Технології управління ІТ-проєктами, портфелями та програмами
Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 8.124.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Професор, професор кафедри ІСМ, д.н.с.к. Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей:
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати комплексні проблеми в галузі інформаційних технологій, розроблення інформаційних систем, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів, та/або професійної практики
загальні компетентності:
• Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, до формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного світогляду.
• Здатність виявляти та вирішувати задачі, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення.
• Здатність формувати інноваційні ідеї й реалізовувати їх у ІТ проектах.
фахові компетентності спеціальності:
• Використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для вирішення складних проблем, вивчати та критично оцінювати нові методології проведення досліджень, ґрунтуючись на фахових у цій області наукових джерелах.
• Розробляти наукові і методологічні основи створення та застосування інформаційних технологій та систем для опрацювання інформації та управління.
• Управляти інформаційними ресурсами, інформаційними системами та цифровими сервісами.
• Володіти широким спектром компетентностей, необхідних для ефективного управління ІТ проектами на всіх фазах їх життєвого циклу.
Результати навчання:
Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм)
• Аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у вибраній області дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
• Управляти науковими проектами та /або готувати пропозиції на фінансування наукових досліджень
• Співпрацювати з фахівцями з різних галузей в рамках наукових проектів щодо розробки та дослідження інформаційних систем та технологій, використовуючи принципи професійної етики та навички професійної етичної поведінки
• Управляти процесами створення та використання інформаційних систем та цифрових сервісів.
• Застосовувати сучасні програмно-технічні засоби для розв’язання прикладних задач побудови інформаційних систем та цифрових сервісів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Академічне підприємництво
Методи аналізу та оптимізації складних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна необхідна для отримання загальних та фахових компетентностей з управління проєктами, портфелями та програмами.
Опис: Тема 1. Суть, поняття та основні етапи розвитку проектного менеджменту
Тема 2. Методологічні засади управління ІТ проектами
Тема 3. Управління процесом ініціювання та планування ІТ-проекту.
Тема 4. Управління процесом виконання ІТ-проекту..
Тема 5. Управління організацією ІТ-проекту.
Тема 6 Контроль в управлінні ІТ-проектами.
Тема 7 Управління персоналом та комунікацією ІТ-проекту.
Тема 8 Управління ризиками ІТ-проекту.
Методи та критерії оцінювання: 1. Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях
2. Перевірка індивідуальних розрахунково-графічних робіт за графіком та згідно робочої програми
3. Проведення письмово екзамену згідно розкладу та перевірка робіт
4. Проведення усної компоненти екзамену з додатковим опитуванням
Критерії оцінювання результатів навчання: - індивідуальна робота – 20
- виконання лабораторних завдань – 30
- іспит – 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Управління проектами: навчальний посібник до вивчення дисципліни для магістрів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації: «Менеджмент і бізнес-адміністрування», «Менеджмент міжнародних проектів», «Менеджмент інновацій», «Логістика» / Уклад.: Довгань Л.Є., Мохонько Г.А., Малик І.П. К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 420 с.
2. Kittlaus H.-B., Fricker S. A. Software Product Management. Berlin: SpringerVerlag GmbH Germany, 2017. 298 р.
3. Girvan L., Paul D. Agile and business analysis: Practical guidance for IT professionals. Swindon: BCS Learning & Development Ltd, 2017. 295 p.
4. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами : підручник. В 2 кн. Львів : Новий Світ-2000, 2013. Кн. 1 : Стандарти, моделі та методи управління / за наук. ред. В. В. Пасічника. 550 с. (Серія : Комп’ютинґ).
5. Основи управління IT проектами [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 122 «Комп’ютерні науки»/ КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: В. О. Кузьміних, Р. А. Тараненко. – Електронні текстові дані (1 файл:1,998 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 75 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).