного мистецтва і виставкові центри наразі можна назвати доволі динамічними представниками арт-діяльності, збагаченою новими формами демонстрації експонатів творчого характеру. Для того, щоб здійснити той чи інший арт-проект із залученням фотографічних творів, сьогодні можливе застосування сучасних технічних та експозиційних досягнень, що дозволяють перетворювати виставковий простір, використовуючи мультимедійні технології. Фотоекспозиції, що використовуються в оформленні виставкового простору, синтезують в собі авторський задум, особливості архітектурного середовища, освітлення та інші фактори. У торгово-промислових виставках фототвори дедалі більше починають знаходити своє призначення в якості елементу оформлення експозиції, рекламного повідомлення і як засіб інформування учасників і відвідувачів виставкового заходу про його тематику. Актуальним є питання щодо можливостей та умов використання експозиції фотографічних творів як складової частини торгово-промислової виставки. Проаналізовані сучасні дизайнерські прийоми у формуванні експозицій. Під час написання наукової роботи було визначено,що формування просторової організації експозицій поділяється на такі функціональні зони як: транзитна та експозиційна. Площа та габарити зон залежать від: засобу експонування, наявної для цього площі, характеристики та кількость експозицій, а також їх художньої та наукової концепції. У дослідженні розроблена класифікація типів композиційного вирішення експозиційних зон. Розміри і геометрія проектування мають надавати можливість повноцінного огляду експонатів, комфортного та швидкого пересування відвічувачів по експозиційній залі та відповідати вимогам осіб з обмеженими можливостями. Визначено особливості використання спеціального обладнання. В сучасному проектуванні надають перевагу такому експозиційному обладнанню як: стелажі, консолі, монтажні перегородки, подіуми тощо. Вони мають відповідати певним вимогам щодо розмірів побудови необхідних конструкцій,а саме: фіксації експозиційних обєктів та обладнання, врахування їх висот і загальних габаритів. Досліджено специфіку використання засобів візуальної комунікації та інформаційних приміток, а саме: створення корпоративного стилю для інформаційного супроводу експозиції та реклами автора тієї чи іншої експозиції (корпоративний стиль може супроводжуватись графічною складовою). Проаналізовано на світових прикладах особливість використання освітлювальних елементів і систем у дизайні виставкових просторів, в яких надаються певні переваги розсіяному або ж акцентному освітленню у певних локаціях чи зонах. На сьогодні розвиток науки і промисловості є дуже стрімким, а отже проведення виставок є не лише способом демонстрації науково-промислових здобутків, а й нагодою для фірм-учасників заявити про себе, внаслідок цього, уклавши вигідні торгові угоди. Також дуже важливим є місце проведення подібних заходів, адже вони потребують певних специфічних умов задля їх правильного функціонування і розвитку. Саме тому тема розробки інтер’єру універсального виставкового павільйону є актуальною і важливою. Ключові слова: експозиція, виставка, дизайн, плівкова фотографія, проектування.