Ефективність та впровадження результатів науково-дослідних розробок
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 8.192.00.M.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Д.т.н., професор Демчина Богдан Григорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
КЗ06. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати.
.
фахові компетентності:
ФК3. Здатність ідентифікувати, формулювати та вирішувати актуальні наукові та прикладні проблеми у сфері будівництва та цивільної інженерії.
ФК06. Здійснювати та реалізовувати власні наукові проекти на основі техніко-економічного діагностування наукових розробок уміння організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей інноваційного бізнесу.
Результати навчання: ЗН2. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у будівництві та цивільній інженерії.
ЗН3. Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази наукових досліджень у будівництві, особливостей наукового пізнання, критеріїв науковості знань; особливостей та наслідків конвергенції наук та сучасних технологій.
ЗН4. Здатність продемонструвати знання та розуміння впливу технічних рішень в області будівництва та цивільної інженерії на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
УМ1. Застосовувати отримані знання з суміжних предметних сфер для обґрунтування нових теоретичних та практичних рекомендацій в області будівництва та цивільної інженерії.
УМ2. Використовувати отриманні знання та розуміння у процесі розв’язування науково-практичних задач в області теоретичних досліджень, враховуючи методологічні особливості.
УМ4. Проводити та поєднувати системний підхід у прийнятті рішень при розв’язанні теоретичних та практичних задач вказаної галузі наукових досліджень.
УМ5. Самостійно виконувати експериментальні наукові дослідження та оцінювати доцільність використання існуючих методів випробувань та критично оцінювати отримані результати.
КОМ2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
АіВ2. Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Академічне підприємництво
Сучасні напрямки наукових досліджень в галузі будівництва та інженерних систем
Управління науковими проектами
Експериментальні та теоретичні дослідження сучасних конструкцій та споруд
Короткий зміст навчальної програми: Об’єкт і предмет експериментальних досліджень в будівельних науках. Класифікація експериментальних і теоретичних методів дослідження будівельних конструкцій , технологій та матеріалів. Проведення експериментальних досліджень з метою отримання практичних результатів які потребують сучасні підприємства . Проведення реклами результатів досліджень для пошуку потенційних замовників.Прогнозуванна та розрахунок ефективності від впровадження результатів досліджень.
Опис: Об’єкт і предмет експериментальних досліджень в будівельних науках. Класифікація експериментальних і теоретичних методів дослідження будівельних конструкцій , технологій та матеріалів. Проведення експериментальних досліджень з метою отримання практичних результатів які потребують сучасні підприємства . Проведення реклами результатів досліджень для пошуку потенційних замовників.Прогнозуванна та розрахунок ефективності від впровадження результатів досліджень.
Методи та критерії оцінювання: екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: . Марцин В.С., Міценко Н.Г., Даниленко О.А. та ін. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник/ Л.: Ромус-Поліграф, 2002. – 128с.
2. Білуха М.Т. Основи наукових досліджень:Підручник. – К.: Вища школа, 1997. – 271с.: іл.
3. Финни Д.Дж. Введение в теорию планирования эксперимента. – М.: Наука, 1970.
4. Экспертные оценки в науково-техническом прогнозировании / Е.М.Добров, Ю.В.Ершов, Е.И.Левин, Л.П.Смирнов. – К: Наук. Думка, 1074.
5. Закон України. Про основи державної політики в сфері науки і науково-технічної діяльності.
6. Закон України. Про пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки. діяльності.
7. Закон України. Про наукову і науково-технічної діяльності.
8. Закон України. Про науково-технічну інформацію.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).