Органічна електроніка

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 8.171.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Доктор технічних наук, професор, Стахіра Павло Йосипович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета та завдання навчальної дисципліни полягає у вивченні особливостей органічних напівпровідникових матеріалів для застосування їх в електронних пристроях, таких як органічні світловипромінювальні діоди (OLED), органічні фотовольтаїчні структури, сенсори, тощо, одержати навики комплексного дослідження морфологічних, структурних, оптичних, електрофізичних властивостей органічних напівпровідників, показати особливості конструктивних рішень для виготовлення електронних пристроїв на їх основі, вивчити методи та засоби формування пристроїв органічних електроніки, а також методики досліджень основних характеристик сформованих структур.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 2 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК1 Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у електроніці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з електроніки та суміжних галузей. СК5 Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні в сфері електроніки та дотичні до неї міждисциплінарні проекти.
Результати навчання: Програмні результати навчання: РН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з електроніки і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань, їх використання у власних дослідженнях та викладацькій практиці. РН3. Вміти формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень, фізичного, математичного та комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. РН8. Вміння застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. Зн1 Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: ОК 2.3 Методи дослідження в електроніці
Короткий зміст навчальної програми: У даному курсі, поряд з акцентуванням уваги на фізико-хімічних основах функціонування пристроїв органічної електроніки, найсучасніших досягненнях у технології їх створення, розглядаються теоретичні та експериментальні методи аналізу властивостей органічних матеріалів, та структур на їх основі, що в поєднанні допоможе слухачу отримати та систематизувати знання в цій галузі. Вивчаються фізичні властивості базових органічних напівпровідників та інтерфейсів на їх основі, включно з контактними явищами. Велика увага приділена методам дослідження їхніх кінетичних та інтерфейсних властивостей.
Опис: Тема1. ВСТУП. Органічна електроніка. Тема2. КОНТАКТНІ ЯВИЩА В ОРГАНІЧНИХ НАПІВПРОВІДНИКАХ. Тема3. ОРГАНІЧНІ СОНЯЧНІ ФОТОЕЛЕМЕНТИ(ОСФЕ). Тема4. ОРГАНІЧНІ СВІТЛОВИПРОМІНЮВАЛЬНІ ПРИСТРОЇ (OLED). Тема5. ФОСФОРЕСЦЕНТНІ ОРГАНІЧНІ СВІТЛОВИ ПРОМІНЮВАЛЬНІ СТРУКТУРИ. Тема6. ОРГАНІЧНІ ПОЛЬОВІ ТРАНЗИСТОРИ (ОFET). Принцип роботи ОFET. Тема7. ТЕХНОЛОГІЯ СТВОРЕННЯ ТОНКИХ ПЛІВОК ОРГАНІЧНИХ НАПІВПРОВІДНИКІВ. Тема8. МЕТОДИ ТА РОЗРАХУНКИ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ОРГАНІЧНОЇ ЕЛЕКТРОНІКИ.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: захист індивідуального науково-дослідного завдання, активність на практичних і семінарських заняттях Підсумковий контроль: екзаменаційна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з дисципліни «Органічна електроніка» використовується 100-бальна шкала. 10 балів – для оцінки виконання практичних робіт, 20 балів – для оцінки виконання індивідуального завдання та 70 балів – на екзаменаційний контроль(50 балів письмова компонента і 20 балів усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Органічна електроніка : підручник /Г.В.Баришніков, Д.Ю. Волинюк, І.І. Гельжинський, З.Ю. Готра, Б.П. Мінаєв, П.Й. Стахіра, В.В. Черпак; за ред. З.Ю. Готри. – 2-ге вид. зі змін. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 324с. 2. Баришніков Г. В. Органічні світловипромінювальні структури: колективна монографія / Г. В. Баришніков, І. І. Гельжинський, З. Ю. Готра, Х. Б. Іванюк, Б. П. Мінаєв, П. Й. Стахіра. – Львів: Видавництво "Львівської політехніки", 2020. – 236 c. 3. Баришніков Г. В. Елементи та пристрої органічної електроніки: колективна монографія / Г. В. Баришніков, І. І. Гельжинський, З. Ю. Готра, Х. Б. Іванюк, Б. П. Мінаєв, П. Й. Стахіра. – Львів: "Простір - М", 2020. – 224 c.Григорчак І. І., Лукіянець Б А., Підлужна А. Ю., Політанський Л. Ф., Понеділок Г. В., Саміла А. П., Хандожко О. Г. Фізичні процеси у супрмолекулярних ансамблях та їх практичне застосування // монографія за ред. І. І. Григорчака. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2016. – 536 с. 4. Григорчак І. І., Костробій П. П., Стасюк І. В., Токарчук М. В., Величко О. В., Іващишин Ф. О., Маркович Б. М. Фізичні процеси та їх мікроскопічні моделі в періодичних 9 неорганічно/органічних клатратах: Монографія/Григорчак І. І. та ін. – Львів. Видавництво Растр-7, 2015. – 286 с. Допоміжна 1. “Nanoparticles for organic electronics applications” Zhengran He et al 2020 Mater. Res. Express 7 012004 https://iopscience.iop.org/article/10.1088/2053-1591/ab636f/pdf. 2. Someya, T., Bauer, S. & Kaltenbrunner, M. Imperceptible organic electronics. MRS Bulletin 42, 124–130 (2017). https://doi.org/10.1557/mrs.2017.1. 3. Self-assembled monolayers in organic electronics Chem. Soc. Rev., 2017,46, 40-71 https://doi.org/10.1039/C6CS00509H. 4. “Organic electronics by design: the power of minor atomic and structural changes” J. Mater. Chem. C, 2018,6, 3564-3572 https://doi.org/10.1039/C7TC05052F. 5. Friederich, P., Fediai, A., Kaiser, S., Konrad, M., Jung, N., Wenzel, W., Toward Design of Novel Materials for Organic Electronics. Adv. Mater. 2019, 31, 1808256. https://doi.org/10.1002/adma.201808256. 6. Lee, E. K., Lee, M. Y., Park, C. H., Lee, H. R., Oh, J. H., Adv. Mater. 2017, 29, 1703638. https://doi.org/10.1002/adma.201703638 7. Polymorphism as an emerging design strategy for high performance organic electronics J. Mater. Chem. C, 2016,4, 3915-3933 https://doi.org/10.1039/C5TC04390E 8. Liao, C., Zhang, M., Yao, M.Y., Hua, T., Li, L. and Yan, F. (2015), Flexible Organic Electronics in Biology: Materials and Devices. Adv. Mater., 27: 7493-7527. https://doi.org/10.1002/adma.201402625 9. “Ultraflexible organic electronics” MRS Bulletin , Volume 40 , Issue 12: Materials & Engineering: Propelling Innovation, December 2015 , pp. 1130 – 1137 DOI: https://doi.org/10.1557/mrs.2015.2
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).