Дослідження і розвиток кадрового потенціалу організацій в умовах українсько-китайських відносин

Автор: Ан Шуя
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: В загальному вигляді під кадровим потенціалом розглядають трудові ресурси підприємства з властивими їх компетенціями, завдяки яким вони забезпечують ефективність діяльності підприємства. «Кадровий потенціал підприємства можливо розглядати як кількісну та якісну характеристику персоналу, його існуючі та потенційні сильні сторони та можливості, які пов’язані з реалізацією його посадових функціональних обов’язків і повноважень, та впливають на досягнення мети і цілей стратегічного розвитку підприємства. Тому в практичному аспекті кадровий потенціал можливо досліджувати через можливості персоналу, якість його професійної та кваліфікаційної підготовки, особистісні, психологічні, фізіологічні якості та творчі здібності» (Мутерко, Г., 2023). Специфіка праці науково-педагогічного персоналу передбачає перманентне опрацювання нових дисциплін та тем, здійснення наукових розробок, які забезпечують отримання нових знань, використовуваних в роботі зі здобувачами освіти, отримання нових навичок ( вивчення іноземних мов, програмних засобів обробки інформації, новітніх технік та технологій), що забезпечує саморозвиток та набуття нових чи посилення існуючих компетенцій персоналу. Це забезпечує економію витрат закладами освіти на розвиток кадрового потенціалу, «за рахунок переорієнтування процесів розвитку персоналу на постійне професійне навчання, яке реалізується в процесі виконання виробничих обов’язків працівника» ( Дядюра К. В., Іванова Н. С., 2023). При цьому створюються умови для невпинного підвищення кваліфікації персоналу закладів освіти та безпосередню інтеграцію в навчальний процес усіх отримань знань, вмінь та навичок. Важливу роль в розвитку кадрового потенціалу закладів вищої освіти повинно відігравати організування заходів дуальної освіти за участі викладачів закладів освіти та практиків підприємств. Використання теоретичних знань в практиці та отримання практичного досвіду є дуже ефективним та дієвим напрямом розвитку кадрового потенціалу закладів вищої освіти. В той же час такі специфічні підходи, як менторство та коучинг в закладах вищої освіти стосовно науково-педагогічного персоналу мають обмежену дію і можуть бути використанні при адаптації молодих та нових викладачів до умов праці та виконання обов’язків викладача, куратора, тощо. Також дієвими заходами розвитку кадрового потенціалу є: «професійні навчання; семінари, лекції, конференції, ділові сніданки, круглі столи, дискусії; навчання керівників, засноване на самостійному вирішенні конкретних завдань із реальної практики; ділові ігри та тренінги; самостійне навчання» (Іваницька С. Б., Анісова Н. В., Петрова А. О., 2023). Торгівельна співпраця між Україною та Китаєм є пріоритетним напрямком розвитку країн. Підписання угоди про політичне співробітництво та вільну торгівлю покращило відносини між країнами та дозволило покращити умови взаємної торгівлі між державами. Визначальну роль в українсько-китайських відносинах відіграє співпраця в сфері науки та освіти, яка закріплена двосторонніми угодами та реалізується відповідно до прийнятого та затвердженого плану. Аналіз мікросередовища проводився на прикладі кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Було розглянуто її освітню, наукову діяльність, здійснено аналіз міжнародної діяльності. Було проаналізовано показники розвитку кадрового потенціалу кафедрою менеджменту і міжнародного підприємництва. Об’єкт дослідження – кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предмет дослідження – показники розвитку кадрового потенціалу, які виникають та розвиваються в міжнародній співпраці України та Китаю. Мета дослідження - дослідження теоретичних основ та вирішення прикладних завдань забезпечення розвитку кадрового потенціалу організацій в умовах українсько-китайських відносин. Забезпечення розвитку кадрового потенціалу в умовах українсько-китайської співпраці кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка» передбачає залучення ресурсів університету, формування витрат та отримання асигнувань для реалізації визначених проектів. Зокрема, визначено, що пріоритетними напрямками забезпечення підвищення показників розвитку кадрового потенціалу кафедрою менеджменту і міжнародного підприємництва є отримання освітньо-наукового китайсько-українського гранду для проведення спільних з китайськими колегами та студентами наукових досліджень щодо розвитку партнерських економічних відносин як на макро-, так і на мікрорівні. Ключові слова: кадровий потенціал, персонал, українсько-китайські відносини, економічне оцінювання, кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Перелік використаних літературних джерел. 1. Muterko, H. 2023. Main directions of the development of personnel potential of the enterprise. Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University. 1, 33 (Apr. 2023), 95–90. DOI:https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-01-90-95. Дзямулич М. І. Ефективність функціонування системи розвитку персоналу на підприємстві. Економічний форум. 2023. No1. С. 3-7. Іваницька С. Б., Анісова Н. В., Петрова А. О. 2013. Кадровий потенціал підприємства: фактори формування та використання. Ефективна економіка. №10. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=2405