Розроблення та дослідження приводу пасажирського ліфта

Автор: Тенетюх Ігор Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інженерія логістичних систем
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ліфт — технічна споруда зі спеціальною кабіною для вертикального переміщення людей або вантажів у спеціальних кабінах (клітках), що рухаються в жорстких напрямних пристроях. Об’єкт дослідження – пасажирський ліфт Предмет дослідження – привід пасажирського ліфта Мета дослідження – розроблення конструкції та розрахунок елементів приводу пасажирського ліфта. Результати дослідження. У першому розділі проведено аналіз та загальний огляд існуючих типів і конструкцій лебідок. Згідно із вихідними даними запропоновано принципову функціональну схему приводу електрореверсивної лебідки для пасажирського ліфта. Який включає 3-х фазний асинхронний електродвигун, сполучений за допомогою комбінованої муфти з черв’ячним одноступінчатим редуктором, який, у свою чергу, сполучений із канатоведучим шківом У конструкторській частині зображено загальний вигляд приводу лебідки, та складальні креслення розроблених механізмів та вузлів, а саме: Виконано повний проектний та перевірочний розрахунки черв’ячного одноступінчатого редуктора та усіх його вузлів і деталей. Проведено розрахунок тихохідного валу редуктора на втомну міцність, а також вибір і розрахунок підшипників цього валу на динамічну вантажопідйомність. Виконано розрахунок на міцність шпонкових з’єднань у редукторі. Виконано розрахунок та проектування комбінованої зубчасто- фрикційної муфти. Виконано вибір канатів і вибір основних геометричних параметрів канатоведучого шківа. У науковій частині проведено розрахунок навантажень, які діють на підлебідочну раму, моделювання і симуляція навантажень на неї. На першому етапі було розроблено досліджувану модель опорної балки, з всіма її елементами з яких вона складається. Розраховано та визначено навантаження які діятимуть на цю балку . Визначивши параметри аналітично-розрахованої та спроектованої опорної балки, отримані дані показали, що вона здатна витримувати задані навантаженя, та буди на дійною та працездатною. Основною метою дослідницької роботи, було визначити найбільш відповідальні елементи приводу, дослідити їх поведінку, при заданих навантаженнях, обґрунтувати дані і на основі обґрунтованих даних, виконати висновок що до зміни тих чи інших параметрів різних елементів, для отримання найоптимальнішого та найефективнішого виконання конструкції. В економічній частині обґрунтовується практична доцільність проектування і промислового впровадження розробленої лебідки. Ключові слова – привід ліфта, канатоведучий шків, редуктор, муфта.