Методологія та принципи управління санаторно-курортними послугами на основі системи управління якістю
Автор: Віноградова Надія Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Якість соціально-економічної діяльності є складним багатогранним об’єктом управління, що представляє собою відповідну систему в загальній системі управління санаторно-курортними процесами, де кожен рівень управління впливає на якість своїми засобами, методами і прийомами. Проблеми розробки системного підходу та системного аналізу в управлінні якістю містяться в наукових працях О.В. Безшапочнюка, В.С. Запорожана, В. В. Дороненко, О.В. Коваленка, С.А. Новака, В.М. Кутового, О.О. Мироненка, М.Є. Шульги Актуальним є дослідження розвитку методики та принципів управління санаторно-курортною реабілітацією на основі системи управління якістю, комплексної стандартизації та проектно-процесного підходу. Метою роботи є розробка методики та принципів управління санаторно-курортними послугами на основі системи управління якістю, комплексної стандартизації та проектно-процесного підходу з використанням моделей, методів для ресурсного планування з метою розподілу вартості спожитих ресурсів. Задачі дослідження: 1. Дослідити сучасні проблеми, пов’язані з управлінням якістю процесів, які використовуються у санаторно-курортній діяльності. 2.Проаналізувати і оцінити ефективність інструментів управління ресурсами, що застосовуються при створенні послуг на засадах стандартизації. 3. Розробити формалізовану структурну модель і принципи побудови інтегрованої системи управління на рівні санаторію, а на її основі модель і функціональну структуру системи управління якістю санаторно-курортними послугами. 4.Визначити ключові принципи, що впливають на якість санаторно-курортних послуг та здійснити аналіз стандартів та методологій, що застосовуються для підвищення якості послуг у галузі санаторно-курортного лікування. 5.Розробити моделі процесів, що вирішують проблеми та покращують якість послуг в санаторно-курортній діяльності. 6.Здійснити емпіричне дослідження щодо вивчення ступеня задоволеності відпочиваючих в результаті поліпшення якості санаторно-курортних послуг.7.Розробити пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення системи управління якістю в санаторії «Батьківщина», зокрема, шляхом впровадження нових методик та підходів. Об’єкт: Управління якістю процесами санаторно-курортної діяльності. Предмет: Принципи і методи управління якістю санаторно-курортної діяльності. Перший розділ присвячений аналізу сучасних викликів у сфері управління якістю санаторно-курортних послуг, розглядає системні проблеми та дослідження, що впливають на якість послуг, фокусується на управлінні ресурсами з урахуванням стандартів, які є необхідними для створення конкурентоспроможних послуг, охоплює інтегровану систему управління санаторно-курортною діяльністю. Другий розділ надає огляд ключових принципів і методів підвищення якості санаторно-курортних послуг, акцентує увагу на принципах постійного вдосконалення якості, презентує технологію застосування процесного підходу, що дозволяє оптимізувати діяльність, розкриває методику покращення ефективності лікувально-діагностичних процедур, що є важливою частиною пропонованих послуг, обговорює шляхи підвищення задоволеності клієнтів через поліпшення якості наданих сервісів. Третій розділ зосереджується на конкретних пропозиціях щодо поліпшення діяльності санаторію «Батьківщина», обговорюється розробка та впровадження нормативних документів для системи управління якістю, пропонує шляхи підвищення якості послуг, адаптуючи сучасні методи, знайомить із проектним підходом до управління санаторними послугами, що ґрунтується на комбінації функціональних і традиційних технологій. Ключові слова: управління якістю, санаторно-курортні послуги, стандартизація, процесний підхід, поліпшення ефективності Список використаних джерел Безшапочнюк, О. В., & Запорожан, В. С. (2013). Системний аналіз в якості. Запорожжя: ЗНТУ. Дороненко, В. В., & Дороненко, О. В. (2017). Системний підхід у технічному регулюванні і якості. Кондор. Коваленко, О. В., & Новак, С. А. (2017). Системний аналіз як інструмент підвищення якості продукції. Кондор. Кутовий, В. М., & Єпішов, М. В. (2014). Методологія системного аналізу у виробництві та управлінні. Політехніка. Мироненко, О. О., & Шульга, М. Є. (2009). Системний аналіз в управлінні якістю. Вища школа.