Основні тенденції розвитку сучасного дизайну
Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.O.002
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Мельник Оксана Ярославівна, кандидат мистецтвознавства, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі дизайну або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.
ЗК 4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК 6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності (КС):
КС 1. Здатність здійснювати концептуальне проектування об’єктів дизайну з урахуванням функціональних, технічних, технологічних, екологічних та естетичних вимог (за спеціалізацією).
КС 2. Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту.
КС 3. Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв.
КС 5. Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності.
КС 9. Здатність створювати затребуваний на ринку та суспільно відповідальний продукт дизайну (товари і послуги).
КС 10.Вміння переконливо демонструвати споживачу привабливу культурну цінність та економічну вартість створеного креативного продукту.
Результати навчання: Метою навчальної дисципліни «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» є вивчення теоретичних та практичних аспектів розвитку сучасної проектної культури, що впливають на процеси формоутворення та функціонування дизайну у різних системах предметно-просторового та медіа середовища. Вивчення курсу забезпечує студентам розуміння явищ та процесів, що відбуваються у дизайні протягом останніх трьох десятиліть; формує уявлення про діяльність ключових дизайн-студій та персоналій у різних сферах дизайнерської діяльності.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Розуміти призначення і місце курсу «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» у загальній системі професійної підготовки дизайнера;
2. Знати основні парадигми розвитку сучасної проектної культури та розуміти теоретичні та практичні аспекти проектування у різних сферах дизайнерської діяльності;
3. Розуміти суть глобалізації як форми культурної інтеракції у сучасному розвитку дизайну та розуміти роль традиції як стилетворчої категорії у сучасному дизайні.
4. Розуміти суть концепції сталого розвитку у сучасній практиці дизайну;
5. Вміти аналізувати твори сучасного дизайну контексті футуродизайну, екодизайну, перформативного дизайну; критичного дизайну; синтезу технології та ремесла.
6. Вміти вирішувати різні проектні задачі, інноваційно мислити та творчо працювати з обґрунтуванням художнього та конструктивного заду
ПРН 7. Критично осмислювати теорії, принципи, методи та поняття з різних предметних галузей для розв’язання завдань і проблем у галузі дизайну, вміти їх творчо поєднати для вирішення власної творчої проблеми. му в проектах комунікативного, предметно-середовищного та мультимедого дизайну.
ПРН 1. Генерувати ідеї для вироблення креативних дизайн-пропозицій, вибудовувати якісну та розгалужену систему комунікацій, застосовувати передові світові концепції візуальної комунікації у мистецькій та культурній сферах.
ПРН 2. Розробляти науково-обґрунтовану концепцію для розв’язання фахової проблеми, вміти її презентувати та переконливо обстоювати.
ПРН 9.Застосовувати сучасні методики концептуального проектування та здійснювати процес проектування з урахуванням сучасних технологій і конструктивних вирішень, а також функціональних та естетичних вимог до об’єкта дизайну.
ПРН 11. Визначати естетичні проблеми дизайнерських шкіл та напрямків з урахуванням генезису сучасного художнього процесу в дизайні; мати синтетичне уявлення щодо історії формування сучасної візуальної культури.
ПРН 13. Обирати оптимальні методи викладання матеріалу студентській аудиторії в межах фахових компетентностей; вміти програмувати, організовувати та здійснювати навчально-методичне забезпечення фахових дисциплін.
