Експлуатація систем водопостачання та водовідведення
Спеціальність: Водопостачання та водовідведення
Код дисципліни: 7.192.08.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент Попадюк Ігор Юрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ) - здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі архітектури і будівництва, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень устаткування систем ВВ, використання енергоощадних технологій.
Спеціальні фахові компетентності:
СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з проектування, монтажу та експлуатації систем ВВ, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації ВВ;
СКП 1.3. Здатність організовувати обслуговування обладнання систем ВВ (водозаборів, магістральних та розподільчих водопроводів, очисних споруд, санітарно-технічного обладнання) в процесі їх експлуатації замовником;
СКП 1.4. Вміння досягти конкурентноспроможності шляхом впровадження сучасного ефективного обладнання в системи ВВ з одночасною оптимізацією цінового фактору.
Результати навчання: РН01. Проектувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проектування.РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування, виконання та контролю якості проектно-вишукувальних робіт у галузі водопостачання та водовідведення
РНС 1.3. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування, реалізації та операційного контролю в процесі експлуатації систем водопостачання та водовідведення
РНС 1.4. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування та виконання організаційно-управлінської діяльності, а також здійснення контрольних функцій у галузі водопостачання та водовідведення
РНС 1.5. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань реконструкції, модернізації та розвитку систем ВВ, використовуючи відомі методи та практики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технічна механіка рідин і газів, Водопостачання і водовідведення, Насосні та повітродувні станції, Водозабірні споруди, Санітарно-технічне обладнання будівель, Мережі водовідведення, Водовідвідні очисні споруди, Водопостачання та водовідведення промислових підприємств, Обробка та утилізація осадів стічних вод
Короткий зміст навчальної програми: До об’єктів водного господарства та природоохоронних споруд відносяться: комунальне та сільського-господарське водопостачання, водосховища; зрошувальні системи, осушувальні системи та їх гідротехнічні споруди; гідротехнічні споруди великих систем технічного водопостачання підприємств промисловості та енергетики, споруди, берегоукріплення річок, водне господарство гідроелектростанцій тощо. Метою викладання курсу є теоретична та практична підготовка студентів до технічної експлуатації водогосподарських та природоохоронних об’єктів.
Опис: Організація технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення,. Експлуатація систем водопостачання і водовідведення. Водозабірні споруди. Резервуари і водонапірні башти. Експлуатація водопровідної мережі. Облік водоспоживання і оцінка втрат води. Експлуатація систем внутрішнього водопроводу та каналізації. Експлуатація насосних станцій. Експлуатація водоочисних споруд. Експлуатація каналізаційних мереж. Причини та характерні руйнування споруд, водовідведення, нагляд за станом каналізаційної мережі. Експлуатація каналізаційних очисних споруд. Експлуатація споруд механічної очистки стічних вод. Експлуатація споруди біологічного очищення стічної води. Експлуатація споруд для обробки осадів на КОС.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного контролю:
? оцінювання роботи студентів під час практичних занять;
– виконання тестових завдань у Віртуальному навчальному середовищі НУ ЛП;
– оцінювання виконання лабораторних занять;
– проведення підсумкового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль – 30 балів,Підсумковий контроль – залік
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Правила тех експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України. Із змінами 2015
2. Водний кодекс України. - К.: ІВА, «Астрея», 1995, -60с
3. Гідротехнічні споруди. Навч. посібник під ред. Дмітрієва А. Ф., Рівне, 1999. – 430c.
4. Водне господарство в Україні./за ред.. А.В.Яцика. К.: ІВА, «Генеза», 2000, -456с
5. Хлапук М.М., Шинкарук Л.А., Дем’янюк А.В., Дмитрієва О.А. Гідротехнічні споруди: Навчальний посібник. – Рівне: НУВГП, 2013. – 241 с.
6. Гідротехнічні споруди: навчальний посібник / B. Чернюк, О. Гвоздецький, А.В.Мусієнко //. – Львів. :Вид-во Львів. політехніки, 2017. – 208 с.
7. Юхновський В.Ю., Конаков Б.І., Дударець С.М., Малюга В.М. Гідротехнічні меліорації лісових земель: підручник за ред. В.Ю. Юхновського. – К. : Кондор-Видавництво, 2014. – 374 с.
8. Полонский Г.А. Механическое оборудование гидротехнических сооружений. М.: Стройиздат, 1982. –158с.
9. Коваленко П.И., Тугай Л.М. Мелиоративные гидротехнические сооружения – Киев. Будивельник–1974. –250с.
10. Кириенко И.И., Химерик Ю.А. Гидротехнические сооружения. – К.: Вища школа, 1987.
