Обґрунтування стратегій досягнення конкурентних переваг ТОВ “ВОЄВОДИНО” із використанням інструментів цифрового маркетингу
Автор: Пріндин Ольга Мирославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Створення конкурентних переваг є спеціальною управлінською діяльністю, яка відбувається з урахуванням багатьох чинників, насамперед: візії та місії бізнес-організації, цілей і завдань, наявних ресурсів, стану внутрішнього (сильні та слабкі сторони фірми) і зовнішнього (можливості і загрози розвитку) середовища фірми та методології стратегічного позиціонування [1]. Турбулентність економічних процесів, що виникають у внутрішньому і зовнішньому середовищі України, ускладнюють діяльність підприємств готельного бізнесу і знижують її результативність. Множинні загрози – нестійкий стан ринку в зв’язку з різким падінням національної валюти, значні втрати від дій Росії-агресора, нестабільне операційне середовище і фінансова залежність від рівня завантаження готельних підприємств – послаблюють їх, в той час як навколишнє бізнес-середовище виглядає незмінно нестабільним. Такий стан викликає питання про адаптацію готельного сектора до негативних зовнішніх умов для збереження стійкого ринкового становища [2]. Маркетинг як концепція управління готелем на відміну від його використання як допоміжної функції по забезпеченню виробництва і збуту послуг, робить акцент на орієнтацію всієї сукупності функцій на задоволення конкретного ринкового попиту різних груп споживачів, а, отже, і на облік ринкової кон’юнктури, вивчення специфічних потреб споживачів готельних послуг [3]. Для забезпечення ефективної реалізації планів щодо післявоєнного відновлення туристичної індустрії доцільно активізувати співпрацю між основними суб’єктами ланцюжка створення вартості у туристичній галузі як на міжнародному рівні, так і за окремими туристичними напрямами. З огляду на це актуалізується питання цифровізації даного сектору та реалізації інноваційних проєктів, спрямованих на покращення комунікації з клієнтами та партнерами, ефективного відстеження ринкових змін і оперативного реагування на них [4]. Невизначеність та нестабільність зовнішнього середовища спонукає бізнес-структури галузі гостинності до перегляду принципів управління взаємовідносинами зі споживачами на основі провадження політики клієнтоцентричного мислення, адаптації бізнес-моделі розвитку компанії до нових трендів клієнтської поведінки, забезпечення цифрової трансформації клієнтського сервісу, акцентування уваги на врахуванні таких ключових трендів клієнтської поведінки при управлінні споживчим досвідом, як забезпечення «безшовного» характеру комунікації клієнтів з компанією і надання їм персоналізованого сервісу. Ефективними інструментами управління клієнтським досвідом є рішення у сфері проєктування досвіду клієнтів, метрики оцінювання ефективності взаємодії споживачів з компанією, нові підходи до формування маркетингової політики та інструменти digital-маркетингу [5]. Цифровий маркетинг необхідний для стабільності готельного бізнесу в сучасних умовах через залучення нових клієнтів і утримання старих та підвищення фінансових і нефінансових показників ефективності закладів гостинності. Підприємства можуть використовувати будь-які пристрої, такі як смартфони, планшети, ноутбуки, телевізори, ігрові консолі, цифрові рекламні щити та засоби масової інформації, такі як соціальні мережі, SEO (пошукова система), відео, контент, електронна пошта та багато іншого задля просування компанії та підвищення її іміджу, збільшення обсягів реалізації товарів і послуг, досягнення запланованих маркетингових цілей, підвищення її конкурентних позицій, що позитивно позначиться на показниках ефективності підприємницької діяльності [6]. Об‘єкт дослідження – процес формування стратегічних конкурентних переваг із застосування інструментів цифрового маркетингу. Предмет дослідження – теоретичні та прикладні засади формування конкурентних переваг ТОВ «ВОЄВОДИНО» із використанням інструментів цифрового маркетингу. Мета дослідження – дослідження умов та факторів формування стратегій досягнення конкурентних переваг ТОВ «ВОЄВОДИНО» із використанням інструментів цифрового маркетингу. Результати дослідження. Узагальнено теоретичні підходи до дефініцій конкуренція, конкурентні переваги та конкурентоспроможність. Систематизовано умови та фактори посилення конкурентних позицій підприємств галузі гостинності. Розглянуто основні інструменти цифрового маркетингу в діяльності курортно-відпочинкових комплексів. Проведено аналізування господарської та маркетингової діяльності ТОВ «ВОЄВОДИНО», а також рівень використання технологій та цифрових інструментів у діяльності ТОВ «ВОЄВОДИНО». Проаналізовано ринок курортно-відпочинкових послуг Закарпаття та тренди щодо впровадження інструментів цифрового маркетингу на світовому ринку туристичних послуг. Дослідження впливу розвитку цифрових технологій та інструментів цифрового маркетингу на формування лояльності цільової аудиторії ТОВ «ВОЄВОДИНО». Обгрунтовано основні напрями стратегічних рішень у досягнення конкурентних переваг ТОВ «ВОЄВОДИНО» через формування лояльності клієнтської бази та використання потенціалу цифрових платформ та технологій на ринку туристично-відпочинкових послуг. Ключові слова: конкуренція, конкурентні переваги, маркетингові стратегії, цифровий маркетинг, канали комунікацій, лояльний споживач. Перелік використаних літературних джерел: 1. Шевченко Л.С. Конкурентні переваги бізнесу: управлінсько-орієнтований погляд на проблему. Економічна теорія та право.2022. № 2(49). С. 72-92. 2. Завідна Л. Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку : монографія. Київ, 2017. 600 с., с. 123. 3. Коваленко Л.Г., Нагернюк Д.В. Стратегії розвитку маркетингу готельних послуг в умовах нестабільного ринкового середовища. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 30. URL: https://doaj.org/article/f2de154bc51c4c5987bb248f14f84996 (дата звернення 07.10.2023). 4. Топорова Д.Д. Цифровий маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвитку підприємств туристичної індустрії. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2022. № 78-79. С. 105-113. 5. Обруч Г. В., Бережний І. О., Гавадзюк Є. Б. Особливості управління досвідом клієнтів підприємств в умовах цифровізації. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2021. № 75. С. 119-129. 6. Петлін І.В., Клюйник Х.А. Роль цифрового маркетингу в розвитку підприємств готельної індустрії в сучасних умовах. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східні Європі. 2023. № 8. С. 37-43.