Формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти у процесі змішаного навчання
Автор: Боднарчук Микола Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодні школа має готувати не лише носія знань, а й творчу особистість, яка здатна використовувати здобуті знання для конкурентоспроможної діяльності у будь-якій сфері суспільного життя, тобто формувати компетентну особистість. Тому сьогодні постає питання організації навчального процесу зточки зору компетентнісного підходу, а отже, й проблема компетентнісного підходу до управління процесом навчання є надзвичайно актуальною [3]. Невід’ємною частиною загального поняття компетентність є поняття інформаційні компетентності учнів, яке передбачає оволодіння різноманітними інформаційними технологіями, уміннями здобувати, критично осмислювати і творчо використовувати інформацію. Його виникнення пов’язане з розвитком інформаційного суспільства, нових інформаційних технологій, необхідністю постійного самовдосконалення людини XXI ст. [2]. А для реалізації процесу формування інформаційної компетентності виникає необхідність використання організаційно-методичних обґрунтованих методів та способів навчання. Об’єкт дослідження – формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти. Сфера дослідження. Магістерська робота присвячена дослідженню формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти у процесі змішаного навчання. Предмет дослідження – особливості формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти у процесі змішаного навчання. Мета дослідження – обґрунтувати та експериментально дослідити ефективність впровадження електронного навчального курсу “Математичні основи інформатики” як засобу формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти при вивченні його за технологією змішаного навчання. Результати дослідження. У роботі обґрунтовано та запропоновано і експериментально перевірено організаційно-методичний спосіб формування інформаційної компетентності учнів ЗЗСО за допомого впровадження та вивчення електронного навчального курсу у системі LMS Moodle. Подано результати апробації вивчення курсу. Ключові слова: інформаційна компетентність, компетентнісний підхід, формування інформаційної компетентності, заклад загальної середньої освіти, змішане навчання. Список літератури: 1 . Заблоцька О. С. Компетентнісний підхід як освітня інновація: порівняльний аналіз / О. С. Заблоцька // Вісник Житомирського державного університету. Випуск 40. - Серія: Педагогічні науки. - 2008. - С. 63-68. 2 . Грицька Т. С. Етапи формування та види інформаційних компетентностей учнів / Т. С. Грицька // Комп’ютер у школі та сім’ї. - 2010. - № 1. - С. 41-42. 3 . Павловська О. В., Драч І. І. Формування ключових компетентностей у навчальному процесі ЗНЗ ІІ-ІІІ ст. – 11с. 4 . Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук]. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112с. 5 . Самойленко Н. І. Інформаційні компетенції учнів у процесі вивчення інформатики в класах інформаційно-технологічного профілю / Самойленко Н. І., Семко Л. П. // Всеукраїнська науково-пошукова конференція “Теорія і практика розвитку ключових компетенцій учнів 12-річної школи” 27 березня 2008 р./ За загальною редакцією І. Г. Єрмакова. – Ч. ІІ – К. – Запоріжжя : 2008 – С. 101–105. 6 . Рудь М. Компетентнісний підхід в освіті / М. Рудь // Вісник Львів. ун-ту. - Серія: Педагогіка - 2006. - Вип. 21, ч. 1. - С. 73-82. 7 . Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2004. - № 5. – с. 21-28. 8 . Рамський Ю.С. Формування інформаційної культури особи – пріоритетне завдання сучасної освітньої діяльності // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. Наукових праць. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004, - № 1(8). – с.19-42. 9 . Носкова М.В. Методичні особливості організації очно-дистанційного курсу для педагогічних працівників з використанням Google-сервісів як предмета вивчення та платформи для дистанційного навчання / М.В. Носкова // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2011, № 4-5. – С. 89-94. 10. Козловський Ю. М., Стечкевич О. О. Можливості розвитку професійної STEM-освіти на засадах інтегративно-проблемного підходу. Педагогічний альманах - 2018. - Випуск 40. - С. 58-63.