Підвищення відповідальності посадових осіб державних органів - державних службовців

Автор: Малярська Людмила Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування (для державних службовців)
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на тему: Підвищення відповідальності посадових осіб державних органів - державних службовців, суть якої розкрито у трьох розділах. В першому розділі розкрито теоретичні та методологічні засади відповідальності посадових осіб державних органів – державних службовців, детально описано нормативно-законодавче регулювання відповідальності посадових осіб державних органів – державних службовців. Наведено визначення дисципліни та юридичної відповідальності. Акцентовано увагу на особливості юридичної відповідальності державних службовців, яка обумовлена спеціальним правовим статусом їх та є обов’язком безумовного виконання ними своїх посадових обов’язків, Присяги державного службовця, правил етичної поведінки, антикорупційного законодавства та ряду певних обмежень, передбачених законами, оскільки за їх не виконання наступає певний вид відповідальності. Визначено характерні ознаки та мету юридичної відповідальності державних службовців. Надано детальний аналіз різним видам відповідальності. Окремо визначено питання відповідальності за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень пов’язаних з корупцією. В другому розділі наведено проблемні питання нормативно - правового регулювання притягнення до дисциплінарної та проведений аналіз роботи дисциплінарної комісії щодо здійснення дисциплінарних проваджень стосовно посадових осіб ГУ ДМС у Львівській області. Перераховано комплекс різноманітних заходів, який впроваджується для вирішення питання підвищення відповідальності посадових осіб державних органів – державних службовців, а саме – зміни в законодавстві України, формування культури управління, новітніх вимог до професійних компетентностей посадових осіб; удосконалення процесу проведення публічних консультацій та консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, врегулювання системи державного стратегічного планування, покращення управлінської підзвітності відповідно до Європейських принципів з урахуванням особливостей системи державного управління України, створення умов, за яких фізичні та юридичні особи отримуватимуть високоякісні та доступні адміністративні послуги за зручними та зрозумілими процедурами. Проаналізовано роботу дисциплінарної комісії щодо здійснення дисциплінарних проваджень стосовно посадових осіб ГУ ДМС у Львівській області – державних службовців. На прикладі роботи дисциплінарної комісії висвітлено хронологію змін в нормативно – правових актах щодо порядку здійснення дисциплінарних проваджень. В третьому розділі наведено кращі зарубіжний досвід підвищення рівня відповідальності посадових осіб державних органів та запропоновано напрямки підвищення рівня відповідальності державних службовців. Аргументовано чому зарубіжний досвід проходження державної служби в умовах її реформування та модернізації є дуже цінним для України. Адаптація зарубіжного досвіду до вимог нашої держави та національних традицій сприятиме реформуванню й модернізації державної служби, вдосконаленню її проходження в умовах адміністративної реформи в Україні. Деталізовано нормативно – правове удосконалення системи юридичної відповідальності посадових осіб державних органів – державних службовців. Висвітлено напрямки Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки та основних керівних документів Національного агентства з питань запобігання корупції. Окремо звернено увагу на ІТ технології та інструменти, які запропоновано НАЗК в напрямку запобігання та виявлення корупції. Запропоновано напрямки удосконалення механізмів формування та реалізації державної політики у сфері відповідальності посадових осіб державних органів - державних службовців.