Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.022.00.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.арх.Крамарчук Х.П.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати емпіричні та теоретичні методи дослідження в галузі дизайну, зокрема евристичні методи у практичній діяльності
Вміти
• використовувати емпіричні і теоретичні методи досліджень у науковій роботі, вміння сконструювати методику власного дослідження
• робити критичний огляд публікацій по досліджуваній темі
• робити критичний аналіз творів дизайну, застосовувати формальний й іконологічний аналіз в науковому дослідженні
• вміти користуватися різними методами представлення інформації
• використовувати евристичні асоціативні методи пошуку технічних/образних рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Теорія та методологія наукових досліджень
Супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Спецкурс з наукових досліджень по спеціальності» є курсом у підготовці наукових фахівців за спеціальністю «Дизайн». Цей курс має на меті дати студентам основні знання з наукових досліджень по спеціальності дизайн. Основна увага звертається на міждисциплінарний підхід у проведенні дослідження, тому розглядаються такі науки як герменевтика дизайну, психологія дизайну, семіотика дизайну, аксіологія дизайну, соціологія дизайну
У процесі вивчення дисципліни висвітлюються ієрархічна структура абстрагування наукових понять, теорія мережних систем, різниця в категоріальній базі теорії і метатеорії, евристичні методи
Практичний курс передбачає вміння студента сконструювати методику досліджень у науковій роботі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%): виконання лабораторних робіт.
- Підсумковий контроль (50%): тестова (письмова) та усна компонента екзамену.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / В. І. Зацерковний,
І. В. Тішаєв, В. К. Демидов. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. – 236 с.
2. Рузавин Г.И. Методология научного исследования - Москва: Прогресс,
1999
3. Костянтин Тищенко. Метатеорія Мовознавства – К.: Основи, 2000.—350с.
4. Васильченко М.Т., Мільман В.А. Бібліотечні фонди: посібник - Харків: Основа, 1993
5. Білуха М. Т. Основи наукових досліджень / М.Т. Білуха. – К.: Вища
школа, 1997. – 275 с.
6. Флора В. Д. Принципи технічної творчості: Навчальний посібник. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2005. – 398 с.
7. Friedl, Friedrich. Typography: An Encyclopedic Survey of Type Design and Techniques Throughout History. Black Dog & Leventhal, 1998
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).