Ґенеза української музейної справи в контексті національного культурного розвитку
Спеціальність: Історія та археологія
Код дисципліни: 8.032.00.M.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Банах В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати поглиблені знання у вибраній області наукових досліджень;
2. Здатність продемонструвати розуміння впливу історичних процесів та етно-культурних процесів в археології в суспільному і соціальному контексті.
3. Здатність продемонструвати знання нормативно-правової бази визначеної вітчизняним та міжнародним законодавством з історії та археології;
4. Здатність продемонструвати методику пошуку та опрацювання різнотипних історичних джерел, фахової історичної та археологічної літератури.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
1. Здійснювати пошук, аналізувати, порівнювати і критично оцінювати інформацію з різних джерел;
2. Уміння написати наукову роботу-дослідження, розуміння послідовності роботи по підготовці наукового дослідження;
3. Уміння адаптувати результати наукових досліджень під час написання дисертації;
4. Вміння працювати в архівних установах із різнотипними писемними історичними документами;
5. Вміти використовувати професійно-профільовані знання в галузі історії та археології для обробки результатів досліджень;
6. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати рішення та ініціювати оригінальні дослідницько-інноваційні комплексні проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: історія державності та культури України
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс «Ґенеза української музейної справи в контексті національного культурного розвитку» дозволяє прослідкувати в складних, а іноді й суперечливих процесах формування модерного націоналізму, етапи розвитку музейництва в Україні, від появи тут перших колекцій до періоду масового створення мережі музеїв. Даний курс сприяє більш глибокому розумінню історико-культурних процесів ХІХ – ХХ ст., формує широку наукову ерудицію, допомагає складанні логічних схем ґенези історії музейної справи в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, семінарські заняття, самостійна робота; групова робота, презентації, тощо. Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).
Рекомендована література: 1. Вербицька П. В. У лабіринтах наративів: досвід музеїв Литви та України : колективна монографія / П. В. Вербицька, В. М. Банах, Р. Я. Кузьмин, Ю. М. Курдина, І. І. Гнідик, Я. Б. Лисейко, І. Я. Хома, Рута Шермукшнітє, Рімвидас Лаужікас, Сальвіюс Кулявічюс, Одета Жакаускєнє, С. В. Конюхов. – Vilnius, Lithuania: Vilnius University Press, 2019. – 240 c. (Курдина Ю. М., Гнідик І. І., Лисейко Я. Б., Конюхов С. В.)
2. Банах В. М., Нагірняк А. Я. Музейна співпраця Наукового товариства ім. Т. Шевченка у Львові (1921 – 1939 рр.): напрямки й особливості // Емінак. Науковий щоквартальник. №3(23) (липень-вересень). 2018. Том 2. С. 124 – 130.
3. Банах В. М. Музей НТШ у Львові (1912 – 1939): науково-фондова робота / Василь Банах // Історико-культурні студії –№1 (4) – 2017 – С. 21 – 26.
4. Терський С. В. З історії колекціонування археологічних пам'яток львівськими науковими та музейними осередками у XIX—1-а пол. XX ст. (за архівними матеріалами та колекціями Львівського історичного музею) // Історичні пам'ятки Галичини.
Матеріали Третьої наукової краєзнавчої конференції (19 листопада 2004 р.).— Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2005.
5. Przewodnik wystawy starozytniczej Lwowskiej urzadzonej przez Zaklad Narodowy im. Ossolinskich w r. 1861.— Lwow: w drukarni zakladu narod. im. Ossolinskich, 1861.— 32 s
6. Mekiski R. Muzeum Narodowe im.Krola Jana III we Lwowie. Przewodnik po zbiorach.– Lwow, 1936.– 130 s