Дослідження та реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною
Автор: Смеречанська Анна Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Міжнародні дослідження є важливим інструментом інтеграції наукових установ у світовий академічний простір, сприяючи розвитку інновацій, підвищенню якості освіти і посиленню міжнародного співробітництва. Особливістю таких досліджень є їх мультикультурність, міждисциплінарність, а також необхідність адаптації до глобальних тенденцій у науці та освіті. Одна з ключових характеристик міжнародних досліджень – це залучення до процесу дослідників з різних країн, що дозволяє враховувати різноманітні підходи, методи та контексти (Артюхіна, 2022). Водночас, це створює виклики, пов’язані з комунікацією, правовими аспектами інтелектуальної власності та узгодженням стандартів дослідження. Міжнародні дослідження також спрямовані на вирішення глобальних проблем, таких як зміна клімату, демографічні зрушення, соціальна нерівність, і потребують значних ресурсів – як інтелектуальних, так і фінансових (Андрощук, 2024; Петриченко, 2023; Щедріна, 2024). Питаннями аналізування сутності, особливостей, принципів та етапів реалізації наукових досліджень займалися вітчизняні та закордонні автори, зокрема М. Артюхіна (2022), А. Андрощук (2024), Л. Жук (2018), О. Кузьмін (2018), А. Полянська (2023), О. Шарпан (2023) та інші автори. Для навчальних закладів, які здійснюють міжнародні дослідження, важливим є не лише генерування нових знань, але й трансфер технологій, залучення студентів до наукової діяльності та підвищення їхньої мобільності (Андрощук, 2024; Жук, 2018). Це дозволяє створити міжнародні мережі партнерів, які сприяють обміну ідеями, найкращими практиками та результатами досліджень. Міжнародні дослідження у сфері вищої освіти є важливим інструментом для розвитку закладів, оскільки вони дозволяють інтегруватися в глобальний науковий простір, підвищувати конкурентоспроможність та сприяти міжкультурній співпраці. Особливістю міжнародних досліджень є міждисциплінарний характер, що забезпечує можливість інтеграції знань з галузей науки, створення інноваційних підходів до вирішення проблем та впровадження новітніх технологій (Полянська, 2023). Об’єктом даної роботи виступає кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предметом дослідження є реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ. Метою написання кваліфікаційної роботи є: вивчення сутності і особливостей міжнародної діяльності; аналізування виробничо-господарської діяльності досліджуваного об’єкта, його організаційної структури управління; аналізування проблем з якими кафедра зіштовхується при здійсненні міжнародної діяльності. Таким чином, розвиток міжнародної співпраці є важливим стратегічним напрямом для навчального закладу, що позитивно впливає на всі аспекти його діяльності. Можливість студентів здобувати міжнародний досвід, брати участь у наукових конференціях, програмах академічної мобільності та отримувати подвійні дипломи підвищує привабливість університету для абітурієнтів. Паралельно з цим підвищення кваліфікації викладачів та реалізація спільних наукових проєктів сприяють зростанню рейтингу навчального закладу як на національному, так і на міжнародному рівнях (Щедріна, 2024). Формування ефективної стратегії міжнародної співпраці потребує системного підходу, який враховуватиме як внутрішні слабкі місця, так і зовнішні можливості. Вона має базуватися на глибокому аналізі потреб наукової спільноти, включати сучасні механізми управління та сприяти формуванню міжнародного іміджу України як країни, що здатна пропонувати конкурентоспроможні наукові рішення. Саме таким підходом у реалізації стратегії розвитку міжнародної діяльності буде застосування SCRAMM підходу у діяльності кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною. Цей підхід дозволяє структуровано підійти до розвитку міжнародного співробітництва, підвищуючи ефективність кожного етапу процесу. Ключові слова: стратегія, розвиток, міжнародна діяльність. Перелік використаних літературних джерел: Андрощук А.Г., Малюга О.С., 2024. Використання штучного інтелекту у вищій освіті: стан і тенденції. International Science Journal of Education and Linguistics. 2024. Vol. 3. № 2. Р. 27–35. Артюхіна, М.В., Дьогтєва, І. О., Жарінов, С.С., Нестеренко О.В, , Нікіфорова, Л.О., та Шиян А.А., 2022. Цифровізація процесів управління розвитком міжнародного науково-технічною співробітництва. Актуальні проблеми економіки. № 6-7 (252-253). с.6-19. Кузьмін, О.Є., Мельник, О.Г. та Жук, Л.В., 2018. Симптоматична діагностика стану системи наукової діяльності університету. Економіка. Фінанси. Право, 2/3, с.20-29 Петриченко, Л., 2023. Чинники визначення конкурентоспроможності закладу вищої освіти в умовах глобалізації ринку освітніх послуг. Освіта. Інноватика. Практика. Том 11, № 1. с. 28-34. DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i1-005 Полянська, А. С., 2023. Особливості управління проєктом «Міжнародна академічна мобільність» Програми Еразмус+ в умовах війни. Економіка, управління та адміністрування, (1(103), с. 56–63. https://doi.org/10.26642/ema-2023-1(103)-56-63 Шарпан, О. Б., 2023 Основи наукових досліджень. Курс лекцій. [Електронний ресурс]: навч. посіб. для здобувачів ступеня магістра за спеціальністю 172 Електронні комунікації та радіотехніка. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського. Щедріна, М. та Драч І. 2024. Рекомендації закладам вищої освіти щодо впровадження штучного інтелекту в освітній процес. № 1. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». С. 203-214. DOI: https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-1.3