Педагогічний практикум
Спеціальність: Філософія
Код дисципліни: 8.033.00.O.9
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Д-р. філос. наук Ігор Карівець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті проходження педагогічного практикуму аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- особливості навчального процесу, його методологічно-психологічні основи;
- дидактику дисципліни «Філософія»;
- нові методи проведення лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія»;
- особливості організації самостійної роботи студентів та розвитку їхнього логічно-творчого мислення;
- логіку укладання навчальної програми з дисципліни «Філософія» та методологію її викладання.
вміти:
- організовувати та аналізувати педагогічну діяльність;
- планувати лекції та практичні заняття з дисципліни «Філософія» згідно з планами робочої навчальної програми та розробляти їхню стратегію;
- урізноманітнювати дидактичні форми з метою кращого засвоєння студентами навчального матеріалу, враховуючи їхній рівень підготовки;
- логічно, ясно, доступно викладати лекційний матеріал, спираючись на життєвий досвід студентів та враховуючи їхній рівень підготовки;
- відбирати відповідні першоджерела з філософії і використовувати їх під час проведення практичних занять, залучаючи студентів до їхнього аналізу;
- аналізувати сучасну фахову літературу та використовувати її у своїй викладацькій та педагогічній діяльності;
- організовувати навчальну діяльність студентів, керувати нею та оцінювати її результати;
- використовувати методики об’єктивного оцінювання знань студентів, вносити певні корективи в процес вивчення дисципліни «Філософія», враховуючи його результати;
- створювати й підтримувати відповідну навчальну атмосферу, в якій би студенти відчували потребу у вивченні дисципліни «Філософія»;
- зацікавити студентів дисципліною «Філософія», встановити й розвивати зв’язки зі студентами під час лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: "Історія української культури", "Соціологія", "Філософія".
Кореквізити: "Філософія і методологія науки", "Професійна педагогіка", "Аналітичні та чисельні методи дослідження"
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка і специфіка проведення лекцій з філософії у політехнічній вищій школі. Підготовка і специфіка проведення практичних занять з філософії у технічній вищій школі. Особливості оцінювання знань студентів з філософських дисциплін.
Методи та критерії оцінювання: Виступи та доповіді на практичних заняттях, проведення лекції або практичного заняття, захист звіту з педагогічної практики.
Після успішного захисту звіту виставляється недиференційований залік.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання. – Тернопіль: Крок, 2017.
2.Ортинський В. Педагогіка вищої школи. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017.
3. П’янзін С. Д. Філософська пропедевтика: навчально-методичний посібник. – Черкаси: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Навчально-науковий інститут історії та філософії, 2016.
4. Шляхтун П. П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: навч. посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2011. – (Серія «Альма-матер»)