Дослідження та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності ТОВ "Алекспром"

Автор: Лаврик Катерина Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сучасні тенденції маркетингу в Україні відображають реакцію на зміни в зовнішньому середовищі та поведінці споживачів, що зумовлює перехід бізнесу від фокусування на виробництві до орієнтації на створення та передачу цінностей споживачам [1]. Маркетологи, враховуючи зміну орієнтації бізнесу на споживача, аналізують доступну інформацію, моделюють сценарії розвитку та оцінюють їх результати. Вони адаптують рішення до нових факторів, поєднуючи досвід, інтуїцію та раціональний аналіз для вирішення нестандартних управлінських завдань [2]. У кризовий період маркетингові заходи стають ключовими для підтримки попиту, пошуку нових ринків і адаптації продуктів до змін. Вони допомагають модернізувати стратегії та розширювати напрями діяльності, забезпечуючи підприємству втримання конкурентоспроможності [3]. Маркетинг в умовах війни зосереджується на збереженні ринкових позицій, аналізі змін у поведінці споживачів і конкурентів, а також розробці адаптованих стратегій. Особлива увага приділяється розвитку нових каналів збуту, впровадженню ефективних комунікаційних рішень і швидкому реагуванню на виклики ринку [4]. Підприємству варто поєднувати власні рішення щодо підвищення якості з вивченням досвіду інших компаній. Комплексне втілення у бізнес вдосконалення маркетингової діяльності за різними концепціями (товарна, соціально-етична тощо), окрім підвищення привабливості для споживачів та розширення ринків збуту, підвищить конкурентну позицію [5]. Об’єкт дослідження - маркетингова діяльність учасника ринку нафтопереробної продукції ТОВ «Алекспром». Предмет дослідження - теоретико-прикладні положення маркетингової діяльності ТОВ «Алекспром», зокрема дослідження та обґрунтування напрямів удосконалення його маркетингової діяльності. Мета дослідження: дослідження ринку нафтопереробною продукції України та особливостей споживчого попиту на ньому, оцінка конкурентної позиції ТОВ «Алекспром» в галузі та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності підприємства. Результати дослідження Будучи одним з провідних виробників та операторів продуктів нафтоперероблення (бензино-лігроїнова фракція та абсорбент газоконденсатний) в Дніпропетровській області, компанія має у власності власну нафтобазу, залізнична гілку, газоперевалочний комплекс, широкий автотранспортний парк та штат працівників в понад 280 чоловік. В результаті детального аналізу комплексу маркетингу компанії та проведення опитування клієнтів виявлено недостатню комунікаційну активність ТОВ «Алекспром», зокрема майже відсутність цифрового маркетингу, який досить важливий для сучасного споживача та партнерів. Враховуючи проблеми на ринку такої продукції в результаті військових дій та високої динаміки зростання цін на нафту, важливо підтримувати саме комунікаційну складову маркетингової діяльності для утримання позиції. Проведена оцінка позицій ТОВ «Алекспром» показала посередні впливи різних сил, проте влада постачальників становить загрозу для прогнозування стабільності виробництва, що вимагає від компанії підтримування тісних партнерських відносин з ними завдяки ефективній комунікації. Лідируючі позиції підприємства в регіоні безумовно є сильною стороною підприємства, проте конкуренти мають потенціал для зростання завдяки активному залученню цифрового маркетингу. Відповідно до цього, для вдосконалення маркетингової діяльності ТОВ «Алекспром» було розроблено її загальні цілі, та окремо цілі рекламної кампанії, для якої описано медіаплан, що включав формування стилю оголошень, бюджету та графіку реклами. Для нього було обрано такі засоби розповсюдження, як друковані галузеві видання та Інтернет-портали, пошукова реклама та SEO, таргетингова реклама в Instagram та Facebook. Крім цього, було описано алгортим налаштування пошукової реклами за допомогою сервісу Google Ads, оскільки це важливий компонент діджитвл-маркетингу для підвищення впізнаваності бренду. Ключові слова: ринок нафтопродуктів, конкурентна позиція, комунікаційна активність, цифровий маркетинг, пошукова реклама, просування нафтопереробної продукції. Перелік використаних літературних джерел: 1. Кубецька О. М., ОстапенкоТ. М., Фісуненко Н. О. Сутність маркетингу та його сучасні тенденції. Бізнес Інформ. 2021. №5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2021_5_55 (дата звернення: 22.11.2024). 2. Красняк О.П Прийняття маркетингових рішень в системі управління підприємством. Формування ринкових відносин в Україні: Збірник наукових праць. 2022. №2(249). URL: http://socrates.vsau.org/repository/card.php?id=31173 (дата звернення: 13.11.2024). 3. Багорка М.О., Кадирус І.Г., Юрченко Н.І. Місце маркетингових заходів у системі антикризового управління. Проблеми системного підходу в економіці. 2021. № 4(84). URL: https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/4bWM3Gel/ (дата звернення: 03.11.2024). 4. Ярош-Дмитренко Л.О. Роль маркетингу у повоєнному відновленні партнерських відносин на ринку B2B. Економіка та суспільство. 2023. №49. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-44 (дата звернення: 01.11.2024). 5. Фасолько Т., Сем’янчук П. Напрями покращення маркетингової стратегії. Університетські наукові записки. 2020. Т. 18. № 4(72). URL: https://unz.univer.km.ua/article/view/72_160-175 (дата звернення: 25.09.2024).