Управління логістичною діяльністю ТОВ "Гладиш" в кризових умовах господарювання
Автор: Зубкова Аліна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зубкова А.О., Черкес Р.Б. (керівник). Управління логістичною діяльністю ТОВ «Гладиш» в кризових умовах господарювання. Магістерська кваліфікаційна робота. - НУ «Львівська політехніка», Львів, 2024. Розширена анотація. Сучасний світовий ринок одягу характеризується скороченням життєвого циклу товарів, прискоренням частоти оновлення асортименту, посиленням конкуренції за споживача. Необхідність вирішення екологічних та етичних проблем, а відповідно зміна моди, смаків і вподобань споживачів зумовлюють зростання виробництва різноманітних видів якісного одягу для різних цінових сегментів ринку. Не залишився осторонь і український ринок одягу, на якому протягом останніх років спостерігаються значні коливання. У зв’язку з цим посилюється необхідність дослідження сучасних тенденцій, структури та динаміки його розвитку.[1] В період військового конфлікту України з російською федерацією, питання щодо організації транспортних перевезень на території нашої країни являється проблематичним. Важливість ринку транспортних перевезень значно зросла у сфері формування економічного сектору, сприяння організації товарообігу в середині та за межами країни, забезпечення усім необхідним населення та армію, наприклад продуктами першої необхідності, одягом, лікарськими засобами, зброєю тощо.[2] Повномасштабне вторгнення російських військ на територію України призвело до серйозних збоїв ланцюгів постачання, зупинок виробничих по- тужностей та змін попиту. Такі події істотно вплинули на доступ до товарів і на те, як вони прибувають до кінцевого пункту призначення. В умовах во-єнного стану налагоджені ланцюги поставок перестали функціонувати. Від-сутність авіасполучення, закриті морські порти, ризики, пов’язані з автомо-більним транспортом –підприємства з налагодженою логістикою були змушені змінювати позицію протягом декількох днів. Повномасштабна війна заблокувала 60% усіх логістичних маршрутів та вузлів в Україні.[3] 5 Забезпечення конкурентоспроможності продукції в умовах ризикованого середовища вимагає комплексного підходу та прийняття відповідних заходів з управління ризиками. Зазначені напрями дій, такі як диверсифікація постачальників, розміщення резервних запасів сировини, розробка планів надійності виробництва тощо спрямовані на зменшення негативного впливу ризиків на виробництво та збут продукції. [4] Перспективи розвитку галузі легкої промисловості можливі лише за сприяння держави та взаємодії представників влади та бізнесу. Розвиток підприємств-виробників одягу та взуття можливий лише у сегменті з більшою доданою вартістю (наприклад, дизайн готового виробу, товари для споживачів із доходом вище середнього рівня, унікальні, брендові речі), тісній кооперації з європейськими підприємствами, та подальшим виходом на ринок ЄС, як основного ринку для експорту продукції готового одягу та взуття.[5] Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є процес управління логістичною діяльністю підприємства ТОВ «Гладиш». Предметом дослідження є теоретико-методологічні засади напрямків підвищення логістичної діяльності виробничого підприємства в кризових умовах. Метою роботи є розробити практичні рекомендації для вдосконалення логістичної діяльності підприємства на основі теоретичних знань про управління логістичними процесами. Результати досліджень. Оптимізація логістичної діяльності є ключовою для успіху виробничих підприємств в умовах зростаючої конкуренції. Дослідження показало, що ефективна оптимізована логістична діяльність значно підвищує ефективність роботи всього підприємства, оптимізуючи витрати на зберігання та використання потужностей підприємства. Ключові слова: логістична діяльність, оптимізація логістичної діяльності, етапи логістичного процесу, матеріальний потік, ланцюги поставок. Перелік використаних літературних джерел: 6 1. Полковниченко С. О., Коровінченко М. С. Оцінка сучасного стану розвитку ринку одягу в Україні. Ефективна економіка, №6, 2021 URL:http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/87.pdf 2. Коваленко А. Організація вантажоперевезень автомобільним транспортом в умовах війни // Логістика майбутнього: ефективні рішення для торгівлі [Електронний ресурс] : тези доп. II Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Київ, 18 квіт. 2024 р.) / відп. ред. Н. Б. Ільченко. – Київ:Держ. торг.-екон. ун-т, 2024. – 287 с., с.94-97 URL: https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/9fc31b159d1bc95b6c8f8181d54dd19e.pdf 3. Колот О. Логістика промислових підприємств під час воєнного стану. Проблеми і перспективи економіки та управління, № 4 (36), 174–182. URL: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-4(36)-174-182 4. Кривда О. В., Макалюк І. В.,Наливайко С. М., Ризики забезпечення конкурентоспроможності продукції швейних підприємств в умовах воєнного стану. Ефективна економіка, №4, 2024 URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/3555 5. Притула Х.М., Максименко А.О. Інтеграція українських виробників одягу та взуття до глобальних ланцюгів вартості: виклики та можливості. Причорноморські економічні студії. №76, 2022, с.39-47 URL:http://bses.in.ua/journals/2022/76_2022/7.pdf