ПРН 17.Управляти процесом вироблення продукту дизайну (товарів і послуг) на різних етапах брендингу та ребрендингу (за спеціалізаціями).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни:
Основні тенденції розвитку сучасного дизайну (КП)
Комплексне проектування
Семіотика дизайну
Теорія реклами і фірмовий стиль
Наступні навчальні дисципліни:
Перспективи розвитку дизайну та інформаційного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» розрахований на один семестр вивчення, в загальному охоплює 90 годин і структурно включає лекційні, практичні заняття та самостійну роботу. У теоретичній частині курсу висвітлюється філософсько-культурологічний аспект дизайну, визначаються основні тенденції розвитку дизайну починаючи з 1990-х рр. по сьогоднішній день. Курс зорієнтований на огляд найбільш актуальних сфер, явищ та подій у сучасному дизайні. Студенти отримують розуміння сучасного дизайну; розглядається футуродизайн як напрямок проектної філософії; проблеми глобалізації та локалізації в дизайні; синтез технологій та ремісничого виробництва; екологічні тенденції сучасної проектної культури, а також сучасний стан та перспективи розвитку колекційного дизайну у різних сферах. Дисципліна формує цілісне уявлення про розвиток сучасного дизайну, концепції та інновації у різних сферах проектування; дає розуміння розвитку матеріально-технічної бази та проектного інструментарію. Розглядаються різні сценарії розвитку проектної культури, утилітарні та перформативні концепції, аналізуються конкретні явища дизайн-практики у комунікативному, предметно-просторовому та цифровому середовищі. У практичній частині курсу задається проблематика аналізу та визначення концепції конкретного явища сучасного дизайну, та формуванні на базі даного явища дизайн-розробки на задану тему.
Опис: Філософсько-культурологічний аналіз поняття дизайн. Загальні напрямки розвитку сучасної проектної культури. Основні інформаційні джерела сучасного дизайну.
Основні тенденції розвитку дизайну 1990-ті – 2000-ті рр. Комп’ютеризація. Цифрові технології.
Основні парадигми та тенденції розвитку сучасної проектної культури. 2000- 2010-і.
Футуризм, ретрофутуризм та футурологія у сучасному дизайні. Маніфестація нових смислів в окремих галузях проектування.
Цифрове мистецтво, VR, AR, 3d printing, транспорт, сантехніка, меблі, світло.
Концепції сталого розвитку у сучасній практиці дизайну. Біомімікрія. Біодизайн. Біоморфологія.Біомеханіка в сучасному дизайні.
Технокрафт. Поєднання новітніх технологій та ремесла. Ремесло, глобалізація та локальні особливості у сучасному дизайні
Колекційний дизайн. Демонстрація ідей, матеріалів, технологій. Формування концепцій у колекційному дизайні,
Експерименти з новими матеріалами у сучасному дизайні
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: опитування (підсумкове), тестування (поточне та підсумкове), контролем самостійної роботи студента. Екзамен є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» і не може бути зведена до рівня поточних форм контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання:
Протягом семестру студент може отримати набрати до 40 балів (20 балів – поточне тестування у ВНС, 20 – за виконання індивідуального завдання на практичних заняттях). На екзамені – максимально 60 балів. Для допуску до екзамену студент повинен набрати за результатами поточного контролю не менше 25 балів. Сума балів складає семестрову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
1.Мельник О.Я., Штець В.О. Електронний навчально-методичний комплекс «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» розміщений у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11320
Рекомендована література
Базова
1. Даниленко, В. 2005. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури: Монографія. Х.: ХДАДМ, Колорит, 243 с.
2. Даниленко В. Дизайн. Підручник. – Харків: ХДАДМ, 2003. – 320с.
3. Мельник О.Я. Слово, образ, форма. Художньо-проектний інструментарій дитячої книжки-іграшки. Вісник Львівської національної академії мистецтв. – Львів: ЛНАМ, 2018. - №35. – С.187-201
4. Мельник О.Я. Комп’ютерна графіка у сучасній книжковій ілюстрації: проблеми техніки та стилю / О.Я.Мельник // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія: мистецтвознавство/ [За ред. О.С.Смоляка] . – Тернопіль, Вид.-во ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2015. - №1 (Вип.33). – 252 с. – С. 157-162
5. Мигаль С. Проектування меблів [Текст] : навч. Посібник.Львів : Світ, 1999.
6. Норман Д. Емоційний дизайн. Київ: Art Huss. 2019
7. Суджич Д. Мова речей. К. 2015
8. Штець В. Візуальне сприйняття графічних зображень в сформованому міському середовищі. Вісник ХДАДМ, 2005, ч.6, С.91-96.
9. Byars M. The Design Encyclopedia. – NY: John Wiley & Sons, Inc., 1994.
10. Carter R., Day B., Meggs P., Typographic Design: Form and Communication. – NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278p.
