Сучасна інвентика у науково-дослідній діяльності
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 8.172.00.M.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Гальків Л.І.,
к.е.н., Беспалюк Х.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Навички ставити і розв’язувати творчі задачі за умови невизначеності поля пошуку та багатоваріантності вирішень;
2. Здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення;
3. Здатність використовувати різноманітні методи активізації творчої діяльності при пошуку нових рішень;
4. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення у технічній та нетехнічній сферах творчої діяльності.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей:
загальних:
1) здатність застосовувати одержані знання в результаті вивчення дисципліни «Сучасна інвентика в науково-дослідній діяльності» в пошуку нових наукових ідей;
2) здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню інформацію, необхідну для створення наукової новизни.
фахових:
1) уміння розробляти канву наукової роботи;
2) уміння створювати суспільну користь, яка повинна бути в основі будь-якого наукового винахідництва;
3) уміння реалізовувати основні управлінські функції в креативних командах та творчих колективах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Філософія і методологія науки.
Кореквізити: Аналітичні та чисельні методи дослідження.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни допомагає розкрити суть управління творчим процесом прийняття рішень; дослідити механізм винахідництва (теоретичний, аналітичний, методичний, прикладний підходи); краще розкрити власний креативний потенціал та ефективність роботи в команді.
Опис: Теоретичні основи сучасної інвентики. Наука і дослідництво як сфери креативні діяльності. Творчий потенціал колективу. Винахідництво і новаторство. Квалітативний підхід в інвентиці.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %): усне опитування, виконання завдань, тестування знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;
Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки;
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки.
Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.. Навчально-методичне забезпечення
1. Методичні вказівки для практичних занять з курсу «Основи інвентики» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціальності 073«Менеджмент» / Х.М. Беспалюк – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2020. – 18 с.
2. Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з курсу “Інвентика” для студентів стаціонарної та заочної форм навчання спеціальності 073 “Менеджмент”/ Укл.: Щербата Т.С. — Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 22 с.
2. Базова
1. Беспалюк Х.М. Побудова організації, що самонавчається на засадах
Проектів модернізації. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком : колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – С. 235-245.
2. Беспалюк Х. М., Процак К. В. Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2021. № 1 (7). С. 121-131. https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121
3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства:
Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 324 c.
4. Чухрай Н.І., Демків Я.В. Маркетинг на ринках високотехнологічних
товарів: монографія Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 203 с.
5. Martyniak Z. Wstep do inwentyki. — Krakow: AE, 1997. — 134 s.
6. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. - 320 с.
7. Стефік Марк, Стефік Барбара «Прориви. Історії та стратегії радикальних
новацій» / Пер. з англ. Д. Конарєва, Л. Савицька – К., Видавництво Олексія Капусти (підрозділ Агенції «Стандарт»), 2005. – 322 с.
8. Барнет Білл, Еванз Дейв Дизайн-мислення: Спроектуй своє життя / пер. з англ. Валерія Глінка. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2019. – 224 с.
9. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / Пер. с англ. под ред.
В. Домнина, А. Сухенко. — СПб.: Питер, 2005. — 336 е.: ил.
10. Якимова Н.С. Економічні індикатори трансформації поведінкових моделей суб’єктів ринку праці // Науковий журнал «Підприємництво та інновації». – Видавничий дім «Гельветика»., 2019. –випуск 10. – С. 148-153.
11.Nataliya Chukhray, Khrystyna Bespaliuk (2019), Studing the Values of Profesions fоr the Millennials as Subject of the Labor Market [w:] Zarzadzanie kapitalem ludzkim w uczelniach, Spoleczna Akademia Nauk, Lodz, ss. 163-179.
12. Сігман М. Таємне життя розуму : як ми мислимо, відчуваємо й вирішуємо / Маріано Сігман ; пер. з англ. Ю. Костюк. – Х. : Віват, 2019. – 288 с.
13. Степура Т. М. Розвиток людського потенціалу в умовах квалітизації
економіки України. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за
спеціальністю 08.00.07 – Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика. – Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, 2021.
3. Допоміжна
1. Дочинець Мирослав Діти папороті [Текст] : роман. – Мукачево:
«Карпатська вежа», 2020. – 328 с.
2.Талеб Насім Ніколас Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті / пер. з англ. Микола Климчук. – 3-тє вид. – К.: Наш Формат, 2020. – 392 с.
3. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання [Текст] : монографія / Лідія Степанівна Лісовська ; за заг. науковою ред. О.М. Лютак. – Луцьк : Вежа-Друк, 2020. – 388 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).