Дослідження та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності ТОВ "Термобуд Стандарт Плюс"
Автор: Ящук Денис Олексійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова діяльність відіграє ключову роль у формуванні та підтримці контактів між підприємством та його споживачами. Важливість маркетингової діяльності полягає в тому, що вона інформує своїх споживачів про товари та послуги, залучає до взаємодії та сприяє прийняттю рішення про покупку [1, с. 14]. Процес становлення та розвитку маркетингової діяльності на підприємстві відбувається через її формування [2]. Оцінюючи ефективність маркетингової діяльності підприємства слід враховувати особливості галузевої приналежності [3]. Маркетингова діяльність може виконувати свою роль при умові, що на підприємстві створена, налаштована та ефективно функціонує система маркетингу [4]. Роль маркетингових заходів у діяльності підприємства істотно зростає у кризовий період. Це спричинено тим, що в таких умовах необхідні ефективні маркетингові заходи, які сприятимуть утриманні попиту на продукцію чи послуги, охоплення нових ринкових ніш, оновлення товарної політики, зміни або розширенню напрямів діяльності та ін. [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс». Предмет дослідження – теоретико-прикладні положення маркетингової діяльності ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс», зокрема дослідження та обґрунтування напрямів удосконалення його маркетингової діяльності. Мета дослідження: дослідження ринку комерційної нерухомості України та купівельної поведінки споживачів ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс», на основі чого обґрунтувати та розробити напрями удосконалення його маркетингової діяльності. Результати дослідження ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс» функціонує на ринку Львова з 2012 року та займалось до 2018 року виготовленням будівельних металевих конструкцій та частин конструкцій, будівництвом житлових та нежитлових будівель. Серед зведених об’єктів торгівельні центри та спортивні комплекси, овочесховища та швидкомонтовані будівлі, автосалони та СТО, склади і виробничі будівлі. З 2018 року підприємство змінило свій вид діяльності та почало надавати в оренду офісний центр Graphite Office загальною площею офісних приміщень 8370 м2. Сума чистого прибутку підприємства у 2023 році порівняно з 2022 роком збільшилась в 4,5 рази на 460% (на 5498,6 тис. грн.). Активи ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс» характеризуються стабільною динамікою, у 2023 році сума зобов’язань ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс» знизилась на 7335,5 тис. грн. Проведений аналіз ринку комерційної нерухомості демонструє помірне відновлення у всіх сферах. Почав зростати попит на об’єкти комерційного типу. Спостерігається зацікавленість внутрішніх та зовнішніх інвесторів у придбанні різних об’єктів. Загальними тенденціями на ринку нерухомості у майбутньому будуть інновації, підходи сталого розвитку та адаптивність. Результати проведеного опитування споживачів ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс» підтвердили загальну тенденцію падіння попиту на великі офісні площі через впровадження гібридного формату роботи працівників, проте попит буде на приміщення з раціональним плануванням та енергоощадними технологіями. Вирішальним при виборі буде фактор безпеки та забезпечення безперебійної роботи. Розробка оновленого адаптивного логотипу для офісного центру Graphite Office ТОВ «Термобуд Стандарт Плюс» спричинена необхідністю активізації діяльності підприємства у діджитал-середовищі для підвищення рівня впізнаваності та залучення нових клієнтів. Попри розробку адаптивного логотипу запропоновано додатковий друк промо-матеріалів фірми, які будуть використовуватись у маркетинговій комунікаційній та збутовій політиці: бізнес-картки, футболки з друком логотипу та виготовлення зовнішньої світлової вивіски на приміщення офісного центру. Для інформування цільової аудиторії про офісний центр Graphite Office. Було обрано інструмент діджитал-маркетингу Google AdWords за допомогою якого налаштовано та запущено рекламну кампанію, відповідно до визначених рекламних цілей товариства: збільшити кількість переходів, взаємодій та заповнення форми на веб-сайті фірми потенційними клієнтами з метою збільшення обсягів продажу та впізнаваності бренду. З метою активного просування офісного центру Graphite Office не лише у діджитал-середовищі (реклама в соцмережах та в Інтернет), але й традиційними каналами (зовнішня реклама) було розроблено комплексний медіаплан терміном на 1 місяць. Ключові слова: маркетингова діяльність, умови кризи, офісний центр, ринок комерційної нерухомості, адаптивний логотип, діджитал-комунікації, медіаплан Перелік використаних літературних джерел: 1. Баценко Л.М., Наленін Р.В., Шелудько О.В. Важливість маркетингової діяльності на підприємствах: управлінський підхід. Збірник наукових праць ДУІТ. Серія «Економіка і управління». 2022. Вип. 52. С. 13-19. 2. Козлова І.М., Харитоненко В.І. Етапи формування маркетингової діяльності на підприємстві. Конкурентоспроможність та інновації: проблеми науки та практики. 2022. Вип. 1. С. 341-344. 3. Деділова Т.В., Осьмірко І.В. Актуальні аспекти підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства. Збірник наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва». 2023. №30. URL: http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/284399 (дата звернення: 01.10.2024). 4. Білоус С., Калита Н. Удосконалення маркетингової діяльності в забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство. 2024. (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-75 5. Тер-Карапетянц Ю. М. Вплив кризи на маркетингову діяльність підприємств. Ефективна економіка. 2020. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7976 (дата звернення: 15.10.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.6.62