11. 9.Hollis R. Graphic Design. – London: Thames & Hudson world of art, 2001. – 232 p.
12. 20.Shedroff N. Information Interaction Design: A Unifi ed Field Theory of Design. Information Design. The MIT Press, 2000. 376 р.
Допоміжна
1. Byars M. The Design Encyclopedia. – NY: John Wiley & Sons, Inc., 1994.
2. Hlavsa O. Typographia / O. Hlavsa. – Praha, 1986.
3. Hlavsa O. Typographia: Pismo, ilustract, kniha / O. Hlavsa. – Praha, 1976.
4. Kapr A. Schriftkimst / A. Kapr. – Dresden, 1971.
5. Kapr A., Schiller W. Gestall und Funktion der Tupografie / A. Kapr, W. Schiller. – Leipzig,
6. Mayer N. Cognitive theory of multimedia learning . NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278p.
7. Wills F. Grafika reklamowa / F. Wills. – Warzawa, 1972.
8. Zapf H. Typographische Variationen / Hermann Zapf. – Frankfurt, 1963.
Інформаційні ресурси
1. .www.icograada.org – Міжнародна Рада асоціацій Графічного Дизайну
2. www. ndm.si.edu – Cooper-Hewitt National Design Museum, NY
3. www.graphicdesignbasics.com – Graphic Design Basics
4. https://www.dezeen.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Основні тенденції розвитку сучасного дизайну (курсовий проєкт)
Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Мельник Оксана Ярославівна, кандидат мистецтвознавства, доцент;
Штець Віктор Олексійович, кандидат мистецтвознавства, доцент.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі дизайну або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.
ЗК 4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК 5. Здатність розробляти та керувати проектами.
ЗК 6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності (КС):
КС 1. Здатність здійснювати концептуальне проектування об’єктів дизайну з урахуванням функціональних, технічних, технологічних, екологічних та естетичних вимог (за спеціалізацією).
КС 2. Здатність проведення проектного аналізу усіх впливових чинників і складових проектування та формування авторської концепції проекту.
КС 3. Здатність розуміти і використовувати причинно-наслідкові зв'язки у розвитку дизайну та сучасних видів мистецтв.
КС 5. Володіння теоретичними і методичними засадами навчання та інтегрованими підходами до фахової підготовки дизайнерів; планування власної науково-педагогічної діяльності.
КС 9. Здатність створювати затребуваний на ринку та суспільно відповідальний продукт дизайну (товари і послуги).
КС 10.Вміння переконливо демонструвати споживачу привабливу культурну цінність та економічну вартість створеного креативного продукту.
Результати навчання: Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Розуміти призначення і місце курсу «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну. КП» у загальній системі професійної підготовки дизайнера;
2. Знати основні парадигми розвитку сучасної проектної культури та розуміти теоретичні та практичні аспекти проектування у різних сферах дизайнерської діяльності;
3. Вміти вирішувати різні проектні задачі, інноваційно мислити та творчо працювати з обґрунтуванням художнього та конструктивного задуму в проектах комунікативного, предметно-середовищного та мультимедого дизайну.
4. Знати концепції та інновації у різних сферах проектування; розуміти перспективи розвитку матеріально-технічної бази та проектного інструментарію.
5. Розуміти проблематику презентації авторського проекту; на практиці застосовувати набуті знання, вирішуючи різноманітні завдання в процесі формування предметно-просторового середовища.
ПРН 7. Критично осмислювати теорії, принципи, методи та поняття з різних предметних галузей для розв’язання завдань і проблем у галузі дизайну, вміти їх творчо поєднати для вирішення власної творчої проблеми. му в проектах комунікативного, предметно-середовищного та мультимедого дизайну.
ПРН 1. Генерувати ідеї для вироблення креативних дизайн-пропозицій, вибудовувати якісну та розгалужену систему комунікацій, застосовувати передові світові концепції візуальної комунікації у мистецькій та культурній сферах.
ПРН 2. Розробляти науково-обґрунтовану концепцію для розв’язання фахової проблеми, вміти її презентувати та переконливо обстоювати.
