Житомирські медіа у структурі сучасного інформаційного простору України

Автор: Бовсуновська Карина Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Метою роботи є з’ясування особливостей та специфіку функціонування житомирських медіа як невід’ємної частини українського інформаційного простору. У цій магістерській роботі розглядаються особливості функціонування інформаційного простору в Україні та Житомирській області, історія та сучасність житомирських медіа, їхня проблематика та акценти. У роботі було визначено основні етапи становлення житомирських медіа у період незалежності України. Також ми з’ясували роль житомирських медіа в загальній канві інформаційного простору України. Крім того, було проаналізовано особливості роботи житомирських медіа під час війни на основі місцевих онлайн-сайтів та друкованих видань. Також ми з’ясували проблеми житомирських ЗМІ та шляхи їх розв’язання, та як самі житомиряни ставляться до медіа. На основі проведеного дослідження було зроблено висновок, що житомирським медіа стало складніше працювати під час повномасштабного вторгнення через ретельні перевірки інформації та багато заборон від ЗСУ та місцевої влади, аби не публікувати ту інформацію, яка може нашкодити перебігу бойових дій на фронті. Завдяки аналізу контенту житомирських медіа та опитуванню з’ясовано їх проблеми та особливості ставлення житомирян до них. Зокрема, здійснено класифікацію проблем. Також дізнавшись факти про створення першої телестудії у Житомирі, було зрозуміло, що наразі регіональна журналістика є дуже недооціненою, завдяки їй все ж був зроблений великий вклад у розвиток української журналістики навіть в такі тяжкі роки під час розпаду СРСР та оголошення незалежності нашої держави. Аналіз медіа-представництва в місті Житомир є актуальним у зв’язку з постійною динамікою новинного ландшафту та зростаючою роллю медіа у формуванні громадської думки. Дане дослідження присвячено аналізу різноманітних житомирських ЗМІ — від онлайн-порталів до друкованих видань та радіостанцій. Метою є розкриття специфіки їхньої роботи, підходів до інформаційного охоплення подій у місті, а також вивчення впливу цих медіа на сприйняття громадськістю інформації. Застосування різних методів аналізу та дослідження дозволить виявити основні тенденції в роботі медіа Житомира, їхню роль у формуванні громадської думки та сприйнятті подій, а також визначити перспективи розвитку медіа в цьому регіоні. Об’єкт дослідження — медіа, які виходять на території Житомирщини, зокрема, закцентовано увагу на такі: “Житомир.info”; “Суспільне Житомир”; “Новини Житомира”; “Рупор Житомира”; “Zhitomir News.com”; “Житомир online”; “Житомир-Експрес”; “Інтернет-видання Субота”; “Газета Эхо, Відлуння”, “Житомир Future”. Акцентуація на таких виданнях обумовлена такими критеріями, як регіон поширення, актуальність серед аудиторії та історична тяглість існування видання. Предметом дослідження є система особливостей та специфіки функціонування житомирських медіа в інформаційному просторі України. Мета наукової розвідки – з’ясувати особливості та специфіку функціонування житомирських медіа як невід’ємної частини українського інформаційного простору. Результатами дослідження є вивчення й детальний аналіз житомирські ЗМІ, як невід’ємної частини сучасного українського інформаційного простору, вивчення роботи медіа під час війни, з’ясування проблем житомирських ЗМІ серед інформаційного простору України. Перелік використаних літературних джерел: 1. Богайчук В.Ж., Мулява В.Д. Передумови та проблеми формування громадянського суспільства в Україні. 2007. Т. 127. 35–39 с. 2. Горбатенко В. П. Модернізація українського суспільства у контексті сучасних цивілізаційних процесів. 2001. 217 с. 3. Зернецька О. В. . Глобальні трансформації систем масової комунікації. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин, 2000. 34 с. 4. Лубкович І. Інформаційна журналістика: методи збору інформації, відображення дійсності та жанри : навч. посіб. Львів, 2017. 5. Ороховська Л.А. Мас-медіа як складова людської комунікації. Вісник Національного авіаційного університету. 2014. 135-138 с.