Marketing Research and Modeling in Public Administration

Major: Public Administration
Code of subject: 8.281.00.M.028
Credits: 3.00
Department: Theoretical and Applied Economics
Lecturer: PhD in Economics, Associate Professor Komarynets S.O.
Semester: 4 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Gaining in-depth knowledge and understanding of public administration and related fields, including research methodology. Ability to complete an extended original study based on a critical review of sources and provided with the necessary scientific apparatus such as notes, bibliography and publication of relevant documents. Ability to describe, analyze and explain the historical, philosophical and institutional principles of public administration. Ability to assess the impact of the macroenvironment on the functioning of the state. Practical use of tools for socio-political participation in public administration, conducting political discourse and exercising political influence. Ability to independently conduct research and make decisions.
Required prior and related subjects: Pedagogical practice. Innovation process in public institutions. Public administration in the context of globalization. Strategies of competitive development of the state.
Summary of the subject: Pedagogical practice. Innovation process in public institutions. Public administration in the context of globalization. Strategies of competitive development of the state.
Assessment methods and criteria: Current control-40%, examination control-60%.
Recommended books: 1. Бакуменко В. Д. Державно-управлінські рішення : Навчальний посібник / В. Д. Бакуменко // - К. : ВПЦ АМУ, 2011. – 444 с. 2. Державне управління : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред. кол. : Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. – К.; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 с. 3. Концептуальні засади взаємодії політики й управління : навч. посіб. / [авт. кол. : Е. А. Афонін, Я. В. Бережний, О. Л. Валевський та ін.] ; за заг. ред. В. А. Ребкала, В. А. Шахова, В. В. Голубь, В. М. Козакова. – К. : НАДУ, 2010. – 300 с. 4. Ортинська В. В. Маркетингові дослідження : підручник / В.В. Ортинська, О.М. Мельникович ; - Київ : Київський національний торговельно-економічний університет, 2015. - 435 с. 5. Публічне управління та адміністрування : навчальний посібник / Ю.Г. Кальниш, Т.М. Лозинська, В.І. Тимцуник. - Полтава : РВВ ПДАА, 2015. - 279 с. 6. Ромат Є. В. Маркетинг у публічному управлінні : монографія / Є. В. Ромат, Ю. В. Гаврилечко. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. – 288 с. 7. Філіпковська Л. О. Економіко-математичні моделі в управлінні та економіці : навчальний посібник до практичних занять / Л.О. Філіпковська. - Харків : ХАІ, 2016. - 91 с. 8. Ястремська О. М. Публічне адміністрування : навчальний посібник / О. М. Ястремська, Л. О. Мажник. – Х. : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. – 132 с.