Реформування публічного сектору
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.10
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Білик О. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. предметну сферу і методологічну основу публічного сектору;
2. перспективні наукові напрямки реформування публічного сектору;
3. технології та процедури формування цілей реформ публічного сектору;
4. закони, принципи та механізми процесу реформування публічного сектору,
5. визначати та допонювати повноваження, обов’язки органів управління реформування публічним сектором;
6. розробляти, удосконалювати та обгрунтовувати стратегію реформування публічного сектору;
7. застосовувати методи та критерії оцінювання результативності та ефективності від заходів реформування публічного сектору..
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей:
загальних:
• Критично оцінювати вже існуючий досвід публічного управління та адміністрування і використовувати його для формування ефективних та доцільних рекомендацій.
• Прогнозувати сучасні тенденції взаємодії владних структур, політичних і громадських організацій для підвищення ефективності управління на центральному і регіональному рівнях.
;
опрацьовувати наукову літературу у сфері власного наукового дослідження;
формування та коригування нормативної документації тощо.
фахових:
• Знання і навики щодо дослідження тенденцій реформування у публічному секторі
• Комплексність та системність в аналізі сучасного стану публічного управління та адміністрування.
.Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
• • Здатність виокремити та охарактеризувати сучасні тенденції реформування у публічному секторі;
• • Осмислювати загальні нові тенденції в розвитку систем управління та вибирати і оцінювати конкретні зміни в політичних та адміністративних системах деяких країн-членів ЄС.
• • Порівнювати та аналізувати досвід використання політичних та адміністративних систем країн-членів ЄС.
• • Обґрунтовано обирати і застосовувати дієві механізми адміністрування і демократичного врядування з метою створення умов для соціально-економічного розвитку.
• • Аналізувати проблеми модернізації публічного врядування та розробляти пропозиції для їх вирішення з урахування концептів New Public Management.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія та розвиток публічного адміністрування
Стратегії конкурентного розвитку держави
Аналітичні та чисельні методи досліджень
Європейська інтеграція
Короткий зміст навчальної програми: Засади реформування системи публічного управління
Макроекономічна рівновага соціально-економічного розвитку та бюджетний процес
Запровадження технологій інформаційного суспільства на регіональному та місцевому рівні
Управління проектами в публічній сфері
Підвищення рівня професійної компетентності посадовців органів публічної влади
Державно-правове регулювання в сфері публічного управління
Методи та критерії оцінювання: Контрольні роботи, усне опитування (40%);
підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен).
Рекомендована література: 1. Діденко Н.Г. Демократія і управління в ЄС: навчальний
посібник. Маріуполь, 2016. 235 с.
2. Ястремська О. М. Публічне адміністрування : навчальний посібник / О. М. Ястремська, Л. О. Мажник. – Х. : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. – 132 с.
3. Державне управління : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред. кол. : Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст.голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. – К. ; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 с
4. Чернов С.І. Текст лекцій з дисципліни «Публічне адміністрування» / С.І. Чернов, С.О. Гайдученко; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. – Х.: ХНУМГ, 2014. – 97 с.
5. Мамчур Г. В. Види і моделі державної служби. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Державне управління. 2014. Вип. 1. С. 41- 45.
6. Прокопенко Л. Публічна служба в країнах ЄС. URL : http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2009-01/ProkopenkoStat.pdf
7. Зелінський С. Е. Теоретико-методологічні засади комплексного оцінювання державних службовців : монографія. К. : НАДУ, 2016. 296 с.