Розроблення концепції персонального сайту науково педагогічного працівника кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Автор: Ольховець Анна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Стрімкий розвиток інформаційних технологій торкнувся всіх сфер життя, тому сучасна дійсність вимагає від наукових працівників не лише високих професійних компетенцій, але й присутності в мережі Інтернет. Коломієць І. вважає, що створення персонального вебсайту є одним із способів спілкування зі студентами, а також є відображенням інноваційності викладача [4]. Науковиця Хомишак О. вважає ведення блогу сучасною технологією. Оскільки, блог викладача слугує як сучасний інструмент для закладення професійно-методичних компетенцій не лише здобувачів освіти, але й викладачів [3]. Систему освіти регулює низка нормативно-правових актів, включаючи закони, правила, постанови та накази. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» встановлює основні принципи роботи та росту науково-технічної сфери в Україні [5]. Він спрямований на забезпечення сприятливих умов для здійснення наукової роботи та закриття потреб суспільства або ж держави під час технологічного розвитку. Кадлубович Т., Черняк Д., Лаврійчук В. вважають, що репутація вищих навчальних закладів залежить від великої кількості показників, одним із яких є саме правильно сформований науково-педагогічними працівниками брендинг [2]. Надзвичайно важливо аналізувати не лише вітчизняний досвід представництва науково-педагогічних працівників у мережі Інтернет, а й міжнародний. Teacher Toolkit – популярний вебсайт серед науково-педагогічних працівників, створений британським учителем Россом Макгіллом. На сьогодні його прочитали понад 18 мільйонів людей [6]. Іншим не менш популярним вебсайтом є The CoolCat Teacher Blog, який веде та публікує відома освітня активістка та вчителька Вікі Девіс. Її блог має на меті надати вчителям інноваційні ідеї, корисні ресурси та методи навчання для покращення процесу навчання [1]. У сучасному освітньому середовищі роль викладача є визначальною для успішного функціонування вищих навчальних закладів. Тому, було проаналізовано канали представництва викладача кафедри СКІД – Думанського Н.О., та з’ясовано, які переваги та недоліки вони мають. Після чого вирішено, що доцільно створити персональний сайт викладача, який буде містити усю необхідну інформацію для студентів та викладачів. Також було проаналізувати нормативні документи кафедри і університету для того, щоб розуміти яким вимогам має відповідати контент на сайті. Для кращого розуміння як реалізувати персональний вебсайт, які дані будуть міститься та якими чином він функціонуватиме було розроблено три моделі: дерево цілей, ERD, DFD. Далі було проаналізовано популярні CMS та обрано для роботи WordPress. За допомогою можливостей WordPress та додаткових плагінів було створено концепцію персонального сайту науково-педагогічного працівника. Також, надано поради щодо впровадження інформаційного ресурсу в суспільні процеси, а також зазначено, які загрози можуть виникати та як їх уникнути. Об’єкт дослідження – існуючі канали представництва науково педагогічних працівників. Предмет дослідження представлення науково педагогічного працівника в мережі Інтернет через персональний сайт. Мета дослідження: розробити концепцію персонального сайту для науково-педагогічного працівника, що стане ключовим каналом представлення наукової діяльності, а також надасть можливість публікувати різноманітні навчальні матеріали та вести свій освітній блог. Стисло навести результати дослідження. Розроблено персональний вебсайт науково-педагогічного працівника, що надає можливість ознайомитися з навчальними дисциплінами та більше дізнатися про наукову діяльність викладача.