11. Правила безпечної експлуатації водного господарства, ГТС та гідромеханічного обладнання електростанцій.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Експлуатація систем водопостачання та водовідведення (курсовий проєкт)
Спеціальність: Водопостачання та водовідведення
Код дисципліни: 7.192.08.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент Попадюк Ігор Юрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ) - здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі архітектури і будівництва, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень устаткування систем ВВ, використання енергоощадних технологій.
Спеціальні фахові компетентності:
СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з проектування, монтажу та експлуатації систем ВВ, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації ВВ;
СКП 1.3. Здатність організовувати обслуговування обладнання систем ВВ (водозаборів, магістральних та розподільчих водопроводів, очисних споруд, санітарно-технічного обладнання) в процесі їх експлуатації замовником;
СКП 1.4. Вміння досягти конкурентноспроможності шляхом впровадження сучасного ефективного обладнання в системи ВВ з одночасною оптимізацією цінового фактору.
Результати навчання: РН01. Проектувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проектування.РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування, виконання та контролю якості проектно-вишукувальних робіт у галузі водопостачання та водовідведення
РНС 1.3. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування, реалізації та операційного контролю в процесі експлуатації систем водопостачання та водовідведення
РНС 1.4. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для планування та виконання організаційно-управлінської діяльності, а також здійснення контрольних функцій у галузі водопостачання та водовідведення
РНС 1.5. Застосовувати набуті знання, вміння та навички для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань реконструкції, модернізації та розвитку систем ВВ, використовуючи відомі методи та практики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технічна механіка рідин і газів, Водопостачання і водовідведення, Насосні та повітродувні станції, Водозабірні споруди, Санітарно-технічне обладнання будівель, Мережі водовідведення, Водовідвідні очисні споруди, Водопостачання та водовідведення промислових підприємств, Обробка та утилізація осадів стічних вод
Короткий зміст навчальної програми: До об’єктів водного господарства та природоохоронних споруд відносяться: комунальне та сільського-господарське водопостачання, водосховища; зрошувальні системи, осушувальні системи та їх гідротехнічні споруди; гідротехнічні споруди великих систем технічного водопостачання підприємств промисловості та енергетики, споруди, берегоукріплення річок, водне господарство гідроелектростанцій тощо. Метою викладання курсу є теоретична та практична підготовка студентів до технічної експлуатації водогосподарських та природоохоронних об’єктів.
Опис: Організація технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення,. Експлуатація систем водопостачання і водовідведення. Водозабірні споруди. Резервуари і водонапірні башти. Експлуатація водопровідної мережі. Облік водоспоживання і оцінка втрат води. Експлуатація систем внутрішнього водопроводу та каналізації. Експлуатація насосних станцій. Експлуатація водоочисних споруд. Експлуатація каналізаційних мереж. Причини та характерні руйнування споруд, водовідведення, нагляд за станом каналізаційної мережі. Експлуатація каналізаційних очисних споруд. Експлуатація споруд механічної очистки стічних вод. Експлуатація споруди біологічного очищення стічної води. Експлуатація споруд для обробки осадів на КОС.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного контролю:
- оцінювання роботи студентів під час практичних занять;
– виконання тестових завдань у Віртуальному навчальному середовищі НУ ЛП;
– оцінювання виконання лабораторних занять;
– проведення підсумкового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту (100%)
• final control (test): defense of the project (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Правила тех експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України. Із змінами 2015
2. Водний кодекс України. - К.: ІВА, «Астрея», 1995, -60с
3. Гідротехнічні споруди. Навч. посібник під ред. Дмітрієва А. Ф., Рівне, 1999. – 430c.
4. Водне господарство в Україні./за ред.. А.В.Яцика. К.: ІВА, «Генеза», 2000, -456с
5. Хлапук М.М., Шинкарук Л.А., Дем’янюк А.В., Дмитрієва О.А. Гідротехнічні споруди: Навчальний посібник. – Рівне: НУВГП, 2013. – 241 с.
6. Гідротехнічні споруди: навчальний посібник / B. Чернюк, О. Гвоздецький, А.В.Мусієнко //. – Львів. :Вид-во Львів. політехніки, 2017. – 208 с.
7. Юхновський В.Ю., Конаков Б.І., Дударець С.М., Малюга В.М. Гідротехнічні меліорації лісових земель: підручник за ред. В.Ю. Юхновського. – К. : Кондор-Видавництво, 2014. – 374 с.
8. Полонский Г.А. Механическое оборудование гидротехнических сооружений. М.: Стройиздат, 1982. –158с.
9. Коваленко П.И., Тугай Л.М. Мелиоративные гидротехнические сооружения – Киев. Будивельник–1974. –250с.
10. Кириенко И.И., Химерик Ю.А. Гидротехнические сооружения. – К.: Вища школа, 1987.
11. Правила безпечної експлуатації водного господарства, ГТС та гідромеханічного обладнання електростанцій.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).