Проєктування автомобільних доріг та аеродромів з використанням ВІМ-технологій
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.G19.05.O.003
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК12. Здатність розробляти управлінські рішення та стартап-проекти із залученням відпрацьованих будівельних матеріалів.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації
«Автомобільні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РН14. Підбирати та проектувати композити та конструкції для стартапів із залученням відпрацьованих матеріалів.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інженерна геологія.
• Комп'ютерні технології в транспортному будівництві.
• Дорожньо-будівельні матеріали.
• Механіка грунтів.
• Гідравліка, гідрологія та гідрометрія.
• Інженерна геодезія.
Короткий зміст навчальної програми: Базові положення про автоматизоване проектування автомобільних доріг. Методи автоматизованого проектування плану, поздовжнього профілю, земполотна, дорожніх одягів, штучних споруд, транспортних розв’язок; методи оцінювання проектних рішень.
Опис: Лекційні заняття
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З BIM
КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ
КОМП’ЮТЕРНА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ
ПУБЛІКАЦІЯ ПРОЄКТУ
СПІЛЬНА ПРАЦЯ
УЗГОДЖЕННЯ У БУДІВНИЦТВІ
РОЗРАХУНОК
СТАЛИЙ ДИЗАЙН
ПАРАМЕТРИЧНА ОБ’ЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ
КОМП’ЮТЕРИЗОВАНЕ ВИРОБНИЦТВО
ПРИКЛАД ВПРОВАДЖЕННЯ BIM У ДОРОЖНЬОМУ БУДІВНИЦТВІ
Лабораторні заняття
Ознайомлення з програмними комплексом CREDO.
Розрахунок елементів плану траси.
Гідравлічний розрахунок водо перепускних труб.
Проектування поздовжнього профілю дороги.
Проектування поперечного профілю дороги.
Підрахунок обсягів земляних робіт.
Захист лабораторних робіт.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%)
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
Виконання лабораторних робіт 20
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 60
усна компонента 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проектування автомобільних доріг: Навч. посібник/ М.І. Мовчан, Ю.М. Собко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 116 с.
2. Система автоматизованого проектування CAD-CREDO: Методичні вказівки до практичних занять, лабораторних робіт та курсового проектування з дисципліни: «Автоматизація проектування автомобільних доріг та аеродромів» для студентів спеціальності «Автомобільні дороги та аеродроми»/ Укл.: М.І. Мовчан. – Львів: 2010. –84 с.
3. Карасьова Л.О. Проектування розв’язок на автомобільних дорогах і міських вулицях. Методичні вказівки до виконання курсового проекту. Львів, 2006. – 19 с.
4. Карасьова Л.О. Методичні вказівки до виконання курсового проекту «Проектування розвязок на автомобільних дорогах і міських вулицях», Львів, 2006.
5.Філіппов В.В. Автоматизоване проектування автомобільних доріг: Навч. посібник. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 288 с.
6. Білятинський О.А., Заворицький В.Й., Старовойда В.П., Хом’як Я.В. Проектування автомобільних доріг. : Підручник. У 2 ч. ч.1. –К.: Вища школа, 1997. – 518с.: іл.
Білятинський О.А.,Старовойда В.П., Хом’як Я.В. Проектування автомобільних доріг. : Підручник. У 2 ч. ч.2. –К.: Вища школа, 1998. – 416с.: іл.
7. ДБН В. 2.3-4:2015. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво.
8. В.С. Бойчук. Довідник дорожника. – Київ, "Урожай", 2002. – 558 с.
9. Солодкий С.Й., Карасьова Л.О., Куліков Д.О. «Проектування розв’язок на автомобільних дорогах»- Львів, НУЛП, 2013 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування автомобільних доріг та аеродромів з використанням ВІМ-технологій (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.G19.05.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та
розвиток у студентів компетентностей:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або
інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної
інженерії.
ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і
спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та
цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних
нормативно-правових документів, для розв’язання складних
задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК12. Здатність розробляти управлінські рішення та стартаппроекти із залученням відпрацьованих будівельних матеріалів.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до
спеціалізації
«Автомобільні дороги та аеродроми»), в тому числі з
використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення,
враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти
соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного
обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та
енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів
будівництва та цивільної інженерії (відповідно до
спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і
технічної документації завданням на проєктування, технічним
умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у
сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу
статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів
проєктування та технологічних процесів спорудження будівель
та споруд.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи
виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурнопланувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу
базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи
науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела,
аналізувати і оцінювати її.
РН14. Підбирати та проектувати композити та конструкції для
стартапів із залученням відпрацьованих матеріалів.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі
галузей знань
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні
задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових
стратегічних підходів.
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і
практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та
колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інженерна геологія.
• Комп'ютерні технології в транспортному будівництві.
• Дорожньо-будівельні матеріали.
• Механіка грунтів.
• Гідравліка, гідрологія та гідрометрія.
• Інженерна геодезія.
Короткий зміст навчальної програми: Базові положення про автоматизоване проектування
автомобільних доріг. Методи автоматизованого проектування
плану, поздовжнього профілю, земполотна, дорожніх одягів, штучних споруд, транспортних розв’язок; методи оцінювання
проектних рішень.
Опис: План варіантів траси на карті в горизонталях. Поздовжній профіль основного варіанту в масштабах: горизонтальний 1:5000, вертикальний 1:500, масштаб грунтів 1:50. Робочі поперечні профілі в масштабі 1:100.
Зміст пояснювальної записки.
1. Характеристика природних умов району проектування.
2. Технічні нормативи на проектування дороги заданої категорії згідно ДБН В.2.3-4-2015.
3. Відомість прямих, кругових і перехідних кривих для усіх варіантів траси з перевірками.
4. Опис варіантів траси, порівняння і вибір основного.
5. Визначення керівної робочої відмітки.
6. Опис поздовжнього профілю основного варіанту.
7. Опис поперечних профілів земляного полотна.
8. Розрахунок об’ємів земляних робіт.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%)
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсового проекту 50
Захист роботи 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проектування автомобільних доріг: Навч. посібник/ М.І.
Мовчан, Ю.М. Собко. Львів: Видавництво Львівської
політехніки, 2012. – 116 с.
2. Система автоматизованого проектування CAD-CREDO:
Методичні вказівки до практичних занять, лабораторних робіт
та курсового проектування з дисципліни: «Автоматизація
проектування автомобільних доріг та аеродромів» для
студентів спеціальності «Автомобільні дороги та аеродроми»/
Укл.: М.І. Мовчан. – Львів: 2010. –84 с.
3. Карасьова Л.О. Проектування розв’язок на автомобільних
дорогах і міських вулицях. Методичні вказівки до виконання
курсового проекту. Львів, 2006. – 19 с.
4. Карасьова Л.О. Методичні вказівки до виконання курсового
проекту «Проектування розвязок на автомобільних дорогах і
міських вулицях», Львів, 2006.
5.Філіппов В.В. Автоматизоване проектування автомобільних
доріг: Навч. посібник. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 288 с.
6. Білятинський О.А., Заворицький В.Й., Старовойда В.П.,
Хом’як Я.В. Проектування автомобільних доріг. : Підручник. У
2 ч. ч.1. –К.: Вища школа, 1997. – 518с.: іл.
Білятинський О.А.,Старовойда В.П., Хом’як Я.В.
Проектування автомобільних доріг. : Підручник. У 2 ч. ч.2. –К.:
Вища школа, 1998. – 416с.: іл.
7. ДБН В. 2.3-4:2015. Споруди транспорту. Автомобільні
дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво.
8. В.С. Бойчук. Довідник дорожника. – Київ, "Урожай", 2002. –
558 с.
9. Солодкий С.Й., Карасьова Л.О., Куліков Д.О.
«Проектування розв’язок на автомобільних дорогах»- Львів,
НУЛП, 2013 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).