Психологічні особливості критичного мислення молоді

Автор: Прончак Роксолана Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота присвячена дослідженню психологічних особливостей критичного мислення студентської молоді. Теоретичний аналіз показав, що сформоване критичне мислення є одними з головних факторів в соціалізації особистості, так як особистість як суб’єкт соціальних відносин характеризується автономністю. У зв’язку з цим, вивчення психологічних особливостей критичного мислення студентської молоді як компонента соціального мислення з позиції суб’єктно-діяльнісного підходу є актуальним, оскільки забезпечує розкриття механізмів впливу соціуму на особистісні структури суб’єкта через вищий план його функціонування – когнітивний. Емпіричне дослідження підтвердило, що більшість респондентів доволі обізнані та проявляють взаємодію, їм властиві роздуми та співставлення фактів, вони здатні аналізувати ситуацію та приймати потрібні рішення, проте майже за всіма п’ятьма компонентам переважає низький або середній рівень критичного мислення. Зауважено що тільки за досить високого рівня сформованості критичного мислення студентів відкриваються перспективи подальшої професійної діяльності, яка потребує перетворення випускника вузу на самостійного, творчо та критично мислячого суб’єкта діяльності, що володіє вміннями та навичками ділової взаємодії та співробітництва, що виявляються в нестандартних підходах до вирішення завдань. Ключові слова: критичне мислення, студенти, пізнавальні процеси, детермінати критичного мислення, мотивація, особистість.