Педагогічний практикум

Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 8.103.00.O.9
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: зав. кафедри ВГА д.т.н., проф. Заблоцький Ф.Д.; зав. кафедри КГМ д.г.н., доц. Сосса Р.І.; зав. кафедри ІГД д.т.н., проф. Церклевич А.Л.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати форми і методи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах; концептуальні засади розробки основних матеріалів і документів, що формують процес підготовки фахівця на різних освітніх рівнях, зокрема навчально-методичних вказівок, навчальних планів, робочих програм та ін.; • знати методику викладання теорії і практики з дисциплін за профілем бакалаврської та магістерської підготовки (лекції, лабораторні та практичні заняття, семінари, курсове та дипломне проектування). . • вміти застосовувати фахову термінологію в усній та письмовій формах державною та іноземними мовами; передавати свої професійні знання й практичні навички студентам для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: усі фахові дисципліни, кореквізити: немає
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.) Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури. Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін. Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри Проведення пробної лекції з обговоренням результатів
Методи та критерії оцінювання: Виконання завдань на практичних заняттях:25 Оцінка прочитаної лекції:15 Оцінка проведених лабораторних занять:20 Контрольний захід (залік):40 Разом: 100
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А. Професійно-педагогічні задачі : типологія та технологія розв’язання: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Дубасенюк, О.В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с. 2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії : [монографія] / І.А. Зязюн. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка: завдання і ситуації : практикум / А.І. Кузьмінський, Л.П. Вовк, В.Л. Омельяненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 167 с. 4. Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К. : Богданова А.М., 2008. – 376 с. 5. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач : навч. посіб. / Л. О. Мільто – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 156 с 6. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П.М. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.

Педагогічний практикум

Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 8.103.00.O.10
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: Завідувач кафедри, професор, д. т. н. Церклевич Анатолій Леонтійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - здатність складати робочі навчальні програми з дисциплін базового напрямку "Науки про Землю" (за вибором докторанта та його наукового керівника), - оволодіння методологією науково-педагогічної діяльності, - вміння проводити лекційні та практичні заняття, наукові студентські семінари, - володіти методикою проведення поточного контролю знань студентів, - здатність передавати свої професійні знання й практичні навички студентам для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх реалізації, - вміти застосовувати фахову термінологію в усній та письмовій формах державною та іноземними мовами, - вміння володіти комп’ютерними технологіями для вирішення прикладних завдань в області професійної підготовки студентів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: усі фахові дисципліни, кореквізити: немає
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.) Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Методи та критерії оцінювання: Виконання завдань на практичних заняттях:25 Оцінка прочитаної лекції:15 Оцінка проведених лабораторних занять:20 Контрольний захід (залік):40
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А. Професійно-педагогічні задачі : типологія та технологія розв’язання: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Дубасенюк, О.В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с. 2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії : [монографія] / І.А. Зязюн. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка: завдання і ситуації : практикум / А.І. Кузьмінський, Л.П. Вовк, В.Л. Омельяненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 167 с. 4. Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К. : Богданова А.М., 2008. – 376 с. 5. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач : навч. посіб. / Л. О. Мільто – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 156 с 6. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П.М. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.

Педагогічний практикум

Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 8.103.00.O.11
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: Завідувач кафедри, д. г. н. Сосса Ростислав Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - здатність складати робочі навчальні програми з дисциплін базового напрямку "Науки про Землю" (за вибором докторанта та його наукового керівника), - оволодіння методологією науково-педагогічної діяльності, - вміння проводити лекційні та практичні заняття, наукові студентські семінари, - володіти методикою проведення поточного контролю знань студентів, - здатність передавати свої професійні знання й практичні навички студентам для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх реалізації, - вміти застосовувати фахову термінологію в усній та письмовій формах державною та іноземними мовами, - вміння володіти комп’ютерними технологіями для вирішення прикладних завдань в області професійної підготовки студентів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: усі фахові дисципліни, кореквізити: немає
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.) Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Методи та критерії оцінювання: Виконання завдань на практичних заняттях:25 Оцінка прочитаної лекції:15 Оцінка проведених лабораторних занять:20 Контрольний захід (залік):40 Разом: 100
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А. Професійно-педагогічні задачі : типологія та технологія розв’язання: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Дубасенюк, О.В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с. 2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії : [монографія] / І.А. Зязюн. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка: завдання і ситуації : практикум / А.І. Кузьмінський, Л.П. Вовк, В.Л. Омельяненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 167 с. 4. Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К. : Богданова А.М., 2008. – 376 с. 5. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач : навч. посіб. / Л. О. Мільто – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 156 с 6. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П.М. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.