Комплексні і наукові дослідження в реставрації пам'яток архітектури, науки і техніки

Спеціальність: Реставрація пам'яток архітектури та містобудування і реконструкція об'єктів архітектури
Код дисципліни: 7.191.04.E.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Юрій Ярославович Дубик - доцент Оксана Григорівна Бойко - к.арх., ст.викладач
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності «191 Архітектура і містобудування»; 2. Знання типології та класифікації об'єктів історичної спадщини та принципів їх комплексного дослідження 3. Знання новітніх технологій фіксації та ком’ютерного моделювання історичних архітектурних об'єктів 4. Знання методики і практики реставрації історико-архітектурної спадщини, специфіки будівельних матеріалів та технологій в реставрації і реконструкції архітектурних об'єктів, їх елементів мистецького вистрою 5. Знання сучасних концепцій в містобудуванні та їх критична оцінка в сучасній теорії архітектури; 6. Застосовувати знання з природничо-наукових дисциплін при вирішенні архітектурних, реставраційних та регенераційних завдань; 7. Вибирати методики збору та обробки перед-проектної інформації в архітектурній реставрації, інтерпретувати вихідну інформацію для архітектурних та реставраційних рішень, складати реставраційні завдання та програму реставрації; 8. Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в архітектурі та реставрації; 9. Застосовувати актуальні методи, прийоми і технології реставрації архітектурного та містобудівного об’єкту в ході проектних робіт, в тому числі, композиційного моделювання і комп’ютерного проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Історія архітектури та містобудування 2. Основи реставрації та реконструкції архітектурних комплексів
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення студентів з видами джерел для комплексного дослідження об’єктів містобудування, методикою архівного пошуку, аналізом писемних, картографічних джерел щодо об’єктів дослідження, порівнянням писемних та картографічних джерел, методикою пошуку відповідних зображень та світлин у фондах музеїв, виконання графічної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю та підсумкового тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Максимов П.М., Основні положення наукової методики реставрації пам’яток архітектури 2. Прибєга Л.В., Кам’яне зодчество України. Охорона та реставрація. 3. Пруцин О.І., Реставрація і реконструкція архітектурної спадщини. Теоретичні та методичні основи реставрації історичноі та архітектурної спадщини.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).