Дослідження тривалості рейсів на автобусному маршруті №5А з урахуванням затримок руху у різні періоди доби
Автор: Бервінов Володимир Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Найширше використовуваним видом транспорту серед мешканців великих міст і мегаполісів, зокрема у тих, де немає метро, є міські автобусні маршрутки. Під час руху вздовж свого маршруту автобуси перевозять пасажирів по місту, надаючи зручний та комфортний спосіб пересування. Влада міста несе постійний обов’язок удосконалювати якість перевезень для пасажирів, з метою поліпшення їхнього комфорту при регулярному користуванні цим громадським транспортом. Якщо автобуси рухаються неякісно, перебувають у незадовільному стані або слідують нечіткому маршруту та розкладу, це негативно впливає на якість життя громади та різних установ. Такий стан справ ускладнює щоденне життя громадян і мешканців міста. Наразі рівень якості автобусного транспорту в місті залишає бажати кращого: великі витрати часу на переміщення з одного пункту до іншого, низький рівень комфорту під час поїздок, а також технічні та технологічні проблеми в якісному функціонуванні міського автобусного транспорту. Взаємодія між приміськими та міськими пасажирськими перевезеннями також породжує проблеми. Очікування на зупинках, витрати на проїзд та інші аспекти негативно впливають на задоволення та комфортність пересування пасажирів, викликаючи незадоволення мешканців міста. Актуальність дослідження тривалість рейсів, по відношення один до одного на одному і тому самому маршруті, враховуючи різні чинники, а також в залежності від різного часу доби. В цій роботі проведено натурні дослідження часових проміжків пересування автобусі по маршруту. На скільки плановий час руху відрізняється від фактичного у різний час доби і різних дорожніх умовах, булло визначено, що великі затримки утворюються на під’їздах до перехресть, де немає світлофорного регулювання, а також в піковий час доби. Основною частиною, яка визначає зміст магістерської роботи, є вивчення тривалості подорожей на маршруті під час пікового та міжпікового періоду доби, з урахуванням різних типів перехресть, що знаходяться на маршруті руху автобусів. Об’єкт дослідження – рух автобусів на міському маршруті громадського транспорту №5А. Предмет дослідження – дослідження тривалості рейсів та умов руху на маршруті №5А. Мета дослідження: аналіз тривалості руху автобусів на маршруті з різних часових проміжків доби. Внаслідок аналізу та вивчення умов руху транспортних засобів на маршруті встановлено основні ділянки та перехрестя, які спричиняють значні затримки в русі під час пікових годин доби. Ключові слова – міський маршрут, часові проміжки, під’їзди до перехресть, затримки в русі, час доби. Література 1. Peters, Jan, et al. "Prediction of delays in public transportation using neural networks." International Conference on Computational Intelligence for Modelling, Control and Automation and International Conference on Intelligent Agents, Web Technologies and Internet Commerce (CIMCA-IAWTIC’06). Vol. 2. IEEE, 2005. 2. Sheth, Chintan, Konstantinos Triantis, and Dusan Teodorovic. "Performance evaluation of bus routes: A provider and passenger perspective." Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review 43.4 (2007): 453-478. 3. Furth, Peter G., and Nigel HM Wilson. "Setting frequencies on bus routes: Theory and practice." Transportation Research Record 818.1981 (1981): 1-7.. 4. Голояд, Ольга Ігорівна. Дослідження пасажирських перевезень на міжнародному маршруті Тернопіль-Краків. BS thesis. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021. 5. Куренкіна В. Дослідження попиту на перевезення та удосконалення організації роботи рухомого складу на приміських автобусних маршрутах міста Запоріжжя. MS thesis. Національний університет «Запорізька політехніка», 2021