Рисунок та реставраційне графічне моделювання, частина 1
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.006
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к.арх. Шукатка Мар'яна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати наступні результати навчання :
• навчитись професійного рисунку в зображенні предметів навколишнього середовища, рослинного та тваринного світу, людини та архітектури;
• вивчити теоретичні основ з дисципліни «Рисунок та реставраційне графічне моделювання», особливостей його художньої мови;
• вивчити практичні навички роботи різними графічними матеріалами;
• застосовувати здобуті знання та навички в галузі реставрації творів мистецтва з каменю та у вирішенні творчих завдань.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• Базові композиційні та графічні прийоми.
• Поетапний процес об’єктивного дослідження об’єктів в заданій системі просторового середовища.
• Анатомічні закономірності будови трьохмірних об’єктів та їх конструктивну побудову на двохмірній площині листа.
• Пропорційність і співвідношення частин і цілого (поняття модуль і канон).
• Роль і місце рисунку і графічного моделюванняв різних видах образотворчого мистецтва.
• Основи перспективи і нарисної геометрії, як невід’ємні складові академічної грамоти, їх роль у виявленні форм і об’єктів.
фахових:
• Відтворювати форми і об’єкти дійсності методом реалістичного рисування.
• Компонувати задані об’єкти на площині листа.
• Виконувати начерки різними графічними матеріалами.
• Дотримуватись точних пропорцій та законів перспективи.
• Виявляти характер, конструкцію та взаємозв’язок основних мас на основі постановки.
• Аналізувати внутрішню структуру об’єктів засобами об’ємно просторової лінії та світлотіні.
• Виявляти психологічний стан, характер, настій, поєднуючи форму і зміст, використовуючи контраст і нюанс, затемнення і висвітлення форми.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
• Навчитися правильно бачити об'ємну форму предмета та вміти її логічно та послідовно зображати на площині аркуша;
• Навчитися аналізувати зовнішні риси предметів порівняно до їх внутрішньої побудови;
• Тренувати трьохмірне бачення предметів та бачити приховану геометричну конструкцію, що значно полегшує розуміння структурної та конструктивної суті предметів;
• Володіти та використовувати різні техніки та матеріали в рисунку;
• Знати основи законів світлотіні;
• Чітко розуміти основи композиції, перспективи та пропорції;
• Знання основних прийомів архітектурно-художнього моделювання творів мистецтва з урахуванням їх призначення та умов використання;
• Конструктивно-структурно зображувати предмети на площині паперу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит: Спецпластика, Основи скульптури.
Кореквізит: Історія декоративно-прикладного мистецтва, Техніки поліхромії в творах мистецтва з каменю. Основи скульптури.
Короткий зміст навчальної програми: «Рисунок та реставраційне графічне моделювання» ґрунтується на вивченні основ рисунку шляхом виконання різних завдань з натури, починаючи з простих предметів і природних мотивів закінчуючи архітектурними деталями. Вивчення натури в процесі виконання начерків має будуватись на невід'ємному зв'язку всіх елементів зображувальної мови: композиції, закономірностей перспективи, конструктивної побудови, тональних відносин, техніки малюнку. Вся система навчання рисунку повинна сприяти розвитку образного та абстрактного мислення студентів, вихованню творчого професіонала.
Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного виконання постановок з натури та короткочасних начерків. Кожне наступне завдання ускладнюється по зростаючій за методом послідовного засвоєння закономірностей системи навчання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК):
Практична робота– 60%.
Самостійна робота – 40%.
Рекомендована література: Шмагало Р.Т. Методика викладання рисунку в навчальних закладах Галичини другої половини ХІХ –початку ХХ ст. - Львів. 2001.
Ли Н. Основы учебного и академического рисунка. — Москва: Ексмо, 2005 — 480с.
Барчаі Ене Анатомія для художників.5 видання – Будапешт: Корвіна, 1975. – 320с.
Foster W. The art of basic drawing. — Walter Foster Publishing, 2005. — 144p.
Edwards’ B. Drawing on the Right Side of the Brain. — New York: Mondo, — 1999. — 315 p.
Dodson B. Keys to Drawing. — London: North Light Books, — 1990. — 224p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).