Педагогічна практика

Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 8.126.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: доцент, к.т.н., с.н.с. Андрій ХУДИЙ
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Проходження практики передбачає удосконалення практичної підготовки здобувачів та забезпечує набуття ними визначених освітньо-науковою програмою компетентностей. Педагогічна практика аспіранта спрямована на розвиток і закріплення теоретичних знань, формування та розвиток умінь із організування освітнього процесу у закладі вищої освіти, є основою для формування і розвитку навичок та вмінь щодо провадження педагогічної діяльності, орієнтована на формування й удосконалення досвіду педагогічної діяльності у закладі вищої освіти. Пріоритетним завданням педагогічної практики є забезпечення теоретичного та практичного рівня підготовки здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії до проведення навчальних занять різних організаційних форм, формування здатності здобувача освіти до створення методичного забезпечення та проведення навчальних занять, організування виховної роботи та пропедевтики умов для дослідницької діяльності в освітній галузі.
Завдання: Вивчення здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти навчальної дисципліни сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні науково-прикладні задачі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері інформаційних систем та технологій, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. загальні компетентності: ЗК04. Здатність розв’язувати комплексні науково-прикладні задачі у сфері інформаційних систем і технологій та з дотичних до міждисциплінарних напрямів на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. фахові компетентності: СК02. Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень й інноваційних розробок українською та іноземними мовами, глибоке розуміння наукових текстів іноземними мовами за напрямком досліджень. СК04. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті. СК08. Наявність системи спеціальних знань щодо організації педагогічного процесу у закладах вищої освіти та використання педагогічних технологій у вищій освіті; базові знання в галузі сучасних інформаційних технологій; базові знання з педагогіки та психології вищої школи, необхідні для викладання комплексу спеціальних дисциплін в процесі підготовки фахівців з інформаційних систем та технологій. СК11. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, ZOOM тощо).
Результати навчання: РН10. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері інформаційних технологій, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Модельно-орієнтовані методи розробки ІС Іноземна мова для академічних цілей, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності: навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр; відвідування лекційних, практичних, лабораторних занять викладачів випускової кафедри з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка плану-конспекту та тексту лекції, конспекту лабораторного заняття, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні. науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Робота з літературними джерелами Підготовка і проведення виховного заходу Виконання індивідуального завдання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах: індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу; оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Максимальна оцінка - 5 балів. Відвідування лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття. Максимальна оцінка – 5 балів. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: Визначення триєдиної мети лекції – 5 балів Актуалізація знань – 5 балів; Аргументування методів викладу навчальної інформації – 4 бали; Висновки – 5 балів; Подача завдання на самостійну роботу – 5 балів; Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 6 балів. Максимальна оцінка – 30 балів. Підготовка плану-конспекту і проведення лабораторного заняття за обраною темою: Визначення триєдиної мети практичного заняття – 4 бали; Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети –5 балів; Висновки, виставлення оцінок – 3 бали; Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 8 балів. Максимальна оцінка – 20 балів за 1 проведене заняття. Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження передбачає проведення аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в порівнянні з науково-методичними підходами у виокремленій країні, або в іншому ЗВО України. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 50 балів за такими критеріями: Обґрунтування актуальності, об’єкту, предмету та мети індивідуального завдання 20 балів; Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення індивідуального завдання – 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-osvitnoho-protsesu Навчальний посібник з дисципліни «Педагогіка вищої школи» / Уклад. А.В. Лисенко. Полтава: ПолтНТУ, 2018. 102с. Нагаєв В.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. Х.: «Стильна типографія», 2019. 267 с. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій № 1341-2011-п, від 23.11. 2011 р., у поточні редакції від 02.07.2020 р. / Верховна Рада України, Законодавство України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text Про затвердження порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах): постанова Кабінету Міністрів України № 261-2016-п, у поточній редакції від 19.04.2019 р. / Верховна Рада України, Законодавство України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF#Text Організація та проведення занять із застосуванням інноваційних методів. Навч. посібник / Укладачі: Волянський П.Б., Євсюков О.П., Михайлов В.М., Терент'єва А.В., Шихненко К.І. К.: ІДУЦЗ, 2019. 131 с. URL: http://lib.idundcz.dsns.gov.ua/weblib/books/Terentyeva%20A_V_/prakpornovtex.pdf Педагогіка, психологія та методика викладання у вищій школі: курс лекцій / М. Д. Прищак, О. Б. Залюбівська. Вінниця : ВНТУ, 2019. 150 с. URL: https://iq.vntu.edu.ua/repository/getfile.php/831.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).