ПРН 9.Застосовувати сучасні методики концептуального проектування та здійснювати процес проектування з урахуванням сучасних технологій і конструктивних вирішень, а також функціональних та естетичних вимог до об’єкта дизайну.
ПРН 11. Визначати естетичні проблеми дизайнерських шкіл та напрямків з урахуванням генезису сучасного художнього процесу в дизайні; мати синтетичне уявлення щодо історії формування сучасної візуальної культури.
ПРН 13. Обирати оптимальні методи викладання матеріалу студентській аудиторії в межах фахових компетентностей; вміти програмувати, організовувати та здійснювати навчально-методичне забезпечення фахових дисциплін.
ПРН 17.Управляти процесом вироблення продукту дизайну (товарів і послуг) на різних етапах брендингу та ребрендингу (за спеціалізаціями).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни:
Основні тенденції розвитку сучасного дизайну
Комплексне проектування
Семіотика дизайну
Теорія реклами і фірмовий стиль
Наступні навчальні дисципліни:
Перспективи розвитку дизайну та інформаційного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну» (курсовий проект) розрахований на один семестр вивчення, в загальному охоплює 90 годин і структурно включає практичні заняття (30 год.), та самостійну роботу.
Дисципліна формує цілісне уявлення про розвиток сучасного дизайну, концепції та інновації у різних сферах проектування; дає розуміння розвитку матеріально-технічної бази та проектного інструментарію. Розглядаються різні сценарії розвитку проектної культури, утилітарні та перформативні концепції, аналізуються конкретні явища дизайн-практики у комунікативному, предметно-просторовому та цифровому середовищі. У практичній частині курсу задається проблематика формування концепції конкретної дизайн-розробки у сфері предметно-просторового дизайну або дизайну візуальних комунікацій з презентаційним відео супроводом, з можливістю її подальшого представлення як стартапу або завершеного проекту для професійного конкурсу.
Опис: ТЕМА 1. Інноваційний простір сучасного дизайну. Огляд концепцій та інновацій у сфері дизайну предметного середовища та дизайну візуальних комунікацій. Нові технології та матеріали. Перспективи проектної діяльності у різних сферах..
ТЕМА 2. Огляд розробок дизайнерських шкіл Європи та України останніх років. Аналіз основних суспільних запитів та технічних новацій у предметно-просторовому середовищі та комунікативному дизайні.
ТЕМА 3. Сучасний арт ринок та колекційний дизайн. Концепції та тенденції. Напрями роботи, матеріали, технології для створення предметів колекційного дизайну
ТЕМА 4. Визначення авторської творчої стратегії. .Аналіз презентацій. Обговорення найцікавіших розробок. Прогнозування.
ТЕМА 5. Робота над курсовим проектом. Обговорення мети, новизни, практичного застосування та кінцевого вигляду продукту. Огляд студентських робіт.
ТЕМА 6. Обговорення ідей для власних проектів. Методом оцінки ефективності дизайн-концепцій з позиції проблемності, актуальності, функціональності, естетичної вартості, оптимальності. Проекти розглядаються з точки зору наукової, соціально-культурної та споживчо-виробничої актуальності. Шляхом формулювання та вирішення поставлених питань формується проблематика курсового проекту.
ТЕМА 7. Пошук новизни, технічних, функціональних та формальних інновацій в проектах. Аналіз сценаріїв реклами через відеоформат.
ТЕМА 8. Концепції рекламних відеопрезентації сучасних дизайн-студій. Максимум в мінімумі. Синопсис, сценарій та головний месидж. Можливі форми та сценарії рекламного супроводу (відео презентації проекту, інформаційно-рекламної поліграфії) для власного проекту.
ТЕМА 9. Робота над проектом.
Варіант а) 3D моделювання об’єкту проектування (візуалізації, розміри), відрисовка. Створення моделі в матеріалі;
Варіант б) робота з композиційно-образною структурою видання, ілюстративний та типографічний ряд, створення макету.
