Управління кадровою політикою в установі соціальної сфери: виклики та перспективи (на прикладі Головного управління Пенсійного фонду України)

Автор: Романюк Катерина Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасному світі, що швидко змінюється, ефективне управління кадровою політикою стає ключовим фактором успіху будь-якої організації, особливо в соціальній сфері. Установи соціального забезпечення, зокрема Пенсійні фонди, відіграють надзвичайно важливу роль у забезпеченні соціального захисту населення та потребують висококваліфікованого персоналу для надання якісних послуг. Персонал завжди відігравав ключову роль у забезпеченні ефективної діяльності установи. Успіх будь-якої організації залежить від знань, компетентності, кваліфікації, дисциплінованості, мотивації, здатності вирішувати проблеми, а найголовніше від керівника, який завжди несе відповідальність за своїх працівників. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження актуальних підходів до управління кадровою політикою в установах соціальної сфери, зокрема, - в Головному управлінні Пенсійного фонду України, та розробка на цій основі науково обґрунтованих рекомендацій щодо впровадження кращих практик управління кадрами заради розвитку людського потенціалу. Завдання дослідження: 1.Проаналізувати теоретичні підходи до процесу управління кадровою політикою в установах соціальної сфери. 2.Дослідити особливості діяльності та специфіку кадрової політики Головного управління Пенсійного фонду України. 3. Провести порівняльний аналіз вітчизняних та закордонних практик управління кадровою політикою в установах соціальної сфери. 4.Провести емпіричне дослідження, на основі якого буде виділено основні проблеми управління кадровою політикою у Пенсійному фонді України 6.Розробити практичні рекомендації, щодо вдосконалення управління кадровою політики з урахуванням актуальних викликів. Ми встановили, що потрібні наступні зміни у процесі управління кадровою політикою у організації соціальної сфери – Пенсійний фонд України: необхідність підвищення прозорості управлінських рішень, впровадження заходів з антикорупційного регулювання, розвиток компетенцій керівного складу, програма наставництва, модернізація підходів до мотивації працівників, посилення співпраці між відділами, цифровізація процесів, підвищення кваліфікації працівників . Для покращення управління кадрової політики слід впровадити низку покращень та можливо нових технологій, які будуть незвичними для працівників та зокрема для керівництва. Лише таким чином можна встановити комфортне середовище та максимально зручні умови для обслуговування клієнтів та роботи працівників. Результатом вдосконалення кадрової політики буде підвищення рівня довіри, зниження плинності кадрів і загальне покращення якості роботи соціальних установ. Ключові слова:управління, керівник, персонал, кадрова політика, мотивація, довіра, цифровізація, установа соціальної сфери, кваліфікація, Пенсійний фонд України. Список використаних джерел: Жовнірчик, Я. Ф. (2017). Сучасна кадрова політика в органах державної влади та органах місцевого самоврядування. Інвестиції: практика та досвід, (12), 102-107. URL http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=5577&i=18 Костенко, О. О. (2021). Формування та реалізація кадрової політики в органах публічної влади: вітчизняний та зарубіжний досвід. URL: https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/48179 Лимар, Т. А., & Завада, О. Г. (2021). Правові засади кадрової політики в державній службі. Інвестиції: практика та досвід, (19), 141-148. URL: http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=7641&i=22 Шаповал, О. А., Іваній, А. О., &Гальченюк, А. О. (2018). Кадрова політика підприємства як інструмент системи управління персоналом. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії, (5), 149-151