Оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.D3.00.M.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Подольчак Н. Ю.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -
Результати навчання: Для досягнення визначеної мети в процесі викладання курсу “ Оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту” необхідно вирішити такі завдання: - навчити сучасному управлінському мисленню;
- навчити технології реалізації функцій менеджменту;
- дати знання про сучасні ефективні організаційні системи менеджменту;
- привити навички застосування засобів впливу на трудовий колектив підприємства;
- навчити здійснювати оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- навчити здійснювати регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- рекомендувати раціональні форми управління людьми та способи забезпечення ефективної діяльності підприємств;
- навчити способам організації ефективних операційних процесів у торговельних підприємствах.
У результаті вивчення дисципліни “ Оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту” доктори філософії повинні знати:
- сутність основних понять і категорій менеджменту та управління;
- принципи та функції менеджменту;
- основні види систем менеджменту;
- суть організації та взаємозв’язку її внутрішніх елементів та зовнішнього середовища;
- система методів управління;
- основи планування, здійснення мотивування та контролювання;
- організація взаємодії та повноважень;
- методи оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- засоби та шляхи регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- зміст та характеристика основних типів організаційних структур управління;
- прийняття рішень у менеджменті;
- керівництво та лідерство, стилі управління;
Доктор філософії повинен вміти:
- визначати місію та цілі;
- розрізняти за основними критеріями різні системи менеджменту;
- аналізувати та будувати різні типи організаційних структур управління організацій;
- налагоджувати ефективні комунікації у процесі управління;
- застосовувати технологію розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;
- здійснювати оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- регулювати соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
- визначати та оцінювати ефективність менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи менеджменту
Фінансовий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: 1. Загальні функції менеджменту
2. Інформація і комунікації в менеджменті
3. Керівництво та лідерство
4. Системи менеджменту
5. Соціально-економічна ефективність менеджменту
6. Оцінювання соціально-економічної ефективності менеджменту
7. Регулювання соціально-економічної ефективності менеджменту
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Контрольні роботи, усне опитування (40%);
підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Белінський П. І. Менеджмент виробництва та операцій : підручник / П. І. Белінський. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 624 с.
3. Стадник В. В. Менеджмент: посіб. / В. В. Стадник, М. А. Йохна. – К.: Академвидав, 2003. – 464 с.
4. Федулова Л. І. Сучасні концепції менеджменту: навч. посіб. / Л. І. Федулова. – К.: ЦУЛ, 2007. – 534 с.
5. Франчук В. Основи менеджменту: навч. посіб. / В. Франчук. – Львів: Каменяр, 1997. – 95 с. 8. Хміль Ф. І. Основи менеджменту: підруч. / Ф. І. Хміль. – К.: Академвидав, 2003. – 608 с.
6. Бугров Д. Метрика ефективності // Круглий стіл.– 2004.– №4. – С. 12–14.
7. Ліманський А. Організаційно-економічні механізми підвищення ефективності промислових підприємств в умовах трансформації та євроінтеграції / НАН України ІРД. – Львів, 2003. – 520 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).