Проєктування конструкцій з дерева та пластмас

Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., Тарас Шналь
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка кваліфікованих кадрів із спеціальності «Промислове та цивільне будівництво». Дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є однією з основних для спеціальності «Промислове та цивільне будівництво» і відповідає кваліфікаційній характеристиці магістра-будівельника.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій. ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування. РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Будівельна механіка Опір матералів Конструкції з дерева та пластмас Архітектура будівель та споруд Супутні і наступні навчальні дисципліни Проектування металевих конструкцій Проектування основ та фундаментів Спеціальні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» визначений державними вимогами і складає 90 академічних годин (3,0 кредити EСTS), з яких 45 годин відведено на аудиторні заняття, 45 години – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсовий проект. Форма підсумкового контролю знань – екзамен. Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з виготовлення, конструювання та розрахунку конструкцій з дерева та пластмас.
Опис: Площинні наскрізні дерев’яні конструкції.Вимоги до конструкцій з дерева та пластмас. Раціональне застосування конструкцій з дерева та пластмас. Конструкція і розрахунок арок трикутного і криволінійного обрисів (кругового, параболічного). Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань. Конструкція і розрахунок ферм трикутних, з паралельними поясами, сегментних, багатокутних. Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань. Конструкція і розрахунок рам: з прямолінійних елементів, гнуто-клеєних, ґратчастих. Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань. Просторові конструкції з дерева та пластмас.Тонкостінні конструкції покрівель одноповерхових будинків і споруд: основні форми, конструктивні рішення. Безмоментна теорія розрахунку зусиль в елементах куполів. Кружальна арка, як вихідна форма кружально-сітчастих склепінь. Кружально-сітчасті склепіння: конструкція і розрахунок. Сітчасті куполи. Конструктивні схеми і принципи розрахунку. Конструкція і принципи розрахунку склепінь з пластмасових елементів. Складки: конструкція і розрахунок. Гіперболічні оболонки: конструкція і принципи розрахунку. Пневматичні конструкції. Основні конструктивні схеми, матеріали. Вузлові з’єднання, принципи розрахунку. Основи експлуатації дерев’яних конструкцій.Забезпечення вогнетривкості конструкцій з дерева та пластмас. Технічне обслуговування дерев’яних конструкцій будинків і споруд. Ремонт і способи підсилення несучих дерев’яних елементів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль.Письмова компонента - 40 балів. Усна компонента - 30 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-161:2017 Дерев’яні конструкції. Основні положення. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2017. 2. ДБН В.1.2-2:2006 Навантаження і впливи. Норми проектування. Київ, Мінбуд України, 2006. 3. Навчальний посібник. Гомон, С. С. (2016) Конструкції із дерева та пластмас. НУВГП, Рівне. 4. Ю.Ф. Бучок Будівельні конструкції. Основи розрахунку: Підручник. Київ «Вища школа», 1994. -447с. 5. Кислюк Я. Д. Конструкції з дерева та пластмас: навчальний посібник. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2011. – 355 с. 6. Банніков Д. О. Конструкції з дерева та пластмас: методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт. – Дніпро: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2020. 7. Клименко В. З. Конструкції з дерева і пластмас. – Київ: Вища школа, 2000. – 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування конструкцій з дерева та пластмас (курсовий проєкт)

Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., Тарас Шналь
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка кваліфікованих кадрів із спеціальності «Промислове та цивільне будівництво». Дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є однією з основних для спеціальності «Промислове та цивільне будівництво» і відповідає кваліфікаційній характеристиці магістра-будівельника.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій. ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування. РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Будівельна механіка Опір матералів Конструкції з дерева та пластмас Архітектура будівель та споруд Супутні і наступні навчальні дисципліни Проектування металевих конструкцій Проектування основ та фундаментів Спеціальні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» визначений державними вимогами і складає 90 академічних годин (3,0 кредити EСTS), з яких 45 годин відведено на аудиторні заняття, 45 години – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсовий проект. Форма підсумкового контролю знань – екзамен. Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з виготовлення, конструювання та розрахунку конструкцій з дерева та пластмас.
Опис: Запроектувати огороджуючі та несучі дерев’яні конструкції однопролітної промислової будівлі 1. Вибрати схему споруди та конструкцію покриття. 2. Виконати розрахунок і конструювання основних несучих конструк¬цій покриття і каркасу споруди*: а) визначити розрахункові навантаження; б) виконати статичний розрахунок; в) підібрати і виконати перевірку прийнятих перерізів; 4. Виконати креслення розрахованих конструкцій.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Пояснювальна записка - 40 балів. Графічна частина - 20 балів. Захист - 40 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-161:2017 Дерев’яні конструкції. Основні положення. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2017. 2. ДБН В.1.2-2:2006 Навантаження і впливи. Норми проектування. Київ, Мінбуд України, 2006. 3. Навчальний посібник. Гомон, С. С. (2016) Конструкції із дерева та пластмас. НУВГП, Рівне. 4. Ю.Ф. Бучок Будівельні конструкції. Основи розрахунку: Підручник. Київ «Вища школа», 1994. -447с. 5. Кислюк Я. Д. Конструкції з дерева та пластмас: навчальний посібник. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2011. – 355 с. 6. Банніков Д. О. Конструкції з дерева та пластмас: методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт. – Дніпро: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2020. 7. Клименко В. З. Конструкції з дерева і пластмас. – Київ: Вища школа, 2000. – 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).