Екологія
6.E2.00.00 Екологія
Кваліфікація: Бакалавр з екології
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Кількість кредитів: 240 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Природничі науки, математика та статистика
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Характеристика освітньої програми: Об’єктом вивчення є структура і функціонування екосистем різного рівня, вплив людської діяльності на довкілля та шляхи оптимізації природокористування. Метою програми є формування знань, умінь і навичок, необхідних для фахової діяльності у сфері екології, охорони довкілля та сталого розвитку. Теоретична основа включає концепції природничих наук і сучасної екології з орієнтацією на збалансоване використання ресурсів. Здобувачі опановують методи збору, аналізу та інтерпретації екологічної інформації, працюють з лабораторним, польовим та цифровим обладнанням.
Освітня програма базується на досягненнях класичної екології, біології, гідрології, агроекології, урбоекології, промислової екології, біомоніторингу, екотоксикології, геоінформаційних технологій, оцінки життєвого циклу тощо. Програма орієнтує на актуальні напрями професійної та наукової діяльності в екології та сфері охорони довкілля, з урахуванням біосферних, антропогенних і соціальних чинників, а також систем державного управління й контролю.
Здійснюється у співпраці з Поморською Академією в Слупську (Польща) у межах програми подвійних дипломів. Підготовка фахівців враховує екологічні виклики Західного регіону України, зокрема проблеми техногенного навантаження (гірничо-хімічна, нафтова, енергетична, транспортна, будівельна галузі) та завдання збереження біорізноманіття в заповідних територіях (Стрийський парк, Яворівський НПП).
Програмні результати навчання: ПР01. Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
ПР02. Розуміти основні екологічні закони, правила та принципи охорони довкілля та природокористування.
ПР03. Розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі природничих наук, що необхідні для аналізу і прийняття рішень в сфері екології, охорони довкілля та оптимального природокористування.
ПР04. Використовувати принципи управління, на яких базується система екологічної безпеки.
ПР05. Знати концептуальні основи моніторингу та нормування антропогенного навантаження на довкілля.
ПР06. Виявляти фактори, що визначають формування ландшафтно-біологічного різноманіття.
ПР07. Розв’язувати проблеми у сфері захисту навколишнього середовища із застосуванням загальноприйнятих та/або стандартних підходів та міжнародного і вітчизняного досвіду.
ПР08. Уміти проводити пошук інформації з використанням відповідних джерел для прийняття обґрунтованих рішень.
ПР09. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних екологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.
ПР10. Уміти застосовувати програмні засоби, ГІС-технології та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення екологічних досліджень.
ПР11. Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.
ПР12. Брати участь у розробці та реалізації проектів, направлених на оптимальне управління та поводження з виробничими та муніципальними відходами.
ПР13. Уміти формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в сфері екології.
ПР14. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.
ПР15. Уміти пояснювати соціальні, економічні та політичні наслідки впровадження екологічних проектів.
ПР16. Вибирати оптимальну стратегію проведення громадських слухань щодо проблем та формування територій природно-заповідного фонду та екологічної мережі.
ПР17. Усвідомлювати відповідальність за ефективність та наслідки реалізації комплексних природоохоронних заходів.
ПР18. Поєднувати навички самостійної та командної роботи задля отримання результату з акцентом на професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень.
ПР19. Підвищувати професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.
ПР20. Уміти формувати запити та визначати дії, що забезпечують виконання норм і вимог екологічного законодавства.
ПР21. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
ПР22. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій щодо збереження довкілля.
ПР23. Демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проектів.
ПР24. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ПР25. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
ПР26. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності.
Академічна мобільність: Програма подвійних дипломів з Поморською Академією в Слупську (Польща). Форма навчання — очна (3,4,7 семестри). Вартість навчання — безкоштовно (оплата за проживання в гуртожитку та обов’язкове медичне страхування).
Керівник освітньої програми, контактна особа: Вронська Наталія Юріївна, +380960845870
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня