Методи наукових дослідження в інженерії програмного забезпечення
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Д.т.н., професор Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом їхньої декомпозиції на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах.
2. Здатність аналізувати та формулювати нові ідеї та висновки для складних управлінських задач у різних галузях народного господарства.
3. Здатність розробляти адекватні математичні моделі, методи та засоби для дослідження різних предметних областей, а також здійснювати їх ефективну програмну реалізацію.
Результати навчання: РН01. Мати передові концептуальні та методологічні знання з інженерії програмного забезпечення та дотичних до неї міждисциплінарних напрямів, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.
РН06. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
РН07. Розробляти та досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі процесів і систем для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у інженерії програмного забезпечення та дотичних міждисциплінарних напрямах.
РН08. Глибоко розуміти загальні принципи та методи інженерії програмного забезпечення, а також методологію наукових досліджень, застосовувати їх у власних дослідженнях та у викладацькій практиці.
РН09. Формулювати та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Філософія і методологія науки;
• Дослідницький семінар зі спеціальності інженерія програмного забезпечення
Короткий зміст навчальної програми: Наука як система знань і сфера людської діяльності. Основні положення: наука, класифікація наук, суть технічних наук. Методологічні основи наукового пізнання і творчості. Організація та виконання наукових досліджень. Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи. Методологія розробляння та виконання наукових проектів. Логіко-структурний підхід до управління науковими проектами. Оформлення, апробація та впровадження результатів наукових досліджень. Узагальнення результатів наукової роботи, презентація наукових проектів.
Опис: Наукові дослідження в галузі програмної інженерії: класифікація, мета, задачі та етапи проведення.
Алгоритми кластеризації та модуляризації програмного забезпечення.
Методи оптимізації створення програмного забезпечення.
Особливості сучасної наукової комунікації.
Проекти та гранти для наукових досліджень.
ЛСП як методика планування, виконання та оцінювання наукових проектів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45%): виконання індивідуального науково-дослідного завдання, усне опитування.
Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Впродовж семестру передбачається проведення контрольного опитування та виконання 5 лабораторних робі. Після захищених всіх лабораторних робіт аспірант отримує допуск до екзамену. Перед виконанням наступної лабораторної роботи аспірант повинен захистити попередню виконану і оформлену лабораторну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник / В.М.Шейко, Н.М. Кушнаренко.- 6-те вид., перероблене і доповнен. – К.: Знання, 2008.- 310 с.
2. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2004.- 240 с.
3. Ковальчук В.В., Моїсееєв Л.М., Основи наукових досліджень: Навчальний посібник.- 3-є вид., переробл. І доповн. – К.: ВД «Професіонал», 2005.- 240 с.
4. Пилипчик М.І., Григор’єв А.С., Шостак В.В. Основи наукових досліджень: Підручник. - К.: Знання, 2007. – 270 с.
5. Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. Управління проектами: Підручник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2003.- 224 с.
6. Кобиляцький Л.С. Управління проектами: Навч. посіб.- Київ.: МАУП, 2002.- 200 с.
7. Кучеренко В.Р., Маркітан О.С. Управління діловими проектами: Навчальний посібник.- Київ: Центр навчальної літератури, 2005.- 280 с.
8. Основи науково-дослідної роботи: Навч. Посібник/ Ю.І. Палеха, Н.О. Леміш.- К.: видавництво Ліра-К, 2013.- 336 с.
9. Кислий В.М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник/ .- Суми: Університетська книга, 2011.- 224 с.
10. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/ за ред.. Конверського.- К. Центр навчальної літератури, 2010.- 353 с.
11. Катренко А.В. Управління ІТ-проектами. (підручник).- Львів: « Новий світ – 2000», 2011.- 550 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).