Методи дослідження у науках про Землю

Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 8.103.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: д.т.н. Заблоцький Ф. Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знання емпіричних та теоретичних методів досліджень. 2. Знання сучасних Інтернет порталів, які надають геодезичні дані. 3. Вміння візуалізувати дані. 4. Знання методів опрацювання та аналізу даних. 5. Вміння робити висновки та представляти їх результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Методи дослідження у науках про Землю» дає відомості щодо використання емпіричних та теоретичних методів дослідження. Надає інформацію про використання основних геодезичних інтернет порталів, за допомогою яких можна отримати різноманітні геодезичні дані. В курсі вивчаються методи візуалізації даних. В курсі дисципліни присутнє ознайомлення із програмним забезпеченням, що значно розширює практичні можливості проведення досліджень та інтерпретації отриманих результатів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: захист лабораторних робіт, поточні тестові завдання. Підсумковий контроль: екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Белуха М.Т. Основи наукових досліджень.-К.: Вища шк., 1997.-271 с. 2. National Oceanic and Atmospheric Administration. Електронний ресурс: https://www.ngdc.noaa.gov/mgg/global/ . 3. EUREF Permanent GNSS Network. Електронний ресурс: https://www.epncb.oma.be/.