Рекомендаційна система підбору навчально-розвиваючого контенту відповідно до індивідуальних особливостей дитини
Автор: Владика Христина Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Рекомендаційні системи - це програми або алгоритми, які використовують різні дані такі, як минулі покупки, історія пошуку, демографічна інформації, щоб допомогти передбачити і знайти те, що люди шукають, та що зможе потенційно їх зацікавити, серед експоненціально зростаючої кількості варіантів[1]. Головним завданням даного типу систем є проінформувати користувача про товар або контент, який потенційно повинні його зацікавити, у даний момент часу. Концепція, яка лежить в основі рекомендаційних систем, полягає у пошуку шаблонів поведінки користувача, чи схожостей у поведінці щодо товарів та послуг[2]. Навчальний контент - це термін, який використовується для опису контенту, який нaвчає аудиторію, надаючи пояснення концепцій або вказівки для виконання процедур і вирішення типових проблем. Навчальний контент повинен вирішувати проблеми або заповнити прогалини в знаннях читача. Краще, якщо це будуть відповіді на часто виникають проблеми або питання[3]. Сучасний світ характеризується важливістю технологій у сфері навчання та розвитку. Програми, схожі на розроблену систему, використовують інтерактивність та мультимедійні можливості для залучення дітей до навчання. Залучення батьків у процес розвитку важливе, оскільки діти постійно оточені екранами телевізорів, телефонів та комп’ютерів, а разом із своїми батьками вони можуть використовувати можливості, які надають сучасні технології ефективніше використовуючи їх, щоб вивчати щось нове і розвиватись. Подібно до читання книг разом, обговорення того, що відбувається, сприяє більш глибокому розумінню матеріалу. Бажання батьків та фахівців забезпечити повноцінний розвиток дітей зростає. Розроблена система повністю відповідає цьому інтересу, надаючи батькам та вихователям інструменти для активного участі в процесі розвитку. Рекомендаційна система дозволяє батькам створювати індивідуальні плани, враховуючи вік, наявні навички та тип занять, які є найбільш ефективними для конкретної дитини. Першочергово, розробка системи спрямована на надання підтримки батькам, особливо тим, хто вперше стикається з вихованням дитини та має обмежену інформацію про її розвиток. Метою розроблюваної системи є допомогти батькам структурувати інформацію та знайти заняття, які будуть найкраще піходити для їхньої дитини і допоможуть їй у нових етапах розвиткк.. Однак система може стати корисною не лише в домашніх умовах, а й у навчальних закладах для педагогічного персоналу, де можливість впровадження різноманітного та інтерактивного навчання є важливою. Крім того, система може послужити незамінним помічником для лікарів у галузі педіатрії, надаючи їм засоби для надання швидких та індивідуалізованих рекомендацій з розвитку дітей. Пропонована система є спеціалізована на підборі контенту, тому для надання рекомендацій використовується метод фільтрації на основі контенту, що створюватиме пропозиції шляхом вилучення інформації про вміст занять і профілів дітей, створених батьками, та є зосередженим на вподобаннях користувачів щодо атрибутів продуктів, отриманих з профілів занять. Систему було розроблено за допомогою ASP.NET та Visal Studio, керування базою даних відбувається за допомогою Microsoft SQL Server Management Studio. Об’єктом дослідження є процес аналізу та підбору навчально-розвиваючого контенту, який відповідатиме особливостям розвитку дитини та задовольнятиме запити батьків. Предметом дослідження є розвиток дитини та контент, який допомагає у його покращенні, його типи та доцільність використання для різних дітей. Метою дослідження є створення рекомендаційної системи підбору навчально-розвиваючого контенту відповідно до індивідуальних особливостей дитини. У результаті виконання роботи було розроблено та впроваджено рекомендаційну систему підбору навчально-розвиваючого контенту відповідно до індивідуальних особливостей дитини. Проаналізовано та описано поточний стан предметної області, визначено проблеми та недоліки аналогів, та основні варіанти вдосконалнення, важливість розуміння та підтримки вчасного розвитку дитини. Побудовано діаграми, на яких показано її роботу та взаємодію з користувачем. Розглянуто економічну частину рекомендаційної системи, які витрати будуть при її створенні системи та прибуток, який від неї очікується, зроблено оцінку показника ефективності впровадження системи, і на основі цього зроблено висновок щодо того, наскільки доцільно впроваджувати дану рекомендаційну систему. Ключові слова – рекомендаційна система, навчально-розвиваючий контент, розвиток дитини, фільтрація на основі контенту, освітні технології. Перелік використаних літературних джерел: 1. Sheetal Sharma, Kamali Gupta, Deepali Gupta. Recommender System: A bibliometric analysis, 2021. URL: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/1022/1/012057/pdf 2. Dietmar Jannach, Markus Zanker, Alexander Felfernig, Gerhard Friedrich. Recommender Systems: An Introduction. New York: Cambridge University Press, 2010. 353 p. 3. Laia Cardona. Educational Content: Its Benefits and Examples, 2022. URL: https://www.cyberclick.net/numericalblogen/educational-content-its-benefits-and-examples