Методи дослідження операцій в маркетингу
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Косар Н.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні (фахові) компетентності:
Здатність планувати i виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у теорії, методології i практиці сучасного маркетингу та дотичних до нього міждисциплінарних напрямах.
Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності.
Здатність до провадження науково-організаційної діяльності та управління науково-дослідницькими проектами.
Здатність виявляти, ставити i вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері маркетингу, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень та публікацію ix результатів у профільних фахових вітчизняних i зарубіжних виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз даних.
Здатність опрацьовувати обґрунтовані послідовності, моделі, механізми, системи тощо для чітко визначених економічних об’єктів у сфері маркетингу.
Результати навчання: Знання:
теоретичні та прикладні основи усього спектру різновидів маркетингу та сфер їх застосування; класична та сучасна методологічно-методичної база досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах маркетингу;
Уміння:
застосовувати одержані знання з різних предметних сфер маркетингу для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження; обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері маркетингу; здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Філософія і методологія науки, Сучасні інструменти маркетингових досліджень
Кореквізити: Дослідницький семінар в маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань про методологію проектування та критерії оптимізації маркетингових рішень, а також формування практичних навичок щодо використання оптимізаційних методів і моделей в маркетинговій діяльності
Опис: Основні поняття дослідження операцій та етапи операційного дослідження. Багатокритеріальні задачі та їх використання в маркетингу. Ігрові задачі дослідження операцій. Використання моделей масового обслуговування в економічних дослідженнях. Формування моделей динамічного програмування.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
- розв’язування аналітико-розрахункових завдань.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
- завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю;
- завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями;
- завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання аналітико-розрахункових завдань та опитування на практичних заняттях (30%);
Підсумковий контроль: контрольний захід, екзамен (70 %) - письмова компонента 55 %, усна компонента 15%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Боровик О.В., Боровик Л.В. Дослідження операцій в економіці: Навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 424 с.
2. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул. Одеса: ОНЕУ, 2018. 404 с.
3. Моделювання економічних процесів: Навч. посібник / П.І. Островський, О.М. Гострик, Т.П. Добрунік, О.В. Радова. Одеса: ОНЕУ, 2012. 132 с.
4. Ульянченко О.В. Дослідження операцій в економіці: Підручник. Суми: Видавництво «Довкілля», 2010. 594 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).