ТЕМА 10. Формулювання синопсису та поетапного сценарію для відео (план розкриття теми, головні моменти) за трьома напрямами: опис відеоряду, зарисовка кадру, аудіо. Опис та фіксація ідей, думок та процесів (фото-, відео зйомка, аудіо, анімація) як підготовчий етап до створення презентаційного відео.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: опитування (підсумкове), тестування (поточне та підсумкове), контролем самостійної роботи студента. Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу і не може бути зведена до рівня поточних форм контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може отримати набрати до 40 балів (20 балів – поточні завдання, 20 – за виконання індивідуального завдання на практичних заняттях). На заліку за курсовий проект – максимально 60 балів. Сума балів складає семестрову оцінку. Залік з дисципліни «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну. КП» проводиться в усній формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
Мельник О.Я., Штець В.О. Електронний навчально-методичний комплекс «Основні тенденції розвитку сучасного дизайну. КП» розміщений у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14977
Рекомендована література
Базова
1. Бекар В., Мельник О., Лінда С. Інтерпретація людських почуттів у художній мові артбуку. The 4th International scientific and practical conference “Fundamental and applied research in the modern world” (November 18-20, 2020) BoScience Publisher, Boston, USA. 2020. 1036p. ISBN 978-1-73981-124-2 Р. 326-338 URL:https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-fundamental-and-applied-research-in-the-modern-world-18-20-noyabrya-2020-goda-boston-ssha-arhiv/
2. Даниленко, В. 2005. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури: Монографія. Х.: ХДАДМ, Колорит, 243 с.
3. Даниленко В. Дизайн. Підручник. – Харків: ХДАДМ, 2003. – 320с.
4. Мельник О.Я. Слово, образ, форма. Художньо-проектний інструментарій дитячої книжки-іграшки. Вісник Львівської національної академії мистецтв. – Львів: ЛНАМ, 2018. - №35. – С.187-201
5. Мельник О.Я. Комп’ютерна графіка у сучасній книжковій ілюстрації: проблеми техніки та стилю / О.Я.Мельник // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія: мистецтвознавство/ [За ред. О.С.Смоляка] . – Тернопіль, Вид.-во ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2015. - №1 (Вип.33). – 252 с. – С. 157-162
6. Мигаль С. Проектування меблів [Текст] : навч. Посібник.Львів : Світ, 1999.
7. Норман Д. Емоційний дизайн. Київ: Art Huss. 2019
8. Суджич Д. Мова речей. К. 2015
9. Штець В. Візуальне сприйняття графічних зображень в сформованому міському середовищі. Вісник ХДАДМ, 2005, ч.6, С.91-96.
10. Byars M. The Design Encyclopedia. – NY: John Wiley & Sons, Inc., 1994.
11. Carter R., Day B., Meggs P., Typographic Design: Form and Communication. – NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278p.
12. 9.Hollis R. Graphic Design. – London: Thames & Hudson world of art, 2001. – 232 p.
13. 20.Shedroff N. Information Interaction Design: A Unifi ed Field Theory of Design. Information Design. The MIT Press, 2000. 376 р.
Допоміжна
1. Byars M. The Design Encyclopedia. – NY: John Wiley & Sons, Inc., 1994.
2. Hlavsa O. Typographia / O. Hlavsa. – Praha, 1986.
3. Hlavsa O. Typographia: Pismo, ilustract, kniha / O. Hlavsa. – Praha, 1976.
4. Kapr A. Schriftkimst / A. Kapr. – Dresden, 1971.
5. Kapr A., Schiller W. Gestall und Funktion der Tupografie / A. Kapr, W. Schiller. – Leipzig,
6. Mayer N. Cognitive theory of multimedia learning . NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278p.
7. Wills F. Grafika reklamowa / F. Wills. – Warzawa, 1972.
8. Zapf H. Typographische Variationen / Hermann Zapf. – Frankfurt, 1963.
Інформаційні ресурси
1. .www.icograada.org – Міжнародна Рада асоціацій Графічного Дизайну
2. www. ndm.si.edu – Cooper-Hewitt National Design Museum, NY
3. www.graphicdesignbasics.com – Graphic Design Basics
4. https://www.dezeen.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).