Інноваційний процес в публічних інституціях
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: д.е.н., професор Поплавська Ж.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
• Проведення оцінювання змін, що викликані євроінтеграцією, супроводжуються глобалізацією економіки та інтеграцією у світове господарство.
• Трансформування діючих принципів ведення інноваційної діяльності у національних галузях до умов поглиблення загальнодержавної інтеграції.
• Здійснення стратегічного планування інноваційної діяльності інституцій в межах європейського економічного простору.
• Адаптація та розробка нових інноваційних підходів до створення організаційних структур.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання :
1 Здатність проводити аналізування процесів трансформування інституцій та адаптування до умов євроінтеграції.
2 Здатність здійснювати аналіз важливості отриманих результатів та застосовувати їх в практичних проектах.
3 Здатність послідовно вибудовувати логічні підходи до вивчення інноваційних процесів в публічних інституціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Історія та розвиток публічного адміністрування
Реформування публічного сектора
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Лідерство та ефективність у публічному управлінні
Публічне управління в ЄС
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна Інноваційний процес у публічних інституціях полягає у проникненні у глибину та особливості інноваційних процесів, які відбуваються у публічних інституціях, та визначенні напрямків їх вдосконалення та поглиблення
Опис: 1. Особливості інновацій в публічному управлінні
2. Інноваційна політика держави
3. Особливості інноваційного розвитку системи публічного управління в Україні
4. Інноваційні аспекти діяльності органів місцевого самоврядування
5. Організаційно-правовий механізм електронного врядування
6. Процеси Lean Government в публічному управлінні
7. Використання методології Foresight в стратегічному управлінні публічними процесами
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт, індивідуального науково-дослідного завдання, контрольних робіт, колоквіум та підсумковий контроль у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах:
Поточний контроль (ПК) - 40 балів
Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 40 балів,
усна омпонента - 20 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1.Чуйко О. Науково-теоретичні основи інновацій та інноваційного процесу: сутність, види, еволюція / О. Чуйко // Економіка. — 2008. — №2. — С. 7-13.
2. Впровадження інноваційних підходів до організації навчання державних службовців та
посадових осіб місцевого самоврядування : Довідник. – Київ: Київ ЦНТЕІ, 2011. –с. 79
3. Серьогін С. Традиції та інновації як складові модернізації державної служби України /
Сергій Серьогін, Ірина Хожило, Ольга Антонова // Публічне управління: теорія і практика :зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з державного управління. – Х.: Вид-во «ДокНаукДержУпр», 2011. – № 1(5). – С. 33 – 37.
4. .Федулова І. В. Теоретичні положення з виз¬начення категорій інноваційний процес та іннова¬ційна діяльність / І. В. Федулова // Проблеми на¬уки, 2007. — № 8. — С. 2-7.
5. Кущук Н.А. Інноваційні зміни - необхідна умова якісного розвитку державного управлінняь/ Н.А. Кущук // Інновації в державному управлінні: системна інтеграція освіти, науки,практики : Матеріали науково-практичної конференції за міжнародною участю
(Київ, 27травня 2011 р.); У 2-х томах. - К. : Вид-во НАДУ, 2011. - Т.2. - 544 с.
6. Семенова Л. Дидактичні умови інноваційних технологій навчання державних службовців
/ Л.Семенова // Актуальні проблеми державного управління на новому етапі державотво-
рення : Матеріали наук.-практ. конф. за міжнар. участю, присвяченої 10-річчю Академії,
Київ, 31 травня 2005 р.; У 2-х т. / За заг. ред. В.І.Лугового, В.М.Князєва. - К. : Вид-во
НАДУ, 2005. - Т.1. - 364 с.
7. Приходько В.П. Інноваційні аспекти удосконалення системи підготовки, перепідготовки
та підвищення кваліфікації кадрів публічної влади / В.П.Приходько // Політико-правові,
науково-методичні та інституційні аспекти підвищення кваліфікації кадрів органів
публічної влади : Матеріали Всеукраїнських громадських слухань, 25 вересня 2009 р. - Оде-
са : ОРІДУ НАДУ, 2009. - 100 с.
8. Тертишна О.А. Удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців
та посадових осіб місцевого самоврядування / О.А.Тертишна // Політико-правові, науково-
методичні та інституційні аспекти підвищення кваліфікації кадрів органів публічної вла-
ди : Матеріали Всеукраїнських громадських слухань, 25 вересня 2009 р. - Одеса : ОРІДУ
НАДУ, 2009. - 100 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).