Інформаційне забезпечення популяризації читання серед учнів у бібліотеці Ліцею №37 міста Львова
Автор: Машталір Вікторія Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Стрімкий розвиток інформаційно-комп’ютерних технологій та їхнє впровадження у повсякденне життя суспільства призвело до різкого зниження рівня читання. Особливо болючою є проблема дефіциту читання серед дітей та молоді [1]. Запорукою ефективної підтримки статусу читання є реалізація соціального партнерства таких суб’єктів інформаційної сфери, як видавництва, бібліотеки, літератори, масмедіа [2; 3] та програмно-проектної діяльності бібліотек, що дозволяє залучати додаткові ресурси [2]. Саме шкільні бібліотеки першочергово повинні зосередити свої зусилля на підтриманні читання як стратегічного напряму своєї діяльності [4; 5]. Об’єкт дослідження - популяризація та розвиток культури читання серед молодіжної аудиторії. Предмет дослідження - розроблення концепції реалізації інформаційного забезпечення популяризації читання шкільною бібліотекою серед учнів. Мета дослідження: формування концепції реалізації інформаційного забезпечення популяризації читання шкільною бібліотекою серед учнів. Перший розділ презентує аналітичний огляд наукових та нормативних джерел з питань популяризації читання та інноваційних видів діяльності бібліотек. Актуалізується роль бібліотеки, як інтелектуального інформаційного центру та платформи [2; 6]. Розкриваються перспективні напрями діяльності бібліотеки [7] та практичний закордонний досвід в контексті інформаційного забезпечення популяризації читання [8-10]. У другому розділі здійснено детальний системний аналіз інформаційної діяльності бібліотеки Ліцею №37 міста Львова як предметної області дослідження. Ідентифіковано перспективні напрями вдосконалення діяльності бібліотеки в контексті популяризації читання. У третьому розділі сформовано інформаційну та функціональну моделі процесу популяризації читання серед учнів шкільною бібліотекою, що становлять теоретичну базу дослідження та основу для практичної реалізації проєкту. У четвертому розділі описано хід практичної реалізації розробленої концепції інформаційного забезпечення популяризації читання бібліотекою Ліцею №37 міста Львова серед учнів. Отримані результати оцінюються з позиції ефективності та протидії можливим ризикам безпеки та конфліктних ситуацій.